جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

انواع پرشر ترانسمیتر

انواع پرشر ترانسمیتر
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

انواع پرشر ترانسمیتر ؟

پرشر ترانسمیتر چه مدل هایی دارد و تفاوت های آنان چیست؟ سوالی که بسیاری از خریداران قبل از خرید جویا میشوند و از تفاوت های آنان میپرسند. که در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به این سوال ها پاسخ دهیم. 

ترانسمیتر فشار قلمی:

 پرشر ترانسمیتر قلمی از تجهیزات و ابزارآلاتی است که برای اندازه گیری دقیق فشار مایع یا گاز در صنایع مختلف مورد استفاده قرارمی‌گیرد. ارزان و کوچک بودن آن، باعث شده است که این وسیله جایگزین بسیار از ابزارهای مشابه برای رویکرد یکسان شود که به دلیل قلمی بودن، دارای نمایشگرها برای نشان دادن میزان فشار نیستند. البته این مسئله بستگی به نوع مدل دستگاه دارد.

 

لینک های مفید: پرشر ترانسمیتر چیست؟

 

 ترانسميتر فشار تفاضلي:

کارایی اين مدل براي اندازه گيري تفاوت فشار بين دو دستگاه است. ترانسميتر تفاضلي داراي حسگرهاي فلزي هستند كه  تغییرات فشار را نشان می دهند.

 ترانسمیتر فشار دیافراگمی:

این مدل صفحه دیافراگمی دارد که تحت تاثیر فشار، تغییر شکل پیدا می کند. دستگاه ترانسمیتر دیافراگمی ممکن است از جنس فولاد ضد زنگ باشد و یا روکش های پليمري داشته باشند. این دستگاه شبيه ترانسميترهاي قلمي به مخازن متصل مي شوند و براساس جنس به كار رفته در ترانسمیتر دیافراگمی، عملكرد متفاوتی در نشان دادن فشار دارند.

پرشر ترانسميتر ضد انفجاري:

 اين دستگاه در صنايع پتروشيمي، پالایشگاه ها و کارخانجات توليد آمونياك مورد استفاده قرار مي گيرد. در اين صنايع احتمال جرقه و انفجار در آنها زياد است و با كمك اين وسيله احتمال جرقه کمتر می شود.

 پرشر ترانسميتر صنعتي:

اين دستگاه براي نشان دادن فشارهاي بالا مورد استفاده قرار مي گيرد. 

 ترانسميتر فشار هوشمند:

پرشر ترانسمیتر هوشمند، سرعت و دقت بسيار زيادي دارد. بنابراین از اين دستگاه برای ماشین آلاتی که نیاز به کنترل دقیق دارند استفاده می شود.

 ترانسميتر فشار نمايشگر:

اين دستگاه داراي صفحه نمايش فشار لحظه ای است. از اين دستگاه براي ارسال مقدار فشار اندازه گيري شده به اتاق كنترل استفاده مي كنند.البته زماني از ترانسميتر نمايشگر استفاده مي شود كه امكان حضور اپراتور وجود داشته باشد. 

 

لینک های مفید: پرشر سوئیچ

 

تفاوت پرشر ترانسميترها:

در این مقاله برای معرفی و فروش پرشر ترانسمیتر چند مدل از ترانسمیترهایی که پرکاربرد هستند توضیح داده شد. تعداد ترانسمیترها بسیار متنوع و زیاد است. با شناخت کافی از نحوه عملکرد آنها میتوان نمونه مناسب فعالیت مورد نظر را انتخاب و از یکی از انواع پرشر ترانسمیتر ها استفاده کرد. براي استفاده از انواع پرشر ترانسمیتر و خرید و فروش انواع پرشر ترانسمیتر بايد كاربرد و تفاوت هر كدام را بدانيم. تفاوت هر كدام از پرشر ترانسميتر ها در هزينه آن، قدرت دستگاه برای کنترل فشار، حساسيت در برابر سيگنال ها و نحوه اتصال آنها است. در اين رابطه بايد اجزای تشکیل دهنده پرشر ترانسمیتر را که شامل سنسورهای فشار، ترانسديوسرها، سوئيچ هاي فشار و سایر موارد هستند، مورد  بررسی قرار داده و با دقت انتخاب شوند. 

مهمترین کاربرد ترانسمیتر فشار در ماشین آلات صنعتی است.

