جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

لوله استنلس استیل صنعتی

لوله استنلس استیل صنعتی
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

فولاد ضد زنگ یک ماده همه کاره است که از یک آلیاژ فولاد و درصد کمی از کروم تشکیل شده است. افزودن کروم به فولاد باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی می شود. به همین دلیل به لوله استنلس استیل, فولاد ضدزنگ نیز می گویند. از آنجا که لوله استنلس استیل همچنین دارای هزینه نگهداری کم، مقاوم در برابر اکسیداسیون است و دیگر فلزاتی را که با آن در تماس هستید روی این لوله تأثیر نمی گذارد، این ماده اغلب در مجموعه های بزرگی از کاربردها به ویژه در لوله کشی و ساخت لوله استفاده می شود. بسته به نوع استفاده از لوله، لوله استنلس استیل صنعتی به چند دسته تقسیم می شوند.

 

 

لوله استنلس استیل صنعتی

لوله استنلس استیل, لوله های توخالی و بلند هستند که برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها با دو روش مجزا تولید می شوند که منجر به لوله جوش داده شده یا بدون درز می شود. شرکت فلزی صنعتی دارای طیف گسترده ای از محصولات لوله ای از جنس استنلس استیل صنعتی است.این دسته کلی از فولاد برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر خوردگی بالاتر دارند, مناسب است.انواع استیل یا مارتنزیتی از فولاد ( آنهایی که بیشترین کروم را دارند) ساخته می شوند که به صورت گرما یا آنیل شده باشند. فولادهای ضد زنگ Austenitic (آنهایی که کروم و نیکل بالایی دارند) مقاومت بیشتری را نیز در اختیار شما قرار می دهند.    

 

لوله استنلس استیل صنعتی

 

مزایایی لوله استنلس استیل صنعتی

استفاده از فولاد ضد زنگ در ساخت لوله های استنلس استیل، مزایای زیادی دارد:

  • وزن سبک
  • با دوام
  • بالا بودن مقاومت این محصول در برابر خوردگی
  • قابلیت کنترل شدت جریان‌های بالا
  • ماشینکاری راحت
  • قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست
  • ضد سایش بودن
  • نیاز به تعمیر کم
  • تمیزکاری آسان
  • داشتن قیمت بسیار مناسب

 

 

کاربرد لوله استنلس استیل صنعتی

لوله از جنس استنلس استیل کاربردهای متنوعی دارد که برخی از آنها رایج ترین موارد است:

  • خودرو سازی
  • واحد های برودتی
  • سیستم های گرمایشی و لوله کشی
  • پرچم ها
  • لامپ های خیابان
  • قاب دوچرخه

 

 

انواع لوله استنلس استیل صنعتی

  • لوله استیل صنعتی 304
  • لوله استیل صنعتی 316
  • لوله استیل صنعتی 310
  • لوله استیل صنعتی 321
  • لوله استیل صنعتی رده 10
  • لوله استیل صنعتی رده 40

 

