جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

استراتژِی و مزایای برندسازی

استراتژِی و مزایای برندسازی
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

نام تجاری در پلتفرم های رسانه های اجتماعی امروزه پدیده رایجی است زیرا مصرف کنندگان در زندگی امروزه تجربیات روزانه خود را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند. با این حال، نحوه ذکر نام تجاری در ارزیابی تأثیر رسانه های اجتماعی از پوسترهای رسانه های اجتماعی یا مارک های درگیر تا حد زیادی ناشناخته باقی مانده است. 

 مصرف کنندگان به طور قابل توجهی از جوامع برند و رسانه های اجتماعی برای جمع آوری اطلاعات در مورد برندها و اطلاع رسانی درباره تصمیمات خرید خود استفاده می کنند.

مشتریان می توانند به سرعت به یک برند اعتماد کنند، اما می توانند این اعتماد به سرعت هم از بین برود.

استراتژی برند شامل اهداف بلندمدت و مشخص است که می‌توان با تکامل یک برند موفق به آن دست پیدا کرد. در واقع اجزای ترکیبی شخصیت شرکت شما که آن را قابل شناسایی می‌کند.

اگر استراتژی برند به خوبی تعریف شده باشد و اجرا شود، بر تمام جنبه‌های یک کسب و کار تاثیر می‌گذارد و مستقیما به نیازهای مصرف‌کننده، احساسات مشتریان و محیط‌های رقابتی ارتباط دارد.

سازمانی که راهبردی را برای ایجاد اعتماد در پیش می‌گیرد، باید به استراتژی پایبند باشد، آن را جدی بگیرد و با رویکردهای فروش نامناسب، کاهش هزینه‌های بی‌اهمیت که مشتریان را ناامید و آزار می‌دهد، آن را تضعیف نکند.


نام تجاری یا برند باید با دقت انتخاب شوند؛ زیرا اطلاعات مهمی را به سهام داران یا ذی نفعان انتقال می دهد، این موضوع به ویژه در مورد برندهایی که قصد دارند فرای مرزهای جغرافیایی و فرهنگی بروند، بیشتر اهمیت پیدا می کند.

در واقع برند یا نام تجاری تنها یک نام یا نماد گرافیکی(Logo) نبوده و تمامی فعالیت‌های سازمان در تمامی سطوح مختلف را در برمی‌گیرد و نهایتا در قالب یک نام تجاری عرضه می‌گردد. به بیانی دیگر تمام آنچه که در ذهن مدیران سازمان، کارکنان، شرکا و در نهایت مشتریان شکل می‌گیرد، در تعامل با یکدیگر تشکیل‌دهنده برند سازمان بوده و در ذهن و ضمیر مشتریان جای می‌گیرد.

با افزایش رقابت در بازارهای جهانی و منطقه ای، داشتن یک برند، یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.


برند در ارتباط با محیط بیرونی قرار می­‌گیرد و به مخاطبان، مشتریان و هرآنکه در محیط بیرون است، درباره هدف‌ها، برنامه ریزی‌ها و فرهنگ اخلاقی و اجرایی شرکت می­‌گوید.
برای با ارزش شدن برند خود به خاطر داشته باشید، این ارزش در نتیجه محصولات با کیفیت، خدمات مناسب، قیمت‌گذاری منطقی و حفظ ثبات در طول سال‌ها بدست می­ آید و بر‌خلاف تصور بعضی، با شعار‌های تو خالی و تبلیغات پوچ، برندسازی انجام نمی‌شود.

  فواید برندسازی یک سازمان:

1.برند شما افزایش میزان اعتماد مشتریان را در پی دارد.
2.برند‌ها فرآیند‌های بازاریابی و فروش سازمان را به موفقیت می­‌رسانند.
3.برند‌های قوی، به کسب و کار شما اعتبار می­‌بخشند.
4.برند شما آن چیزی است که باعث می­‌شود مشتریان، خودآگاه و یا ناخودآگاه از برند شما خرید کنند.
5.برندسازی مناسب، موجب وفاداری مشتریان می­‌شود که در نتیجه در زمان‌های حساس باعث می­شود مشتریان در کنارتان باقی بمانند.
6.برند‌ها در داخل سازمانتان و بر روی کارمندان تاثیر مثبت خواهند گذاشت و باعث نوآوری و خلاقیت سازمانتان در رقابت بازار می­شوند.

خلق یک برنـد قدرتمنـد در بسـتر زمـان مـورد توجه بسیاری از شرکتها است. شرکتها در فعالیت خود بـه تقویـت برنـد شـرکت و محصـوالت فرعـی می پردازنـد و آن را بخـش مهمـی از اسـتراتژی کسـب وکـار میداننـد. جایگـاه برنـد در کسـب وکار، در سازمانهای تجاری آنچنان گسترش داده شده است که میتوان در عرصـه مـدیریت نـوین به عنوان مدیریت برندها از آن یاد کرد.

مدیریت استراتژیک یک برند به فآیند خلـق، یکپارچـه کـردن ونظارت بر تعاملاتی که میان سازمان و ذینفعانش رخ میدهد گفته میشود، مـدیریت اسـتراتژیک برنـدرویکردی بازاریابی محور از دیدگاه سازمان است، که در آن به طرح  ریزی و کنترل فعالیتهـای سـازمان پرداخته میشود.

 

 

 

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.