 

کارایی پرشر ترانسمیتر:

مطمئنا افرادی که فعالیت صنعتی می کنند از خرید و فروش پرشر ترانسمیتر کاملا اطلاع دارند. زیرا کاربرد این ابزار در صنعت و ماشین آلات صنعتی بسیار زیاد است. این ابزار بسیار دقیق است و در ماشین هایی که فشار زیادی را تحمل میکنند کاربرد دارند. استفاده از این دستگاه برای اطمینان یافتن از میزان تحمل فشار ماشین است. با کمک این دستگاه می توان فشار زیاد و یا حداقل فشار وارده به وسیله را بررسی کرده و از وقوع حوادث جلوگیری نمود. دستگاه پرشر ترانسمیتر در کنار سایر دستگاه های اندازه گیری کننده عمق، ارتفاع و کنترل شدت جریان نیز بکار می رود. همچنین این وسیله برای اندازه گیری افت فشار و جلوگیری از نشتی نیز بکار گرفته می شود. البته به صورت تکی هم از این دستگاه استفاده می کنند. 

بخش حساس ترانسمیترهای فشار، سنسور آن است.

اجزای تشکیل دهنده پرشر ترانسمیتر:

برای خرید و فروش پرشر ترانسمیتر باید بدانیم که همه دستگاه های پرشر ترانسمیتر دارای سه قسمت هستند که شامل تقویت کننده، مبدل(ترانسدیوسر) و سنسور فشار است. ترانسمیتر ها در دو مدل نیوماتیکی و الکتریکی تولید می شوند. مدل ترانسمیترهای الکتریکی برای نشان دادن سیگنال های الکتریکی که تا 20 میلی آمپر خروجی دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.
ترانسمیترهای نیوماتیکی برای نمایش خروجی فشار با سیگنال حدود 15 پی اس آی استفاده می شوند. آنچه در پرشر ترانسمیترها قابل توجه است سنسورهای این دستگاه است. همه قسمت های ترانسمیتر فشار از جمله مبدل و تقویت کننده در مدل های مختلف ترانسمیترها یکسان هستند. تنها عامل مهم و متفاوت در ترانسمیترها سنسورهای آن است که نسبت به تغییرات فشار حساس است. بعضی ترانسمیترها سنسورهای حساس به دما نیز دارند.

 

شرکت ویکا یک برند معروف در ساخت پرشر ترانسمیتر است.

 

لینک های مفید: فلومتر

تولید کنندگان این محصول:

سایت پیکاتک در زمینه خرید و فروش پرشر ترانسمیتر، بهترین تولیدکنندگان را معرفی می کند. از جمله برندهای ترانسمیتر فشار، برند بی دی است که در کشور آلمان ساخته می شود. این شرکت از تولیدکنندگان بزرگ محصولات ابزار دقیق است. شرکت بی دی با ارائه جدیدترین تکنولوژی در ساخت سنسورها، محصولات خود را تولید می کند. این تکنولوژی، به گونه ای است که پرشر ترانسمیتر ها را از جنس ضد زنگ و یا پلاستیک می سازد که برای گاز و آب مناسب است. بهترین محصول این برند نوع قلمی پرشر ترانسمیتر است که در فشارهای متفاوتی قابل استفاده است.

در ارتباط با خرید پرشر ترانسمیتر، شرکت ویکا را معرفی می کنیم که از سال ۱۹۴۶ تاسیس شده است. این شرکت از قدیمی ترین و معروف ترین شرکت های تولید کننده محصولات ابزار دقیق در دنیا است.ترانسمیتر پرشر هايي كه اين شركت توليد مي كند، براي محصولات غذايي، ماشين آلات، گازها و محيط هاي انفجاري ساخته و عرضه مي شود.  


 خرید و فروش پرشر ترانسمیتر از پیکاتک:

شركت پيكاتك با هدف رونق بخشیدن به كسب و كار صنعتي فعاليت مي كند. سايت پيكاتك برای گسترش دادن  فعاليت هاي صنعتي، سامانه تخصصي خريد و فروش آنلاين محصولات صنعتي را راه اندازي كرده است. پیکاتک در اين مقاله در مورد خرید و فروش پرشر ترانسمیتر شما را راهنمایی می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید پرشر ترانسمیتر و ابزار آلات صنعتی به آدرس ذیل مراجعه نمایید.  

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.