جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن
خبرخوان

بلاگ

گیج فشار ضد انفجار یا Solid Front چیست
گیج فشار ضد انفجار یا Solid Front چیست
مانومتر ضد انفجار یا Solid Front برای حفاظت از کاربران و جلوگیری از حوادث طراحی شده اند. گیج های سالید فرانت در قسمت جلویی تقویت می شوند و برای جلوگیری از انفجار یک طراحی ایمن را ارائه می دهند. در این مدل گیج های فشار ضدانفجار یک صفحه محافظ جامد بین قسمت جلویی گیج (صفحه) و قسمت بوردون به کار می رود.
مانوستات چیست؟
مانوستات چیست؟
هر جا که فشار فرآیند باید به صورت محلی مشخص شود و در عین حال مدارها باید ساخته شوند یا شکسته شوند، مانوستات می تواند مورد استفاده قرار گیرد.مانوستات از تجهیزاتی است که برای اندازه گیری فشار در یک سیستم به کار می روند.
فلومتر چیست؟
فلومتر چیست؟
صنایع و کارخانجات صنعتی برای اندازه گیری جریان سیال از تجهیزات مختلفی استفاده می کنند که یکی از مهمترین این تجهیزات فلومتر است. کاربرد فلومتر در صنعت برای اندازه گیری جریان سیال بعد از اندازه گیری فشار از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به اینکه هر روز شاهد گسترش صنایع مختلف هستیم از این رو روش های مختلفی هم برای اندازه گیری جریان سیال به وجود می آید.
روتامتر چیست ؟
روتامتر چیست ؟
روتامترجریان سنج است که جریان حجمی مایعات و گازها را اندازه گیری می کند. هیچ تفاوتی بین روتامتر و دبی سنج وجود ندارد و این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می شوند. تکنیک اندازه‌گیری جریان توسط یک شناور آزادانه که تعادل را در یک لوله مخروطی پیدا می‌کند، انجام می‌شود. سپس سرعت جریان یا از مقیاس کنار لوله یا مقیاس روی لوله خوانده می شود. تخمین زده می شود که روتامتر در دومین قرن خدمت رسانی به مشتریان و کاربردهای متعدد و متنوع فلومتر آن ها باشد. کاربردهای روتامتر در سراسر صنایع گسترش می‌یابد زیرا روشی اقتصادی برای اندازه‌گیری نرخ جریان بسیار کم تا بالا بوده و هنوز هم هست. از مشتریان پرسیده شده است که چرا روتامترها را انتخاب می کنند.
فلومتر کوریولیس
فلومتر کوریولیس
فلومترهای کوریولیس بر اساس یک پدیده فیزیکی به نام اثر کوریولیس عمل می کنند. مس فلومتر کوریولیس به طور مصنوعی شتاب کوریولیس را به جریان جاری وارد می کنند و با تشخیص حرکت زاویه ای حاصل، جریان، جرم و چگالی را اندازه گیری میکنند. هنگامی که سیال در یک لوله جریان دارد و از طریق ورود مکانیکی چرخش آشکار به لوله تحت شتاب کوریولیس قرار می گیرد،
فلومتر ورتکس چیست؟
فلومتر ورتکس چیست؟
دبی سنج گردابی ( vortex Flowmeter ) می توانند دبی بخار، گاز و مایع را با استفاده از ایجاد گرداب محاسبه کند. جریان گردابی هنگامی اتفاق می افتد که مانعی در مسیر جریان سیال وجود داشته باشد. لغت مانع (obstruction) در اینجا، به جسمی مقاوم در مسیر سیال اطلاق می شود که سبب ایجاد و شکل گیری حرکت چرخشی در مسیر پائین دست خود می شود.
فلومتر توربینی چیست؟
فلومتر توربینی چیست؟
یک فلومتر توربینی از یک روتور چند پره ای تشکیل شده است. محور چرخش روتور بر جهت فلو عمود است و تیغه های روتور تقریبا کل سوراخ سنجشگر را جاروب می کند. حرکت سیال روی روتور سبب چرخش روتور می شود. در بازه خطی فلوی سنجشگر، سرعت زاویه ای چرخش مستقیما با دبی حجمی متناسب است. سرعت چرخش با استفاده از یک کویل الکترومغناطیس مانیتور می شود که در خارج از دیواره سنجشگر قرار گرفته است.
فلومتر الکترومغناطیسی چیست  و چه عملکردی دارد؟
فلومتر الکترومغناطیسی چیست و چه عملکردی دارد؟
اندازه گیری جریان یکی از مهم ترین جنبه های کنترل فرایند و در حقیقت، رایج ترین پارامتر اندازه گیری فرایند ها می باشد. دبی سنج ها برای تعیین مقدار سیال عبوری از لوله به کار می روند. در فرآیند های صنعتی معمولا اندازه گیری جریان یا فلو سیال به دو صورت جرمی و حجمی تعریف می شود. جریان حجمی عبارت است از مقدار حجمی از سیال است که در واحد زمان از سطح مقطع لوله عبور می کند.
جریان سنج الکترومغناطیسی چیست؟
جریان سنج الکترومغناطیسی چیست؟
فلومتر الکترو مغناطیسی  که به نام”مگ متر” یا “فلومتر الکترومگنتیک” نیز خوانده می شود، یکی از انواع فلومتر حجمی  است که از یک میدان مغناطیسی اعمال شده به لوله اندازه گیری استفاده می کند که منجر به ایجاد اختلاف پتانسیل متناسب با سرعت جریان عمود بر خطوط شار می شود. اختلاف پتانسیل توسط الکترودهای عمود بر جریان و میدان مغناطیسی اعمال شده حس می شود. اصل فیزیکی این روش، قانون القای الکترومغناطیسی فارادی است. فلومتر الکترومغناطیسی نیاز به یک مایع رسانا و یک قسمت از لوله غیر رسانا دارد. الكترودها نبايد در تماس با مايع فرآيند دچار خوردگي شوند. بعضی از فلومترهای الکترومغناطیسی دارای مبدل های کمکی برای تمیز کردن الکترودهای موجود در محل هستند. میدان مغناطیسی پالسی است که این به فلومتر اجازه می دهد تا اثر انحراف  ولتاژ در سیستم لوله کشی را از بین ببرد.
فشار چیست
فشار چیست
فشار فشار P برابر مقدار نیرویی F است که بر واحد سطح A وارد می شود. معادله فشار در ریاضی به صورت زیر تعریف می شود: P=F/A=MG/A 1-1واحدهای اندازه گیری فشار : -1. پوند بر اینچ مربع PSI
گیج فشار چیست ؟
گیج فشار چیست ؟
گیج فشار یکی از پرکاربردترین تجهیزات ابزار دقیق در صنایع است. با توجه به کاربرد بالای این تجهیز در سیستم های مختلف لازم است تا با ساختار و روش کاربرد آن آشنایی کامل داشته باشیم تا عمر تجهیز و یا سیستم کاهش نیابد. گیج فشار ابزاری است که جهت اندازه گیری فشار ) غالباً سیال ( به کار برده می شود و این مقدار براساس نیروی اعمال شده توسط سیال )مایع یا گاز( بر روی دیسک آن مشخص می شود. در واقع فشار بر حسب نیرو بر واحد سطح اندازه گیری می شود. تکنیک های بسیاری برای اندازه گیری فشار و خلا وجود دارند. ابزار هایی که برای انداز گیری و نمایش فشار در یک واحد انتگرال استفاده می شوند، گیج فشار نامیده می شود.
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.