جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

انواع سایت گلس

انواع سایت گلس
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

انواع سایت گلس را می توان از تجهیزات بسیار مهم در ساختار سیستم های برودتی برشمرد. از انواع مختلف این دستگاه برای بررسی درون سیستم ها و مسدود شدن صافی ها و پالایه ها استفاده می شود. همچنین برای مشاهده حرکت سیال، سطح مایع مبرد، رطوبت، رنگ و میزان شفافیت سیال قابل استفاده است. علاوه بر موارد یاد شده نکات جالب دیگری وجود دارند که جزء ویژگی ها بارز این دستگاه ها به شمار می آیند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

 

معرفی انواع سایت گلس

 

لینک های مفید: فروش سایت گلاس

 


انواع سایت گلس را بر اساس چند فاکتور مهم دسته بندی کرده اند. به عنوان مثال این دستگاه را از لحاظ نوع نمایشگر رؤیت جریان در انواع مختلفی طراحی و تولید می کنند. مهم ترین آن ها شامل دو نمونه کاربردی هستند. این دو مدل عبارت‌اند از:

  •   از مدل sight glass windo جهت نصب و به‌کارگیری بر روی سیستم هایی مانند تانک ها و مخازن استفاده می شود.
  • .    مدل sight flow indicator نیز که نوع دوم نمایشگر رؤیت جریان است برای استفاده درون خطوط به کار گرفته می شود. این مدل از سایت گلس ها خود به دو نوع دیگر دسته بندی می شود. این گلس ها شامل مدل تمام دید یا ۳۶۰ درجه و مدل دید از درون نمایشگر جریان هستند.

علاوه بر مدل های ذکر شده در متن فوق انواع سایت گلس را از لحاظ کاربرد به مدل های ذیل تقسیم بندی کرده اند.

 

گلس در بدنه کمپرسور

این مدل در بدنه کمپرسور بیشتر برای مشاهده وضعیت مخازن حاوی روغن یا کارتل استفاده می شود. نحوه نصب و راه اندازی این مدل از سایت گلس باید به شکلی باشد که دریچه دید روغن برای افراد و اپراتورهای خودکار قابل مشاهده باشد. زیرا کنترل روغن و مایعات موجود در لوله ها و مخازن از نظر وجود آلودگی و ناخالصی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل کنترل آن مستمر و مداوم انجام می گیرد.


سایت گلاس در خط مایع برای مشاهده مایع مبرد
 این مدل از انواع سایت گلس را پیش از کندانسور و پس از شیر اکسپنشن ولو نصب می کنند. به همین دلیل است که از آن ها به عنوان مدل های خاص نام می برند. زیرا نصب و راه اندازی آن ها باید تحت شرایط خاص انجام شود. در بسیاری از پروژه ها و سیستم هایی که از لحاظ طول گسترده هستند از چندین دستگاه استفاده می شود. این کار به جهت کنترل و مشاهده هر چه بیشتر سیال درون لوله ها انجام می شود.


نکته: در مواردی بسیار خاص از تجهیزاتی ویژه جهت دست یابی به نتیجه ای بهتر استفاده می شود. از جمله این تجهیزات شامل integral spout، figer، ball، propeller و flapper هستند. به‌کارگیری این تجهیزات با هدف مشاهده حرکت سیالات شفاف در درون دستگاه صورت می گیرد.

 

لینک های مفید: قیمت سایت گلس دنده ای

 

تفاوت انواع سایت گلس

به طور کلی تفاوت انواع سایت گلس را می توان در کاربرد و قابلیت نصب، جنس بدنه، نوع نشانگر و نوع روئیت جریان بیان کرد. زیرا مدل های ساخته شده این محصول را جهت استفاده در سیستم های مختلف و همچنین کاربردهای متفاوت تولید می کنند. بر همین اساس نیز جنس بدنه و نوع نشانگر را برای دستگاه مورد نظر تعیین می کنند.

جنس های بدنه انواع سایت گلس

 بدنه انواع سایت گلس را اغلب از سرب، برنج و قلع تولید می کنند. همچنین برخی مدل های این دستگاه را از جنس فولاد بسیار مقاوم در نظر می گیرند که این امر به دلیل استفاده آن ها در سیستم هایی است که با آمونیاک در تماس هستند. همچنین شیشه ای که برای صفحه نمایش این دستگاه استفاده می شود از شیشه بسیار شفاف و البته محکم است. علاوه بر آن برای پرهیز از نشتی در دستگاه از نوعی واشر از جنس کائوچوی یا نئوپن برای فیکس شدن واشر استفاده می کنند.

نحوه عملکرد انواع سایت گلس

 

 

تولید کننده های انواع سایت گلس، مدل های مختلف این دستگاه را برای تشخیص وجود رطوبت و ناخالصی و همچنین تشخیص مسدود شدن لوله سیستم های مختلف طراحی کرده اند. انواع سایت گلس به وسیله تغییر دادن رنگ ماده ای که در وسط آن قرار دارد اپراتور را از وجود نقص و مشکل در سیستم آگاه می کنند. حال برای تشخیص رطوبت و سایر مشکلات ذکر شده در سیستم لازم است معنا و مفهوم هر یک از رنگ های نمایان شده بر نمایشگر را بدانیم. بر همین اساس بهتر است بدانیم رنگ سبز نشان دهنده عدم وجود رطوبت در سیال بوده و به نوعی نرمال بودن سیستم را نشان می دهد. در صورتی که رنگ مایع درون دستگاه به رنگ زرد در بیاید دلیلی بر وجود صددرصدی رطوبت در سیال است. دستگاه سایت گلس دارای نوعی حسگر بسیار قوی و حساس به رطوبت است که تمام فرایند های ذکر شده به وسیله آن تشخیص داده می شوند.

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.