جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

آمپرمتر چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

آمپرمتر چیست؟ و چه کاربردی دارد؟
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

فروش انواع آمپرمتر با اهداف خاص و به منظور استفاده در صنعت برق انجام می گیرد. این وسیله یکی از تجهیزات مهم و کاربردی است که در بخش های مختلف صنعت به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. میزان دقت آمپرمتر به حدی بالا است که صنعتگران و متخصصان این حوزه آن را جزء ابزارهای حیاتی کار خود معرفی می کنند. عملکرد آمپرمتر به شکلی است که مهندسان و تکنسین های برق بدون در اختیار داشتن آن قادر به انجام وظایف خود نمی باشند. در ادامه به بررسی نکات مهم درباره این وسیله منحصر به فرد خواهیم پرداخت.  

 

لینک های مفید: قیمت آمپر متر

 

انواع آمپرمتر

 

فروش انواع آمپر متر جهت استفاده های متعدد شامل موارد ذیل می باشند:

  1. moving coil  یا سیم پیچ متحرک.
  2. integrating یا انتگرالی.
  3.  Digital یا دیجیتالی.
  4. moving magnet با آهنربای متحرک.
  5. hot wire یا سیم داغ.
  6.  moving iron یا آهن متحرک.
  7. Electrodynamic یا الکترودینامیک.

کاربرد آمپرمتر

فروش انواع آمپرمتر بسته به کاربرد و کارایی مدل های مختلف آن بسیار وسیع و گسترده است. آمپرمتر وسیله ای است که مقدار جریان قابل عبور از یک مدار را با دقت بالایی اندازه گیری می کند. به همین سبب از آن در صنایع مختلف مانند تولیدی ها و کارگاه های صنعتی، کارخانجات متعدد و هر جایی که ردی از جریان الکتریسیته باشد استفاده می شود.

تفاوت های آمپرمتر

فروش آمپرمتر به عنوان ابزاری برای اندازه گیری مقدار جریانی که از یک مدار عبور می کند، در آزمایشگاه ها و کارگاه های برق مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا این دستگاه را در دو دسته تولید کرده و به فروش می رسانند. مدل دیجیتالی و آنالوگ دو دسته تولید شده آمپرمتر هستند. در واقع تفاوت موجود میان انواع آمپرمترها در چگونگی و نحوه نشان دادن مقدار جریان اندازه گیری شده توسط دستگاه است. به این شکل  که مدل دیجیتال مقدار جریان را به صورت دیجیتالی روی صفحه نمایش می دهد. در حالی که  مدل آنالوگ به وسیله عقربه میزان جریان را به  نمایش می گذارد.
فروش انواع آمپرمتر در کنار در نظر گرفتن تفاوت های آن بسیار مهم است. زیرا آگاهی از نحوه عملکرد انواع مختلف این دستگاه ها باعث استفاده مناسب و بهینه از آن ها می شود. در مدل  دیجیتالی ابتدا جریان قابل اندازه گیری از درون یک مقاومت اهمی عبور کرده و در نهایت  افت ولتاژ دو سر آن به وسیله دستگاه اندازه گیری نشان داده می شود. نکته مهم درباره این نوع آمپرمتر آن است که دارای رنج اتوماتیک نیست. از این رو جهت اندازه گیری جریان لازم است ابتدا با توجه به کمیت قابل اندازه گیری به وسیله  کلید سلکتوری موجود بر روی آمپرمتر رنج مناسب آن را انتخاب کرد.

فروش انواع آمپرمتر و نحوه عملکرد آن

 

درباره فروش انواع آمپرمتر و نحوه عملکرد و مکانیزم آن باید گفت مدل های مختلف این دستگاه مقدار شدت جریان را اندازه گیری می کنند. منظور از میزان شدت جریان مقدار جریانی است که از دستگاه عبور می کند. اندازه جریان به وسیله یک عقربه بر روی صفحه نمایش که یک صفحه درجه بندی شده است نمایش داده می شود. در واقع این عقربه است که با حرکت خود میزان جریان را ثبت می کند. لازم به توضیح است که مقدار انحراف عقربه دستگاه با تعداد الکترون هایی که از آن میگذرند، رابطه مستقیم دارد. به این معنی که عقربه قادر به نشان دادن مقدار بار الکتریکی عبوری در هر ثانیه است.

فروش انواع آمپرمتر و مراحل قرار دادن آن در مدار

هنگام فروش انواع آمپرمتر باید نحوه استفاده و قرار دادن آن در مدار برای مشتری و خریدار شرح داده شود. به طور کلی قرار دادن آمپرمتر در مدار طی مراحل زیر امکان پذیر است:

  • قطع کردن نیروی خارجی وارد شده به مدار.
  •  باز کردن و بریدن بخشی از مدار که آمپرمتر در آن قرار دارد.
  •  وصل کردن بخش مثبت آمپرمتر به سیمی که به قطب مثبت پیل می رود.
  • وصل کردن بخش منفی آمپرمتر به سیمی که به قطب منفی پیل می رود.


نکته: انواع مختلف آمپرمتر باید به نحوی  در مدار قرار بگیرند كه جریان های متعدد الکتریسیته از آنها قابل عبور باشند. عبور این جریان ها باعث می شود به راحتی شدت جریان را اندازه گیری کرد. در واقع این نوع اتصال را اتصال سری یا متوالی می‌گویند. به این معنا که  اجزا تشکیل دهنده مدار در یک مسیر مشخص، هدایت شده و در اصطلاح خط مستقیمی به یکدیگر مرتبط هستند.

 

 

کدام بخش از قرار دادن آمپرمتر در مدار مهم و حیاتی است؟ 

فروش انواع آمپرمتر و گذراندن تمامی مراحل قرار دادن آن در مدار از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال انجام مراحل آخر یعنی انتقال قطب های مثبت به مثبت و منفی به منفی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. زيرا در چنین حالت هایی دستگاه اندازه گیری آمپرمتر شدت جريان را در يك جهت نشان مي‌دهد. حال  اگر دستگاه را به صورت برعكس در مدار قرار دهيم به دلیل عبور جريان در جهت عكس انحراف در عقربه آن ایجاد می شود. چنین حالتی سبب شكسته شدن و خم شدن عقربه می شود. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی باید دقت کرد  فيش سیاه را به جك سیاه در قسمت بالای دستگاه و فيش قرمز را به جك قرمز آن وصل کرد.  


سخن پایانی

فروش انواع آمپرمتر تحت نام برند های مختلف داخلی و خارجی انجام می شود. هر چند برند های خارجی برای سال های طولانی میزان بالای بازار مصرف داخلی کشور را به خود اختصاص داده اند. با این حال ظهور برند های خوشنام و باکیفیت داخلی و ایرانی مانند پیکاتک باعث به حاشیه راندن برندهای خارجی شده است. به نحوی که امروزه بسیاری مصرف کنندگان ترجیح می دهند یک برند ایرانی را جایگزین برند های خارجی کنند. 

 

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.