جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

انواع سطح سنج هیدرواستاتیک

انواع سطح سنج  هیدرواستاتیک
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

فروش انواع سطح سنج هیدرواستاتیک جهت اندازه گیری سطح و فشار مایعات انجام می گیرد. این نوع  سطح سنج  نوعی پروب سطح است که برای نظارت و کنترل سطح با روش  اندازه گیری فشار هیدرواستاتیک مورد استفاده  قرار می گیرد. به طور کلی این دستگاه در مایعات و به صورت ایستا در سطح  غوطه ور  استفاده می شود. باید گفت که این دستگاه  یک فرستنده فشار غوطه ور است که دارای دیافراگم فشار می باشد.

قسمت داخلی دیافراگم به وسیله یک لوله تهویه در کابل به فشار اتمسفر هوا منتقل می شود و قسمت بیرونی دیافراگم نیز  در تماس با مایع قرار می گیرد. قسمتی که در تماس با مایع قرار دارد مسئولیت اندازه گیری و فشار را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که مایعی که در قسمت بالای فشار قرار دارد به دلیل وزن ماده بالای دستگاه فرستنده بوده و جهت تعیین سطح مایعات از آن استفاده می شود.

 

لینک های مفید: لول ترانسمیتر

 

انواع سطح سنج هیدرواستاتیک

فروش انواع سطح سنج هیدرواستاتیک در انواع مختلفی انجام می گیرد. مهم ترین انواع این دستگاه عبارتند از:

  • مدل غشایی.
  • مدل خازنی.
  •  القایی.
  •  مدل نیمه هادی.

کاربرد سطح سنج هیدرواستاتیک

 

فروش انواع سطح سنج هیدرواستاتیک اغلب جهت استفاده در مخارج و تعیین فشار مایعات درون آن ها انجام می گیرد. همچنین این نوع سطح سنج یک سیستم و دستگاه کاملا تخصصی است که اغلب جهت نظارت بر سطح استفاده می شود. کاربرد مهم و اساسی این دستگاه بیشتر در صنعت آب و فاضلاب و سیستم های پیشرفته در این زمینه است. فناوری و تکنولوژی پیشرفته و البته ساده آن باعث شده تا این مدل دستگاه جزء کاربردی ترین دستگاه های سطح سنج قرار بگیرند.


از دیگر کاربردهای این نوع دستگاه در ظروف پردازشی، سرهای ورودی پمپ و مخازن سر برگ می باشند. علاوه بر آن از این دستگاه در موارد ذیل نیز استفاده می شود:

  1.  مدیریت موجودی درون مخازن یا سدها.
  2. جهت نظارت و کنترل مخزن های ذخیره سازی.
  3.  جهت استفاده در انواع مخازن خنثی سازی.
  4.  جهت استفاده در خطوط آبکاری.
  5.  جهت استفاده در سیستم های جمع آوری زباله.
  6. جهت استفاده در انواع شفاف کننده ها.
  7. در حفاظت و نگهداری از سرریزها.
  8.  جهت اندازه گیری مایعات خورنده در درون مخازن و تانک ها.

 

تفاوت های سطح سنج هیدرواستاتیک

فروش انواع سطح سنج هیدرواستاتیک با توجه به تفاوت های موجود متغیر است. مهم ترین تفاوت هایی که میان انواع مختلف این دستگاه وجود دارد عبارتند از:
۱: میزان دقت در اندازه گیری.
۲:  ساختار.
۳: کاربرد.
۴:  راندمان اقتصادی.
۵:  کیفیت دستگاه.
 ۶:  روش سنجش و اندازه گیری سطوح.

 اصول کار سطح سنج هیدرواستاتیک

اصول کار و مکانیزم عمل و فروش انواع سطح سنج هیدرواستاتیک بر اساس اندازه گیری فشار است. سنجش سطح به این روش کاملا شبیه به روش فشار تفاضلی است. البته تفاوت هایی در این میان  وجود دارند. از جمله این که در نحوه کار سطح سنج هیدرواستاتیک مخزن تحت فشار وجود ندارد. بلکه با قرار دادن دستگاه در کف مخزن عمل اندازه گیری انجام می شود. یکی از ساده ترین روش های استفاده از سطح سنج هیدرواستاتیک نصب یک ترانسمیتر فشار ساده بر روی فلنجی در بدنه و نزدیک به کف مخزن است. به نحوی که سنسور دستگاه در تماس مستقیم با مایع قرار بگیرد.


در زمان فروش انواع سطح سنج هیدرواستاتیک روش دیگری برای استفاده از آن مطرح می شود. به این شکل که سنسور فشار موجود در دستگاه با استفاده از یک کابل از بالا به درون  مخزن منتقل می‌شود. در چنین حالتی سنسور دستگاه را در نزدیکی و مجاورت  کف مخزن قرار می‌دهند و بدنه  سنسور را  به بدنه مخزن وصل می کنند. این کار سبب جلوگیری از حرکت و ارتعاش دستگاه می شود. لازم به ذکر است که هنگام  استفاده از دستگاه هیدرواستاتیک باید از دستگاه جبران ساز دما نیز استفاده شود.


نکته مهم در خصوص استفاده از سطح سنج هیدرواستاتیک

مهم ترین نکته ای که باید در زمان فروش سطح سنج هیدرواستاتیک مورد توجه قرار بگیرد نصب ترانسمیتر است. زمانی که از سطح سنج هیدرواستاتیک استفاده می شود باید ترانسمیتر در بیرون از مخزن و در فاصله ای مشخص از آن نصب شود. در چنین حالتی فشار یا ارتفاع به اتاقک های کنترل ارسال می شود. لازم به ذکر است که مقدار فشار سطح از طریق سیگنال های مشخصی ارسال می شود.

 

لینک های مفید: فروش ابزار دقیق

 

مزیت فروش سطح سنج هیدرواستاتیک و استفاده از آن 

  1. قابل استفاده در سطوح مایعات پرتلاطم و عدم حساسیت به این گونه مایعات.
  2. قابل استفاده در مخازن و چاه هایی با دهانه کوچک و فضای محدود و تنگ.

     
ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.