جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن
خبرخوان

بلاگ

کابل شبکه چیست؟
کابل شبکه چیست؟
کابل شبکه به مجموعه سیم هایی از جنس مس یا شیشه گفته می‌شود که برای اتصال و انتقال داده و اطلاعات بین کامپیوترها و روترها و سوییچ ها و شبکه های استورج SAN (به طور کلی بین اجزا و مولفه های شبکه) استفاده می‌شود. پس کابل ها رسانه‌ای هستند که داده‌ها در آن جریان دارند و اطلاعات از دستگاهی در شبکه به دستگاه دیگری منتقل می‌شود.
کابل تلفن چیست؟
کابل تلفن چیست؟
انواع کابل تلفن وظیفه انتقال داده‌ها، اطلاعات و سیگنال‌های مخابراتی را برعهده دارند. انواع کابل مخابرات از رشته سیم‌هایی تشکیل شده اند که جهت ایجاد تمایز، هر کدام رنگ مخصوص به خود را دارند. این سیم‌ها با نظم به یکدیگر تابیده شده اند. در نتیجه، میزان دریافت نویز آن‌ها کاهش می‌یابد. این کابل‌ها در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و تعداد زوج و سطح مقطع آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. اغلب کابل‌های تلفن از متریال‌ها و فلزات اصلی مانند مس ساخته می شوند که به اصطلاح ccc نیز نام دارند. البته برخی از کابل‌های تلفن نیز دارای مغزی‌های آلومینیومی هستند و روکش‌های مسی دارند و با نام کابل‌های cca شناخته می شوند. از نظر کیفیت، کابل‌های ccc از cca مقاوم‌تر هستند و به طبع قیمت بالاتری نیز دارند.
کابل افشان چیست؟
کابل افشان چیست؟
کابل‌افشان ( کابل قابل انعطاف یا کابل انعطاف پذیر ) از دو یا چند سیم تک رشته افشان که هادی آن از جنس فلز مس بوده و عایق به کار رفته در سیم‌های آن نیز در کابل‌های سبک آمیزه پلیمر PVC ( پی وی سی ) از نوع پلیمر PVC/D و در کابل‌افشان قدرت آمیزه پلیمر PVC ( پی وی سی ) از نوع پلیمر PVC/A می باشد تشکیل شده است.
لوله ونتوری چیست؟
لوله ونتوری چیست؟
لوله های ونتوری از جمله تجهیزاتی میباشند که با ایجاد مانع سبب بروز اختلاف فشار در سیال می شوند. با اندازه گیری میزان این دو اختلاف فشار می توان دبی سیال را محاسبه نمود .
سنسور اثر هال چیست؟
سنسور اثر هال چیست؟
عنصر هال ،سنسور میدان مغناطیسی است.  با توجه به ویژگی های ولتاژ،خروجی این سنسور نیازمند یک طبقه تقویت کننده و نیز جبران ساز حرارتی است.  چنانچه از منبع تغذیه با ریپل فراوان استفاده کنیم وجود یک رگولاتور ولتاژ حتمی است. رگولاتور ولتاژ موجب میشود که جریان ثابت بماند.
سطح سنج خازنی چیست؟
سطح سنج خازنی چیست؟
مبنای کار سطح سنج خازنی تشکیل یک خازن مابین میله سنسور (PROBE) و بدنه منبع است.بخشی از سنسور تولید امواج رادیوی میکند که در خارج منبع قرار میگیرد و این امواج به میله سنسور که داخل منبع است ارسال میشود . میله سنسور با بدنه منبع خازنی به وجود می اورد .
ترموستات چیست؟
ترموستات چیست؟
ترمستات به شکل صفحه یا باریکه ساخته میشود. (disk.strip) عکس العمل نوع دیسکی سریع و عکس العمل نوع باریکه کند است . با جوش ادن دو فلز متفاوت باریکه یا صفحه تولید میشود که انرا بی متل مینامند.
شیر دیافراگمی چیست؟
شیر دیافراگمی چیست؟
دیافراگم یک قطعه مدور و انعطاف پذیر است که در نتیجه فشار هوا یا سیال یا فشار مکانیکی از حالت اولیه خارج و ورودی شیر را از خروجی مجزا یا به آت متصل می کند .
سلونوید ولو سه راهه چیست
سلونوید ولو سه راهه چیست
این شیر معمولا برای کنترل شیر نیوماتیک به کار می رود و جریان جاری در آن هوای فشرده است که کمپرسور تولید و به یک رگلاتور هوا می فرستد سپس وارد یکی از گذرگاهایی که از دو گذرگاه دیگر شیر کجزا می باشد.
سلونوئید ولو چیست
سلونوئید ولو چیست
شیر سولونید از دو قسمت سیم پیچ و شیر تشکیل شده است. عبور جریان برق از داخل سیم پیچ میدان مغناطیسی به وجود می اورد که یک سوزن متحرک یا یک میله را حرکت می دهد به عبارتی انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی تبدیل می شود.
کابل برق چیست ؟
کابل برق چیست ؟
کابل برق به گروهی از یک یا چندین سیم که در کنار یکدیگر به هم تنیده و پیچیده شده باشند میگویند که معمولا توسط لایه‌های محافظی از جنس پلاستیک،pvc و..... پوشانده می‌شود.
فلومتر جرمی چیست
فلومتر جرمی چیست
 فلومتر جرمی به این صورت است که در حین کار، یک سیم پیچ محرک، که در مرکز خم لوله قرار دارد به صورت دوره ای فعال می شود و باعث می شود لوله سنسور نوسان کند.این لوله در سرعت 40-200 چرخه در ثانیه و در فاصله ای چند صدم سانتی متری با سرعت ارتعاش می کند.
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.