جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

اسید آنتیک کاری

اسید آنتیک کاری
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

اسید آنتیک کاری ، ماده ای است که در سنگ بری ها و کارخانه های تولید سنگ استفاده میشود .این اسید مخصوص سنگ های طبیعی و مصنوعی می باشد به طوریکه سنگ شما زیباتر و طبیعی تر جلوه داده می شود و با دادن حالت چرمی به سنگ آن را منحصر به فرد می کند.

اسید آنتیک کاری

میدانیم که اسید سولفوریک یک اسید قوی است.و اسیدآنتیک کاری از رقیق شده ،اسید سولفوریک بدست می آید. اسید مورد استفاده، اسید سولفوریک با غلظت کم حدود ۳۰ درصد می باشد. گرید این محصول صنعتی میباشد.

کاربرد های اسید آنتیک کاری

  • کاربرد در سنگ بری ها
  • کاربرد در کارخانجات تولید سنگ های مصنوعی و طبیعی :
  • مخصوص سنگ تراوانتن – آهکی و مرمریت
  • اسید آنتیک کاری مخصوص سنگ های گرانیتی

روش های آنتیک کاری

به کاری که سنگ را کهنه وقدیمی نشان میدهد آنتیک کاری می گویند.انتیک کاری به روش های زیر انجام میشود

روش آنتیک کاری مکانیکی

در روش آنتیک کاری مکانیکی همانند شات بلاست تکه های سنگ به همراه گلوله های فلزی در داخل محفظه گردانی قرار می گیرند.با حرکت چرخشی محفظه، گلوله های فلزی بر روی سطح سنگ ضربه وارد میکنند.بنابراین باعث سایش لبه های تیز سنگ و تغییر فرم آن به حالت نیم گرد می شود که در اصطلاح به آن تامبل گفته می شود

روش آنتیک کاری شیمیایی

در آنتیک کاری به روش شیمیایی از اسید استفاده می شود.در این روش با استفاده از اسید، باعث قدیمی جلوه دادن سنگ می شود.به این صورت که سطح سنگ را با اسید شسته و باعث تخریب سطح صاف سنگ می شوند.پس از این کار اسید به آسانی از سطح سنگ شسته نمی شود و باعث می شود به مرور زمان سطح سنگ تخریب شود.بنابراین امکان تغییر ظاهر با این روش پس از نصب نیز وجود دارد.اسید مورد استفاده، اسید سولفوریک با غلظت کم حدود ۳۰ درصد می باشد( اسید آنتیک کاری)

روش چرمی:

تقریبا همه مرمریت ها تراوتن ه اوگرانیت هارا میتوان چرمی کرد ولی بهترین وبیشترین کاربردچرمی روی سنگ های تراوتن وبعد از آن مرمریت است.دراین روش روی خط ساب بجای لقمه های معمول ساب لقمه های مخصوصی میبندند که قسمت های ضعیف تر سنگ را تحت تاثیرقرارداده.پستی وبلندی مطلوبی به سنگ می دهد ودرآخرین مرحله ساب هم میتوان لقمه ای بسته که سطح سنگ رانسبتا براق می کند.ساب چرمی درهرسنگی ظاهرمتفاوتی به سنگ میدهد.  

 

لینک های مرتبط :

اسید لاکتیک

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.