لوله استنلس استیل نوع 304

لوله فولادی ضد زنگ 304 به طور کلی برای انتقال مایعات در نظر گرفته می شود و با قطر داخلی یا شناسه لوله اندازه گیری می شود. خصوصیات اضافی این لوله شامل مقاومت در برابر خوردگی بالا، دوام عالی، نسبت مقاومت به وزن بالا، مقاومت منصفانه در برابر هدایت حرارتی و الکتریکی، سهولت در ساخت، سهولت در نظافت، غیر مغناطیسی بوده و در اثر سرما سخت می شود. برای کاربردهای لوله کشی و انتقال سیالات ، فولاد ضد زنگ نوع 304 یک انتخاب رایج است زیرا بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی و در برابر خوردگی است. با این وجود ، فولاد ضد زنگ نوع 304 با کاربردهایی که دمای آن بین 800 تا 1640 درجه فارنهایت (F) قرار می گیرد سازگار نیست زیرا مستعد رسوب کاربید است، نتیجه ای که مقدار کربن در آن 0.08 درصد است. فولاد ضد زنگ نوع 304L این مشکل را برطرف می کند زیرا محدودیت کربن کمتری دارد و بنابراین می تواند در معرض جوشکاری و کاربردهایی با دمای بالاتر قرار گیرد. انواع دیگر فولاد ضد زنگ اغلب دارای مواد افزودنی (مانند نیکل یا مولیبدن) هستند که باعث تقویت صفات مطلوب در کاربردهای خاص می شوند. لوله های استنلس استیل صنعتی اغلب در کاربردهایی استفاده می شوند که برای انتقال آب قابل شرب نیاز به مواد سفت و سخت دارند. فولاد ضد زنگ از کیفیت مطلوب بسیاری برای حفظ آب تمیز برخوردار است. همچنین می توان از این نوع لوله های فولادی برای پشتیبانی ساختاری در ساختمان ها و وسایل نقلیه استفاده کرد.

 

کابرد لوله فولادی ضد زنگ 304

304 لوله‌ای از جنس استنلس استیل در انواع مختلفی از کاربردهای صنعتی استفاده می شود ، از جمله:

  • سیستم ابرسانی شهری
  • فاظلاب
  • سیستم های برودتی
  • آبرسانی در ساختمان ها و ادارات

   

لوله استنلس استیل صنعتی

 

لوله استنلس استیل نوع 316

فولاد ضد زنگ 316 نیز برای تمیزکاری راحت است. مقاومت آن در برابر خوردگی مواد شیمیایی و حلال ها بیشتر است. از این جهت، 316 فولاد ضد زنگ برای کاربردهای صنعتی و جراحی، در فضای باز یا دریایی ( به دلیل مقاومت در برابر خوردگی کلرید) مناسب است.نوع 316 به طور گسترده ای در صنایع کاغذ سولفیت و برای تولید دستگاه های شیمیایی کارخانه، تجهیزات عکاسی و پلاستیک استفاده می شود.

 

لوله استنلس استیل نوع 318

به علت اضافه کردن 2 تا 3 درصد مولیبدن، نوع 318 نسبت به سایر آلیاژهای نیکل کروم بسیار مقاوم در برابر خوردگی است. این لوله ها در جایی که اسیدها، آب نمک، آب گوگرد، آب دریا یا نمک های هالوژن وجود دارد، با ارزش می شوند.

 

 

کاربرد لوله استنلس استیل صنعتی

نفت و گاز

فناوری نقش مهمی در صنعت نفت و گاز دارد. نیاز به لوله کشی مقاوم در برابر خوردگی در طی چند سال گذشته افزایش یافته است زیرا عمق حفاری ها و چاه ها برای پیدا کردن نفت و گاز در این چند سال اخیر بیشتر شده است و فشار بیشتری روی لوله های استنلس استیل دوتایی و فوق العاده دوبلکس که استفاده می کنیم, قرار می گیرد. این محیط های سخت می توانند بسیار خورنده باشند و در صورت عدم بررسی خسارت، لوله ها به راحتی ترکیده و برای اعماق عمیق غیر قابل استفاده می شوند. به همین دلیل مهم است که لوله های محکم در صنعت نفت و گاز که مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی باشند، استفاده شود.

 

راکتور هسته ای

به دست آوردن انرژی قابل استفاده از هسته های اتمی کار آسانی نیست. تمام راکتورهای هسته ای ما امروزه از آب گرم برای تولید بخار استفاده می کنند و سپس برای چرخش توربین هایی استفاده می شود که انرژی لازم را برای ما فراهم می کنند و بیشتر آنها به دلیل نیاز به سرمایش در نزدیکی ساحل قرار گرفته اند. به این ترتیب ، بسیاری از آبهایی که برای خنک کردن این راکتورها پمپ می شوند از دریا است و باید در برابر طبیعت خورنده آب دریا مقاوم باشد. لوله از جنس استنلس استیل صنعتی برای دفاع در برابر خوردگی از آب دریا واجد شرایط است، از این رو اهمیت آن در صنعت انرژی هسته ای زیاد است.

