جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

لوله استنلس استیل صنایع غذایی

لوله استنلس استیل صنایع غذایی
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

در تولید مواد غذایی، نظافت و بهداشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هنگام تهیه تجهیزات مواد غذایی، مهم است که بدانیم از چه موادی استفاده می شود و چگونگی انتخاب می تواند بر طراحی ساختگی و مراقبت های بعدی تأثیر بگذارد. تولید کنندگان از طیف وسیعی از مواد برای ذخیره ، انتقال و پردازش محصولات غذایی استفاده می کنند. فلزات ، به ویژه ، خاصیت استثنایی لازم برای حجم بالای محصول را ارائه می دهند. اما قدرت تنها عاملی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد. بهترین مواد باید تا حد امکان غیر خورنده و بی اثر باشند. در این مقاله از پیاتک می خواهیم به بررسی لوله استنلس استیل صنایع غذایی بپردازیم.

 

 

لوله استنلس استیل صنایع غذایی

شایع ترین شکل خوردگی فلزات مورد استفاده در صنایع غذایی, اکسیداسیون است. در جایی که اکسیژن با یک فلز ، معمولا در حضور آب واکنش می دهد، ماده غیر واکنشی تر مانند زنگ زدگی تولید می کند. برای فلزات آهنی همچون آهن و فولاد، زنگ زدگی کیفیت سطح و در نهایت پایداری سازه را خراب می کند. با این حال ، برای سایر انواع فلزات ، اکسیداسیون مفید است. از لوله استنلس استیل یا همان فولاد ضد زنگ به طور گسترده در تولید مواد غذایی استفاده می شود و به دلایل خوبی. حداقل با 10/5 درصد از ترکیب کل کروم با افزودن کروم مشخص می شود. کروم در برابر محیط های اکسیژن بسیار واکنش پذیر است و به سرعت یک سد منفعل قوی را در سطح بیرونی آن تشکیل می دهد. این سد بسیار مقاوم بوده و از ساختارهای داخلی در برابر خوردگی بیشتر محافظت می کند.  

 

لوله استنلس استیل صنایع غذایی

 

ویژگی لوله استنلس استیل صنایع غذایی

در طراحی و ساخت این لوله ها از عنصر کروم استفاده شده است که این عنصر سبب می شود لوله مذکور دارای خاصیت ضد زنگ بوده و از زیبایی به خصوصی نیز بهره مند باشد. میزان اکسایش و خزش این لوله ها تحت هرگونه شرایط اقلیمی و طبیعی بسیار پایین و نزدیک به صفر می باشد و به همین جهت می توان با خیال راحت آن ها را تهیه و در بسیاری از زمینه های صنایع غذایی مورد استفاده قرار داد.همانطور که در بخش های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، ویژگی های بی نظیر لوله استنلس استیل سبب شده است که این محصول در میان بسیاری از افراد از محبوبیت بالایی برخوردار باشد از مهمترین ویژگی های و مشخصات لوله استنلس استیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • قابلیت بازیافت و سازگاری بسیار بالا با محیط زیست
  • بالا بودن مقاومت این محصول در برابر خوردگی
  • تمیز کاری بسیار آسان
  • ضد سایش بودن
  • ماشینکاری بسیار راحت
  • بادوام
  • داشتن وزن بسیار سبک
  • قابلیت کنترل شدت جریان های مختلف
  • داشتن قیمت بسیار مناسب

 

 

کاربرد لوله استیل صنایع غذایی

کارخانجات مواد غذایی نیاز مبرمی به این لوله ها و اتصالات استیل مخصوص مواد غذایی دارند . در لوله کشی ها کارخانه باید متریالی استفاده شود که بهترین مقاومت را در برابر هر گونه اکسایش و خوردگی داشته باشد .کاربرد فراوانی برای لوله های استیل مواد غذایی وجود دارد . کاربردهایی همچون :

  • استفاده در لوله کشی کارخانجات آب معدنی
  • استفاده از لوله استیل صنایع غذایی در کارخانجات ماشعیر
  • استفاده از لوله استیل  در کارخانه جات مواد غذایی
  • استفاده فراوان در کارخانجات سوسیس و کالباس

 

لوله استنلس استیل صنایع غذایی

 

انواع لوله استنلس استیل صنایع غذایی

در صنعت مواد غذایی کاربرد دو نوع از جنس استنلس استیل متداول است:

 

استیل ضد زنگ  304

فولاد ضد زنگ  304 حاوی 16 تا 24 درصد کروم و همچنین آلیاژهایی مانند نیکل، کربن و منگنز است. فولاد ضد زنگ 304 از خواص ضد خوردگی بسیار خوبی برخوردار است و باعث می شود این محصول برای اکثر محصولات غذایی مناسب باشد. با وجود این ، وجود کلریدها می تواند سطوح منفعل را به خطر بیاندازد و باعث گودبرداری شود.

 

استیل ضد زنگ 316

لوله استنلس استیل  316 شبیه 304 فولاد ضد زنگ است اما با افزودن 2 تا 3 درصد مولیبدن برای افزایش مقاومت در برابر کلریدها، باعث می شود این محصول برای محصولات گوشتی و غذاهایی با محتوای نمک ملایم مناسب تر باشد.هر دو فولاد ضد زنگ 304 و 316 جز استنلس استیل صنایع غذایی هستند و ساخت آنها بسیار قوی و آسان است. فولادهای فریتیک که دارای محتوای کروم بالایی هستند نیز می توانند برای کاربردهایی غذایی مورد استفاده قرار گیرند که مقاومت در برابر خوردگی کمتر نگران کننده باشد, مانند محفظه ها و محوطه ها. فولادهای زنگ نزن دوبلکس نیز برای مواردی که باید از درجه حرارت بالا استفاده شود, کاربرد دارند.

