جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

انواع دماسنج پرتابل

انواع دماسنج پرتابل
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

فروش انواع دماسنج پرتابل به منظور اندازه گیری و سنجش دما در شرایط مختلف انجام می گیرد. دماسنج های پرتابل همان دما سنج های قابل حمل هستند که در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها را به روش های مختلف درجه بندی می کنند که رایج ترین نوع آن  بر اساس سانتی گراد درجه بندی شده است. 

 

انواع دماسنج پرتابل

فروش انواع دماسنج پرتابل شامل موارد ذیل می باشد:
۱: مدل پزشکی.
۲: ترموالکتریک.
۳: مدل مایعی.
۴: مدل گازی.
۵: مدل انبساط سیال.
۶: مدل الکتریکی.
۷: مدل کریستال کوارتز.
۸: مدل مقاومت الکتریکی.
۹: مدل دارای سنسور PT100
۱۰: مدل دارای سنسور ترموکوپل.
۱۱: مدل  لیزری یا ترمومتر با اشعه مادون قرمز.
۱۲:  محیطی.
۱۳: مدل پراب دار.
۱۴: مدل دارای سنسور ترمیستور.

 

لینک های مفید: قیمت دما سنج پرتابل

 

کاربرد دماسنج پرتابل

فروش انواع دماسنج پرتابل به صورت انواع  پرتابل تماسی و غیر تماسی می باشد. دماسنج های غیر تماسی دارای کاربرد های مهمی در صنعت هستند که وظیفه اندازه گیری دمای سیالات و سیستم های مختلف را بر عهده دارند. همچنین مدل های غیر تماسی جهت اندازه گیری  تشعشعات گرمایی ارسالی از سطوح و اجسام  داغ به کار برده می شوند. علاوه بر آن از انواع مختلف دماسنج پرتابل در مصارف پزشکی، گلخانه ها، کارخانجات تولید مواد غذایی، داروسازی، ایستگاه های هواشناسی و تولید لوازم خانگی استفاده می شود. مرغداری ها، دامداری ها، سالن های پرورش طیور، مجموعه های ورزشی، استخر، سونا، جکوزی و انواع سالن های تولید از جمله مکان های دیگری هستند که از دماسنج در آن ها استفاده می شود.

تفاوت های دماسنج پرتابل

فروش انواع دماسنج پرتابل با توجه به تفاوت های موجود میان مدل های آن انجام می گیرد. هر چند تمامی دماسنج های پرتابل عمل اندازه گیری و سنجش دما را انجام می دهند اما تفاوت های مشخصی نسبت به یکدیگر دارند. نوع پراب، میزان دقت، سرعت واکنش و پاسخگویی، رنج دمایی، موارد استفاده و استایل از جمله مهم ترین تفاوت های موجود میان دماسنج ها می باشند. از دیگر تفاوت های موجود میان انواع دماسنج های پرتابل داشتن قابلیت متصل شدن به کامپیوتر و امکان ذخیره سازی اطلاعات، ظرفیت باتری و اندازه صفحه نمایش می باشند.

 نحوه ساخت و درجه بندی دماسنج پرتابل

برای فروش دماسنج پرتابل لازم است آنها را در درجه بندی های متفاوتی ارائه دهند. برای این کار ابتدا دستگاه را شبیه به یک لوله شیشه ای دو طرف بسته در می آورند که قسمت پایین آن دارای یک مخزن است. سپس درون مخزن را پر از جیوه یا الکل می کنند. حال برای درجه بندی آن قسمت مخزن را در ظرف بخار آب در حال جوشیدن قرار می دهند. جیوه یا الکل موجود در مخزن که در اثر گرم شدن بالا می رود در هر نقطه ای که متوقف شود آن نقطه را به عنوان نقطه ۱۰۰ در نظر می گیرند. سپس دستگاه را درون ظرفی پر از یخ قرار داده و پایین ترین نقطه که توسط جیوه یا الکل نشان داده شود را نقطه صفر در نظر می گیرند. در مرحله بعدی  درجه بندی فاصله میان دو نقطه صفر  و ۱۰۰ است.

نکات مهم در خصوص فروش انواع دماسنج پرتابل

مهم ترین نکته در خصوص فروش انواع دماسنج پرتابل آن است که با دستگاه های جیوه ای نمی توان درجه حرارت سرمای پایین تر از ۳۵ درجه زیر صفر را نشان داد. دلیل این امر هم انجماد جیوه در دمای ۳۹ درجه زیر صفر است. بنابراین برای اندازه گیری میزان درجه سرمای پایین تر از این حد باید از دماسنج های الکلی استفاده کرد. زیرا الکل عملکرد بهتری نسبت به جیوه در سرما از خود نشان می دهد. به عبارتی ساده تر الکل در دمای ۱۲۰ درجه حالت مایع بودن خود را حفظ می کند.
نکته مهم دیگر جهت فروش دماسنج پرتابل آن است که الکل  در ۷۸ درجه سانتی گراد به جوش می آید. از این رو نوع الکلی این دستگاه جهت اندازه گیری دما های بالا مناسب نمی باشد. بنابراین در بسیاری مواقع از نوع الکلی و جیوه ای به صورت ترکیبی جهت اندازه گیری دما استفاده می شود.

متداول ترین و رایج ترین نوع دماسنج پرتابل

امروزه به دلیل اهمیت سنجش میزان دما در شرایط مختلف فروش انواع دماسنج پرتابل بسیار رواج یافته است. در میان مدل های متنوع مدل دیجیتالی به سبب ساختار و قابلیت هایی که دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. مدل های دیجیتالی از تنوع بالایی برخوردار هستند. برخی از مدل های صنعتی این نوع دماسنج دارای سنسورهای بسیار قوی می باشند که در مکان های صنعتی به شدت پر طرفدار بوده و مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین برخی دیگر از این نوع دماسنج ها بسیار ظریف و حساس بوده و برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

سخن پایانی

فروش انواع دماسنج پرتابل از شرکت پیکاتک یک فرصت استثنایی جهت خرید دستگاه مورد نیاز خود است. زیرا محصولات این شرکت از لحاظ کیفیت و کارایی در سطح بالایی بوده و به نسبت محصولات مشابه از قیمت مناسبی برخوردار هستند. در صورتی که برای محیط کسب و کار و یا منزل خود قصد خرید دماسنج پرتابل را دارید حتما از محصولات این شرکت استفاده کنید. 

 

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.