 

ال-ان-جی LNG

LNG (گاز طبیعی مایع) گازی است که به دلیل حمل و نقل به طور موقت به شکل مایع تبدیل شده است. حجم آن بسیار کم شده است تا حمل و نقل آسان تر و ارزان تر شود. در بعضی موارد ، حمل و نقل گاز طبیعی از طریق خطوط لوله امکان پذیر یا ارزان نیست، به همین دلیل به جای آن می توان از طریق فرم مایع در کشتی های دریایی کرایوژنیک و تانکرهای جاده ای برای حمل و نقل این گاز استفاده کرد. به همین ترتیب ، داشتن لوله کشی مناسب که حمل و نقل LNG ایمن و اقتصادی شود و به راحتی بتوان سیستم انتقال این گاز طبیعی را در سطح شهر یا کشور پیاده کرد, بسیار مهم است.  

 

لوله استنلس استیل صنعتی

 

آب شیرین کن

نمک زدایی عبارت است از از بین بردن نمک و سایر مواد معدنی از منبع آب. این کار برای تبدیل آب به آب شیرین مناسب برای استفاده انسان از آن برای پخت و پز و آبیاری انجام شده است. در بیشتر موارد ، نمک به عنوان محصول فرعی ایجاد می شود و در بسیاری از زیردریایی ها و کشتی ها نمک زدایی استفاده می‌شود. امروزه، هنگام تلاش برای آوردن آب آشامیدنی تازه به مناطقی از جهان که مشکل است، معمولا از نمک زدایی صحبت می شود. آب نمک و فلزات به طور کلی خیلی خوب مخلوط نمی شوند، از این رو اهمیت لوله کشی در صنعت آب شیرین کن که قادر به مقاومت در برابر خواص خورنده طبیعی آب نمک است, بسیار بالا است.

 

معدن و مواد معدنی

فرآیند استخراج مواد از زمین, بسیار فرایندی پیچیده و سخت است. مواد پوشش داده شده معمولا به شکل فلزات معمول و گرانبها هستند و این کاری است که هزاران سال برای دستیابی به منابع مفید انجام شده است. صنعت معدن یکی از مواردی است که لوله استنلس استیل صنعتی در آن کاربرد دارد . استفاده از این لوله بعث می شود تا انجام عملیات آسان تر و سودآورتر شود. این که آیا در معادن واقعی جایی که کارگران و ماشین آلات در زمین حفر می شوند، یا در اتاق هایی که کارگران در آن استراحت می کنند، استفاده می شود بسته به نوع و اندازه لوله دارد. از لوله استنلس استیل برای ارائه ایمنی و قابلیت اطمینان در انواع مختلف برنامه ها استفاده می شود.

 

هوا و فضا

در کاربردهای هوایی بسیار خاص ، از فولاد ضد زنگ کروم و نیکل به دلیل گرما و مقاومت در برابر خوردگی استفاده می شود. در برنامه های کاربردی که به لوله های با استحکام بالا احتیاج دارند، لوله های هواپیما را از جنس استنلس استیل تهیه می کنند. برای برنامه های کاربردی که به لوله های بدون درز و جوش داده شده در اندازه های بزرگتر (1.6 تا 125 میلی متر در قطر خارجی) نیاز دارند، از لوله ساختاری هواپیما استفاده می شود. این نوع فولاد ضد زنگ با توجه به مشخصات مواد هوا فضا (AMS) یا مشخصات نظامی (مشخصات MIL) تولید می شود.

 

لینک های مرتبط :

لوله استنلس استیل صنایع غذایی

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.