جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

ساندویچ پانل کانکس

ساندویچ پانل کانکس
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

کانکس ها محفظه ها یا اتاقک هایی هستند که برای مواردی که نیاز به جابه جایی های متعدد هست و همچنین برای کاربردهای مختلف بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. کانکس ها انواع مختلفی دارد که از انواع آن کانکس استاندارد، اسکیددار و تاشو سردخانه ای است که هرکدام به دو نوع متحرک و ثابت تقسیم می شوند. چنانچه دیوارها، کف و سقف کانکس ها را با ساندویچ پانل پوشانده و ساخته شده باشد به آن ساندویچ پانل کانکس گویند. در این مقاله از پیکاتک به بررسی ساندویچ پانل کانکس و مشخصات آن می پردازیم.

ساندویچ پانل کانکس چیست؟

کانکس ساندویچ پانل، کانکسی را گویند که در ابعاد آن از ساندویچ پانل استفاده می شود. در اکثر موارد دیوارها، کف و سقف کانکس ها را با ساندویچ پانل ها تولید می کنند. این نوع کانکس ها به دلیل استفاده از ساندویچ پانل، مطمئنا عایق خوبی در برابر گرما و سرما می باشد و در جاهایی که حفظ حرارت و همچنین رعایت بهداشت و ایمنی نیاز باشد بسیار مفید و مناسب است.

ساندویچ پانل کانکس جهت آماده سازی و تولید کانکس ها استفاده می شود و کانکس تولید شده در کارگاه ها و قرارگاه ها و مکان های نظامی و خیلی مصارف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

در یک تعریف کلی باید گفت که کانکس پانلی سازه ای پیش ساخته است که برای محیط های سخت اقلیمی که دارای آب و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم بوده مناسب است. دلیل این مقاومت بالا نیز در نوع مصالح بکار رفته برای دیواره ها و سقف آن بوده که که تشکیل شده از پانل با عایق پلی اورتان که به وسیله دستگاه در جداره های آنها تزریق شده و به مانند دیواره های یک یخچال عمل می کنند.استفاده از کانکس ساندویچ پانل در کاربری های گوناگونی از جمله اداری و مسکونی بسیار رایج می باشد.  

ساندویچ پانل کانکس

 

مزایا ساندویچ پانل کانکس

مزایا  به شرح زیر است:

  • تولید و صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های گرمایش و کاهش انتشار CO2
  • کاهش هزینه های ساخت و ساز با بهینه سازی عایق ضخامت
  • انرژی های تجدید شونده خورشیدی
  • تایید شده توسط مرجع صدور گواهینامه مستقل بین المللی
  • سیستم پانل تا 20 درصد در هزینه های انرژی ساختمان صرفه جویی می کند .
  • سیستم های پانل انرژی ،یک سیستم جامع دیوار خارجی که هزینه های انرژی ساختمان شما را کاهش میدهد و همچنین باعث بهبود از کلاس انرژی خود را از طریق تنگی هواست بسیار عالی می باشد

کاربرد ساندویچ پانل کانکس

از پرکاربردترین ساندویچ پانلها، همین ساندویچ پانل کانکس می باشد. همانطور که گفته شد ساندویچ پانل ها از پر استفاده ترین مصالح در ساخت کانکس هستند. همچنین برای داشتن عایقی مقاوم در کانکس ها از ساندویچ پانل ها استفاده می شود.ساندویچ پانل هایی که در کانکس بکار برده می شود باعث جلوگیری از نفوذ باران یا هر عامل طبیعی دیگر در این کانکس ها می شود. از موارد استفاده کانکس ساندویچ پانل هم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کانتینر ها
  • پشت بند تریلرها
  • اورژانس
  • سردخانه
  • آزمایشگاه ها
  • بیمارستان های صحرایی

ساندویچ پانل کانکس

 

انواع کانکسهای ساندویچ پانل

  1. کانکس های متحرک (mobile conex) که دارای چرخ می باشد و قابل حرکت و جابجاشدن است.
  2. کانکس های ثابت (fixed conex) که می توان برای مدت زمان زیادی در یک جای ثابت از آن استفاده کرد.

همچنین از نظر ظاهری نیز به سه مدل مختلف تقسیم بندی می شوند :

  1. ساده
  2. دکوراتیو
  3. ویلایی

 

ساندویچ پانل کانکس

    

قیمت کانکس ساندویچ پانل

مواد اولیه در ساخت کانکس با توجه به نوع کاربری کانکس می باشد که هر کدام از آن ها دارای لیست قیمت متفاوت می باشد. در کانکس مشخصات فنی و روش اجرای آن متفاوت است و مواد سازنده اولیه در ساخت کانکس ها معمولاً از انواع ورق آلوزینک، گالوانیزه و آلمینیوم استفاده می شود. با توجه به اینکه مقاومت ورق های از جنس گالوانیزه بیشتر است در بیشتر کانکس ها از این نوع ورق استفاده می گردد. اگر زیبایی کانکس مدنظر باشد، از نماهای کامپوزیت خارجی و حتی در داخل کانکس از نمای های mdf و pvc استفاده می گردد.

تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی

تفاوت کانکس ساندویچ پانل، با کانکس های دیگر در عایق آن است، در کانکس ساندویچ پانل ازعایق تزریقی پلی یورتان استفاده می شود اما در کانکس گالوانیزه از عایق پلی استایرن (یونولیت) استفاده می شود که عایق تزریقی پلی یورتان عایقی حرارتی میباشد که در مقابل سرما، گرما و رطوبت خیلی مقاوم تر از پلی استایرن است. در کانکس ساندویچ پانل دیواره های بیرونی و درونی از ورق گالوانیزه می باشد ولی در کانکس گالوانیزه معمولا فقط دیواره بیرونی از جنس ورق گالوانیزه می باشد و در دیواره های درونی از دیوارپوش استفاده می گردد ، در صورتیکه در کانکس ساندویچ پانل نیاز به دیوارپوش داخلی نمی باشد و در صورت لزوم می‌بایست دیوارپوش مورد نظر را روی ورق گالوانیزه درونی پانل نصب کرد .    

ساندویچ پانل کانکس

 

راهنمای انتخاب بین کانکس ساندویچ پانل یا معمولی

شرایط آب و هوایی

باید مشخص کنیم برای چه نوع شرایط آب و هوایی می خواهیم از کانکس استفاده کنیم.زیرا اصلی ترین تفاوت این دو نوع در نوع عایق بندی جداره های آنها میباشد.که در نوع ساندویچ پانل یا همان پانلی از عایق پلی یورتان بصورت تزریقی استفاده میشود.که در این حالت سازه کاملا شبیه یک یخچال بزرگ صنعتی عمل کرده و از هرگونه تبادل حرارتی بین فضای بیرونی و داخلی جلو گیری می کند. اما در نوع ورقی از عایق پلی استایرن با ضخامت 4 سانتیمتر استفاده می شود که نمی توان گفت عایق خوبی نیست اما قطعا نوع اول عایق مناسب تری برای برودت هوا می باشد ، البته نوع ورقی را نیز معمولا با دو لایه عایق بندی از ترکیب پلی استایرن و عایق فوم در برابر سرما تقویت می کنند اما در نوع ساندویچ پانل، همگن بودن متریال باعث می شود در نهایت عایق بهتری برای سرما و گرما باشد.

قیمت

فرق دیگر این دو سازه در قیمت آنها می باشد که معمولا نوع پانلی قیمت بالاتری دارد اما این نکته نیز باید مدنظر قرار گیرد که نوع ورقی انواع مختلفی دارد که بعضی از آنها قیمتشان از نوع پانلی نیز بیشتر می باشد.اما بطور معمول هزینه های ساندویچ پانل بر اساس متر مربع بیشتر از نوع ساده ورقی می باشد.

امنیت

مسئله بعدی در تفاوت کانکس پانلی با کانکس ورقی بحث امنیت می باشد که در این مورد کانکس ورقی به دلیل داشتن اسکلت با تعداد ستون های زیاد از نظر امنیتی نسبت به نوع پانلی دارای امتیاز بیشتری می باشد زیرا سازه های پانلی تشکیل شده اند از تایل های بزرگ پانلی که در دو طرف آنها ورق و در میان جداره آنها فوم پلی یورتان تزریق شده است و در هنگام اجرا فقط اسکلت سازه بصورت یک کلاف کلی ساخته و سپس پانل ها در منار یکدیگر قرار گرفته و از محل مخصوص به یکدیگر چفت می شوند اما در نوع ورقی اسکلت نقش اصلی را ایفا می کند که تشکیل شده از یک شبکه مش که با پروفیل های آهنی ساخته شده و سپس ورق های بدنه خارجی روی آنها به وسیله پیچ یا پرچ نصب می گردد.

وزن کانکس

در پایان نیز مبحث وزن کانکس مطرح می گردد که با توجه به استفاده از اسکلت فلزی و پروفیل هایی که در اسکلت نوع ورقی بکار می رود معمولا باعث شده تا وزن کانکس ورقی نسبت به نوع پانلی بیشتر باشد و این مورد در مکان هایی که قصد قرار دادن سازه بر روی پشت بام و یا فضا هایی این چنینی را داریم بسیار مهم می شود زیرا وزن بیشتر جرثقیل بزرگتری برای بلند کدن سازه تا ارتفاع مورد نیاز ما را می خواهد که در برخی موارد امکان تردد چنین جرثقیل بزرگی در سطح شهر وجود ندارد و در نهایت وقتی سازه بر روی بام قرار گرفت ، وزن آن نیز باید از طرف ستون ها و استراکچر اصلی ساختمان قابل تحمل باشد تا باعث شکل گرفتن تریچه های سقف نشود.

 
 

لینک های مرتبط :

ساندویچ پانل سردخانه ای

ثبت نظر شما
نظرات
21/07/1400 05:52 ق.ظ
مرسی
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.