جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

جریان سنج الکترومغناطیسی چیست؟

جریان سنج الکترومغناطیسی چیست؟
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

فروش دبی سنج

فروش انواع دبی سنج که با اسم هایی مانند جریان سنج یا فلومتر نیز در بازار شناخته میشوند. با قیمت مناسب و ارسال به سراسر کشور در فروشگاه ابزار دقیق پیکاتک. جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت انواع دبی سنج با تولید کنند گان و متریال های مختلف با کارشناسان فروش ما  تماس بگیرید. جهت مشاهده مدل های بیشتر دبی سنج الکترومغناطیسی یا همان فلومتر الکترومغناطیسی میتوانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

ویژگی های جریان سنج الکترومغناطیسی

جریان سنج های الکترومغناطیسی به دلیل تکنولوژی خاصی که در آن بکار رفته است درگیری کمتری با سیالات دارند و افت فشار در آنها بسیار کم است در ادامه باید در نظر داشته باشید که از جریان سنج های الکترو مغناطیسی برای اندازه گیری سیالات رسانا استفاده میشود.

جهت ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت انواع جریان سنج الکترومغناطیسی میتوانید با کارشناسان فروش پیکاتک تماس بگیرید.

فلومتر الکترومغناطیسی:

فلومتر الکترو مغناطیسی  که به نام”مگ متر” یا “فلومتر الکترومگنتیک” نیز خوانده می شود، یکی از انواع فلومتر حجمی  است که از یک میدان مغناطیسی اعمال شده به لوله اندازه گیری استفاده می کند که منجر به ایجاد اختلاف پتانسیل متناسب با سرعت جریان عمود بر خطوط شار می شود. اختلاف پتانسیل توسط الکترودهای عمود بر جریان و میدان مغناطیسی اعمال شده حس می شود. اصل فیزیکی این روش، قانون القای الکترومغناطیسی فارادی است. فلومتر الکترومغناطیسی نیاز به یک مایع رسانا و یک قسمت از لوله غیر رسانا دارد. الكترودها نبايد در تماس با مايع فرآيند دچار خوردگي شوند. بعضی از فلومترهای الکترومغناطیسی دارای مبدل های کمکی برای تمیز کردن الکترودهای موجود در محل هستند. میدان مغناطیسی پالسی است که این به فلومتر اجازه می دهد تا اثر انحراف  ولتاژ در سیستم لوله کشی را از بین ببرد.

 

لینک های مفید: فلومتر

 

 

انواع دبی سنج


دبی سنج یا فلومتر یکی از تجهیزات مهم ابزار دقیقی در حوزه اندازه گیری جریان می باشد . این تجهیز با  محاسبه سرعت سیال، حجم سیالات را در واحد زمان اندازه گیری می کند . از مهم ترین انواع دبی سنج های حجمی می توان به فلومتر های مغناطیسی ،فلومتر های توربینی یا ورتکس اشاره کرد که در همه این فلومتر ها محاسبه فلو با استفاده از سرعت و حجم سیال عبوری خواهد بود . نوع دیگری از فلومتر ها که  با استفاده از محاسبه اختلاف فشار بین دو نقطه از خط، فلوی عبوری سیال را محاسبه می کنند مثل فلومتر های اورفیس پلیت یا فلومتر های ونچوری تیوب.
همچنین فلومتر های دیگری که با استفاده از جرم سیال قادر به محاسبه فلو هستند مثل فلومتر های کوریولیس و فلومتر های ترمال.این دسته از فلومترها که به فلومترهای جرمی معروف هستند از دقت بیشتری نسبت به فلومترهای حجمی برخوردار هستند. چراکه جرم سیال مستقل از دما و فشار بوده و در شرایط مختلف فرآیند مقدار آن ثابت و بدون تغییر میباشد. لذا برای محاسبه فلو با فلومترهای جرمی برخلاف فلومترهای حجمی نیازی به جبران سازی تاثیرات دما و فشار نبوده و اندازه گیری دقیق تر و با ثبات بیشتری را صرفآ با اندازه گیری جرم سیال خواهیم داشت.