 

 

نحوه نگهداری از لوله استنلس استیل صنایع غذایی

تمیز کردن سطوح صاف و عاری از ترک و شکاف ساده ترین روش برای تمیز کردن است. سطوح ناصاف اجازه می دهد تا رشدهایی ایجاد شود که باکتری و سایر میکروارگانیسم ها در اثر از بین رفتن با حرارت و یا استفاده از مواد شیمیایی محافظت شود.در هنگام طراحی و نصب ، باید توجه ویژه ای به جلوگیری از خراش و خراب شدن شود. برای عناصر ساختاری، لوله های مستطیل یا مربع شکل با جوش های بدون شکاف مناسب‌تر از قطعات زاویه دار هستند که دارای گوشه های تیز یا مناطق مرده ای هستند که تمیز کردن آنها دشوار است. به طور کلی باید از خم های تیز و گوشه های سخت اجتناب شود. هنگام ساخت، نباید یک فلز ضدزنگ بر روی فلزات استیل ضد زنگ قرار بگیرد. تماس با فولاد کربن می‌تواند باعث آلوده شدن فولاد ضدزنگ شود و منجر به خوردگی شود. حتی جرقه های جوش یا سنگ زنی ممکن است سطوح را در معرض زنگ زدگی و خوردگی قرار می دهند. تماس طولانی مدت با سایر فلزات ، مانند آلومینیوم نیز می تواند منجر به واکنش های گالوانیکی شود که سطوح استیل را خراب می کند.استفاده از لوله های استنلس استیل صنایع غذایی بدون مراقبت مداوم به هيچ وجه ممکن نخواهد بود.  

 

لوله استنلس استیل صنایع غذایی

 

تمیز کردن لوله استنلس استیل صنایع غذایی

تمیز کردن صنعتی به طور معمول ممکن است شامل آب، بخار، شستشوی مکانیکی، مواد ساینده و مواد شیمیایی باشد. مهم است که سطوح تجهیزات به اندازه کافی سخت باشد تا در برابر تغییر شکل مقاومت کند. همچنین باید بدانید چه کالاهایی می توانند کیفیت سطح را خراب کنند.فولادهای ضد زنگ نسبت به مواد نرم‌تر مانند آلومینیوم در برابر سایش مکانیکی بسیار مقاوم تر هستند. آنها همچنین با بسیاری از مواد تمیز کننده و ضد عفونی کننده سازگار هستند. با این حال هیپوکلریت ها ، مانند سفید کننده، می توانند به سطح این فلزات آسیب وارد کنند .محلول های اسید نیتریک ، ید و آمونیوم به طور معمول برای کار ضد عفونی ایمن تر هستند.    

 

لوله استنلس استیل صنایع غذایی

 

قیمت لوله استنلس استیل صنایع غذایی

از مهمترین پارامترها در انتخاب لوله استیل غدایی می توان به سایز لوله استیل به اینچ یا میلیمتر ، ضخامت لوله به میلیمتر و رده ، و طول لوله که به صورت 6 متری و 3 متری ، و آلیاژ 304 و 316می توان اشاره کرد. از موارد مصرف لوله استیل صنایع غذایی که باعث تقسیم بندی این نوع لوله ها بر اساس کاربرد می‌شود. سیستم های تولید مواد غذایی و نگهداری مواد غذایی می باشد. لوله استیل صنایع غذایی در رده های 10 ، رده 20 ، رده 40 و رده 80 موجود می باشد.جنس لوله صنعتی استنلس استیل از فولاد ضد زنگ است که همین ویژگی سبب میشود زمانی که با آب در تماس مستقیم قرار میگیرد آسیب نبیند، این جنس از فولاد در همه غلظت های کاستیک و تا دمای ۶۵ درجه سانتیگراد دچار خوردگی نخواهد شد و مقاومت بسیار بالایی را در این شرایط از خود نشان میدهد.

 

 

انواع اتصالات استیل صنایع غذایی

اتصالات مواد غذایی با توجه به محیط و نوع تاسیسات و در واقع کاربری اصلی کارخانجات نسبت به فرآورده های در خط تولید به دسته ها و انواع و اقسام مختلف تقسیم میشوند . که ما از این محصولات برخی از پرفروشترین آنها را تامین میکنیم . انواع محصولات اتصالات استیل همچون :

  • کلمپ صنایع غذایی
  • شیرپروانه ای صنایع غذایی
  • مهره ماسوره صنایع غذایی
  • شیر یکطرفه صنایع غذایی
  • زانو استیل صنایع غذایی
  • سراهی استیل صنایع غذایی
  • بست استنلس استیل مخصوص صنایع غذایی
  • واشر مهره ماسوره صنایع غذایی
  • تبدیل استیل صنایع غذایی
  • گوشی شستشوی مخازن صنایع غذایی

   

لینک های مرتبط :

لوله استنلس استیل دکوراتیو

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.