جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا چیست؟
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

در حوزه دیجیتال مارکتینگ باید با مفاهیم و اصطلاحات زیادی آشنا باشید. اگر میخواهید یک تولید کننده محتوا ، گرداننده سایت ، مدیریت وبلاگ یا در کل یک فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ باشید بهتر است به صورت حرفه ای به آموزش و آشنایی با مفاهیم و اصول کاربردی در این زمینه اقدام کنید. یکی از کاربردی ترین اصول در حوزه دیجیتال تقویم تولید محتواست.

اگر می‌خواهید بازاریابی محتوایی را شروع کنید، قطعاً یکی از مهم‌ترین کارهای شما داشتن یک تقویم محتوا خواهد بود. برنامه‌ای که براساس آن محتواهای خود را تولید و منتشر می‌کنید و به شما اطمینان می‌دهد که روند کار تولید محتوا از دستتان خارج نخواهد شد.

 

قسمت‌های مختلف یک تقویم محتوایی:

۱- تاریخ‌ها
۲- نام مسئول هر بخش
۳- موضوع و عنوان
۴- اولویت‌بندی
۵- هشتگ و کلمات کلیدی
۶- بسترهای انتشار

 

تقویم محتوایی بخصوص در بازاریابی محتوایی در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا مرتب در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی پست بگذارید. این کار به تدریج باعث افزایش تعامل کاربران می‌شود. کاربران بیشتر تمایل دارند با کسب‌وکارهایی وارد تعامل شوند که به صورت منظم محتواهای متنوع و مرتبط را منتشر می‌کنند.

 آپدیت کردن محتواهای سایت و شبکه‌های اجتماعی به صورت منظم و با یک برنامه خاص به گوگل و شبکه اجتماعی نشان می‌دهد که شما در کار خود جدی هستید و قصد دارید محتوای مناسبی برای مخاطب تولید کنید. بدین ترتیب گوگل کم‌کم رتبه شما را در صفحه‌های سرچ خود ارتقا خواهد داد. همین موضوع باعث می‌شود مخاطبان بیشتری شما را پیدا کنند و به ارزش کار شما پی ببرند.

ان گفت تقویم محتوا، عملیاتی ترین قسمت از برنامه محتوایی و استراتژی محتواست که تمامی راهکارهای اجرایی رسیدن به اهداف استراتژی محتوا را به صورت زمان بندی شده، مستند می کند.

این برنامه شامل زمان‌بندی کلمات کلیدی است که محتوای تولید شده روی آن‌ها باید در بستر مناسب انتشار پیدا کنند.

در واقع تقویم محتوا به همین صورت است که شما تمامی فعالیت های سئو و تولید محتوا را که می تواند از نوع پست ها، زمان پست ها، چگونگی قرار دادن پست، فعالیت هایی مانند کمپین ها، مصاحبه و غیره را در آن براساس نوع کسب و کار خود در یک دوره زمانی که حداقل بهتر است یک ماهه باشد، یادداشت می کنید. در آخر هرماه هم شما براساس نوع تمامی فعالیت ها و بازخوردهایی که را از آن ها دریافت کرده اید، نتیجه میگیرید که ماه بعد را به چه صورت پروژه خود را ادامه بدهید.

 

 

 

 

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.