عملکرد فلومتر الکترومغناطیسی:

فلومترهای مغناطیسی با استفاده از قانون فارادی القای الکترومغناطیسی دبی مایع عبوری از یک لوله را تعیین می نمایند. در یک فلومتر مغناطیسی، میدان مغناطیسی تولید شده و از طریق لوله به جریان مایع منتقل میشود. بنا به قانون فارادی، جریان مایع رسانا در میدان مغناطیسی باعث می شود تا سیگنال ولتاژ در الکترودهای واقع بر روی دیوار لوله حس شود. با افزایش سرعت جریان داخل لوله، ولتاژ بیشتری تولید می شود. با توجه به بیان قانون فارادی ولتاژ متناسب با دبی و سرعت جریان مایع خواهد بود. یک فرستنده الکترونیکی سیگنال ولتاژ را برای تعیین دبی مایع پردازش می نماید. در مقایسه با بسیاری دیگر از تکنولوژی های اندازه گیری دبی، تکنولوژی مورد استفاده در فلومتر مغناطیسی سیگنال هایی خطی با جریان مایع داخل لوله تولید می کند. به این ترتیب، خرابی¬ها و تعمیرات مرتبط با فلومترهای مغناطیسی بدون از دست دادن دقت نسبت به بقیه فلومترها می تواند به یک بیستم یا بیشتر نزدیک شود. فلومترهای مغناطیسی حدود 23٪ از تمام فلومترهای فروخته شده را به خود اختصاص داده اند.

 

 

 

 

لینک های مفید: فلومتر ورتکس

 

 

کاربرد و صنایع مرتبط با فلومتر الکترومغناطیس : 

کاربردهای فلومتر الکترومغناطیسی در مایعات کثیف در صنایع آب، فاضلاب، معدن، فرآوری مواد معدنی، نیرو، خمیر و کاغذ و صنایع شیمیایی است.  از فلومترهای الکترومغناطیسی در کارخانه‌های تصفیه آب برای اندازه گیری فاضلاب تصفیه شده و تصفیه نشده، فرآوری آب و مواد شیمیایی استفاده می شود. کاربردهای معدن و صنایع معدنی شامل فرآیندهای جریان دوغاب و جریان‌های واسط‌های سنگین  می باشد.

در مصالح ساختمانی، می توان جریان مایعات به شدت خورنده (مانند اسید) و دوغاب‌های ساینده را اندازه گیری کرد. کاربردهای مایع خورنده معمولاً در فرآیندهای شیمیایی مورد استفاده در اکثر صنایع است. کاربردهای دوغاب معمولاً در صنایع معدن، فرآوری مواد معدنی، خمیر و کاغذ و فاضلاب یافت می شود.از فلومتر الکترومغناطیسی غالباً در جایی استفاده می شود که مایع با استفاده از نیروی جاذبه تغذیه شود. مطمئن باشید جهت گیری فلومتر به گونه ای باشد که فلومتر کاملاً از مایع پر شود. عدم اطمینان از کامل پر بودن فلومتر با مایع می تواند به طور قابل توجهی در اندازه گیری جریان تأثیر بگذارد.

 

مزایا و معایب فلومتر مغناطیسی :

 

مزایای فلومتر مغناطیسی: 

مصرف برق بسیار پایین که در برخی مدل ها حدود 15 وات است

قابلیت استفاده برای سیالات با خورندگی بالا و دوغاب ها

عدم ایجاد افت فشار در مسیر سیال

عدم وجود قسمت متحرک

مقاومت خوب در برابر فرسایش

گران روی، فشار و چگالش بر عملکرد آن تاثیر نمی گذارد.

دقت بالایی دارد.

در محدوده وسیعی از نرخ فلو سیال قابل استفاده است و شامل سایزهای مختلف می باشد.

 

معایب فلومتر مغناطیسی : 

قیمت بالایی دارند.

باید در محلی از لوله نصب شوند که پر از سیال باشد.

فقط برای مایعاتی کاربرد دارد که دارای هدایت الکتریکی هستند و یا به عبارتی رسانا می باشند.

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.