جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

انواع شیرآلات چدنی در صنایع

انواع شیرآلات چدنی در صنایع
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

کاربرد شیرآلات چدنی

کاربرد اصلی و مهم شیرآلات چدنی در موارد و بخش های مهم صنعتی است. به همین دلیل کیفیت این نوع ولو ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دقیقاً به دلیل استفاده گسترده از این شیرها در صنعت آن ها را بر اساس استانداردها، تکنولوژی و فناوری های پیشرفته تولید می کنند. لازم به ذکر است که شیرهای چدنی با توجه به کاربرد و محل نصب در سایزها و اندازه های مختلف طراحی و تولید می شوند.
شیرآلات چدنی دارای کاربردهای بسیاری هستند. به همین دلیل آن ها را در ابعاد و سایزهای مختلف تولید می کنند. بیشترین و مهم ترین کاربرد این ولوها در زمینه‌ تأسیسات و پروژه های موتورخانه‌ ای صنایع پتروشیمی، نیروگاهی، کارخانه ای، صنایع دارویی و غذایی، صنایع نفت و گاز و بخار هستند. با نگاهی کوتاه به انواع مختلف شیرهای چدنی می توان دریافت که به خوبی پاسخگوی بخش های گسترده و مختلف صنعتی و ساختمانی هستند.

شیرآلات چدنی چیست؟

 

 

لینک های مفید: قیمت شیرآلات چدنی

 

شیرآلات چدنی تجهیزاتی بسیار دقیق و کاربردی هستند که در موارد متعددی مورد استفاده قرار می گیرند. این شیرها را اغلب از متریال چدن و برای تنظیم یا قطع و وصل جریان سیالات در خطوط لوله تولید می کنند.

ساختار شیرآلات چدنی

به طور کلی شیرآلات چدنی از لحاظ ساختاری بسیار شبیه با سایر شیرهای صنعتی هستند. به این معنی که تنها تفاوت آن ها با سایر محصولات مشابه در متریال و آلیاژ به کار رفته در ساخت آن ها است. لازم به ذکر است که به کار بردن مواد و متریال های مختلف بر اساس شرایط محیطی و کاربرد ولو ها انجام می شود. به این ترتیب هر چه شرایط محیطی سخت تر باشد ساختار شیرهای صنعتی را از مواد مقاوم و مستحکم تر در نظر می گیرند. ولوهای چدنی به دلیل استحکام بالای چدن به کار رفته در آن ها آیتمی مناسب برای استفاده در محیط ها و شرایط سخت هستند.

انواع شیرآلات 

شیرآلات چدنی را در انواع مختلف و جهت استفاده در موارد خاص طراحی می کنند. آن چیزی که در تمام مدل های این نوع شیرها مشترک و ثابت است متریال و موارد به کار رفته در ساخت آن ها است. به طور کلی تمامی این شیرها از جنس چدن ساخته می شوند. به همین دلیل آن ها را با نام شیرهای چدنی به خریداران عرضه می کنند. شیرهای چدنی در مدل های ذیل تولید و مورد استفاده قرار می گیرند.

  • مدل صافی چدنی.
  • مدل کروی(گلوب)
  • مدل فشارشکن.
  • مدل فلکه کشویی چدنی زبانه فلزی.
  • مدل یک طرفه.
  • مدل پروانه‌ای
  • مدل دروازه‌ای یا کشویی
  • مدل توپی
  • مدل کشویی چدنی زبانه لاستیکی
  • مدل فلکه کشویی چاقویی چدنی
  • مدل آتش‌نشانی

جنس بدنه این مدل از شیرآلات صنعتی

شیرآلات چدنی همان گونه که از نامشان پیداست از آلیاژ چدن تولید می شوند. چدن به کار رفته در بدنه شیرها از آهن خام خاکستری تولید می شود. به این صورت که آلیاژ چدن را در کوره با مقداری قراضه آهن ذوب می کنند تا تمام ناخالصی های آن از جمله کربن از آن جدا شود. این کار باعث سخت تر و مقاوم تر شدن آلیاژ می شود. آلیاژ مورد نظر بعد از بیرون آمدن از کوره چدن نام دارد که حاوی مقداری منگنز است. در واقع دلیل اصلی مقاوم بودن شیرهای چدنی وجود منگنز در ترکیب چدن است.

 

 

لینک های مفید: قیمت شیرآلات برنجی

 

 

اجزاء تشکیل دهنده شیرآلات چدنی

شیرآلات چدنی نیز همانند سایر ولو ها صنعتی از اجزاء مشخص و مختلفی تشکیل شده است که شامل موارد ذیل هستند.
●    بدنه.
●    ساقه.
●    بونت.
●    مجرا بند.
●    مجراها.
●    نشیمن‌گاه.
●    عملگر دستی یا اتوماتیک.
●    پکینگ.
●    گلند خارجی.

مزایای شیرآلات چدنی

شیرآلات صنعتی با توجه به مصارف و کاربردهایشان دارای مزایای بسیاری هستند. با در نظر گرفتن این فواید استفاده از این شیرها را امری رایج و متداول کرده است. برخی از مهم ترین این مزیت ها عبارت‌اند از:
●    عملکرد آن ها با سر و صدایی اندک همراه است.
●    این نوع شیرها به دلیل استفاده از آلیاژهای چدن که دارای ۹۵% آهن، کربن و سیلیسیم هستند آیتمی عالی و مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی ها هستند.
●    راه اندازی و استفاده از آن ها به دلیل برخورداری از اتصالات فلج دار بسیار راحت و آسان است.
●    از مقاومت بی نظیری در برابر اکسیده شدن و برخورد ضربات خارجی برخوردار هستند.
●    بسیار مقرون به صرفه و ارزان قیمت هستند.
●    در هر موقعیت و حالتی بهترین و مطلوب ترین عملکرد را از خود به نمایش می گذارند.
●    احتمال بروز نشتی در آن ها بسیار پایین است.
●    با به‌کارگیری آن ها می توان از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد.
●    دارای عملکردی سریع هستند.
●    با کم ترین هزینه می توانند آن ها را تعمیر و یا تعویض کرد.
●    نگهداری از آن ها آسان است.
●    به راحتی در سیستم نصب و حذف می شوند.

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.