جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن
خبرخوان

بلاگ

pH چیست و چگونه اندازه گیری می شود؟
pH چیست و چگونه اندازه گیری می شود؟
pH که اندازه گیری غلظت یون هیدروژن است، درجه اسیدی یا قلیایی بودن یک محلول را توصیف می کند. اندازه گیری pH و همچنین کنترل pH یک عامل حیاتی در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی  از جمله تولید دارو، تولید غذا و نوشیدنی، لبنیات و کشاورزی، استفاده های کاربردی تصفیه آب و موارد بی شماری است - و کنترل pH اغلب برای تضمین کیفیت یک محصول حیاتی است.
فیلدباس چیست؟
فیلدباس چیست؟
در این مقاله به بررسی یکی دیگر از پروتکل های پر کاربرد در شبکه های صنعتی با نام فیلدباس (Fieldbus)  میپردازیم. اما برای درک بهتر کاربرد وکارایی شبکه های صنعتی و پروتکل های ارتباطی، بهتر است ابتدا مروری بر سیر تحولی سیستم های کنترلی انجام دهیم. 
چگونه هارت 475 را آپگرید کنیم؟
چگونه هارت 475 را آپگرید کنیم؟
در این مقاله قصد داریم چگونگی آپگرید کامیونیکیتور دستی هارت 475 را آموزش دهیم. کامیونیکیتور دستی هارت یکی از ابزارهایی است که برای پیکربندی، تنظیم و عیب یابی تجهیزات در شبکه هارت بکار میرود.
پروتکل هارت (HART) چیست؟
پروتکل هارت (HART) چیست؟
نیاز به ارتباط هوشمند در بسیاری از شبکه های صنعتی موجب گستردگی استفاده از پروتکل های ارتباطی مانند هارت (HART)، پروفیباس (PROFIBUS)، فیلدباس (Fieldbus) و مدباس (Modbus) شده است. در واقع شرایط سیستم کنترل توزیع شده (DCS) ایجاب میکند که برای کاهش هزینه و ارتباط و کنترل آسان تجهیزات از ایجاد شبکه و استفاده از پروتکل های ارتباطی در آن استفاده شود.
چرا از سیگنال  4 تا 20mA استفاده می شود؟
چرا از سیگنال 4 تا 20mA استفاده می شود؟
در فرایند کنترل، ورودی های بسیار متنوع و مختلفی وجود دارد. برخی سنسورها مانند ترموکوپل ها و RTD ها دما را به صورت مستقیم اندازه گیری می کنند در حالیکه سیگنال های دیجیتال مثل مدباس (Modbus) وظیفه کنترل دقیق متغیرهای فرایندی را بر عهده دارند و نمایش میدهند. در جاهایی که اطلاعات به شکل مقادیر مختلفی از ولتاژ و یا جریان منتقل می شوند، سیگنال های آنالوگ پرکاربردترین نوع سیگنال مورد نیاز در فرایندهای کنترلی هستند.
سنسور القایی چیست؟
سنسور القایی چیست؟
در این مقاله قصد داریم به معرفی سنسورهای القایی بپردازیم. سپس نحوه عملکرد آن ها، معرفی برخی از آنها، کاربردها و راه های استفاده از آنها در اتوماسیون در این مطلب بررسی می شود. اما بد نیست قبل از شروع بررسی سنسورهای القایی، مختصر توضیحاتی در مورد سنسورهای مجاورتی ارائه دهیم و انواع آن را بررسی کنیم.
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.