جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

دورسنج چیست و چه کاربرد ی دارد؟

دورسنج چیست و چه کاربرد ی دارد؟
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

دورسنج به عنوان ابزاری جهت اندازه گیری سرعت چرخش یک دیسک یا میله در موتور یا سایر دستگاه های دیگر امری رایج است. این دستگاه دارای صفحه نمایش دیجیتال و صفحه نمایش آنالوگ است که با هدف نمایش دادن دور در دستگاه های مختلف کالیبره شده است. امروزه در تمامی مشاغل و فعالیت ها و همچنین در حوزه های مختلف صنعتی که افراد با موتورها کار می کنند اندازه گیری و تعیین سرعت چرخش موتور از اهمیت بالایی برخوردار است.

به همین خاطر است که فروش انواع دورسنج برای صنایع مختلف رایج شده است. زیرا این موتور شامل دستگاه های مختلفی است که چرخ های بزرگ کارخانجات را به حرکت در می آورد. از این رو اندازه گیری سرعت سیستم ها مهم بوده و عدم توجه به میزان سرعت آنها ممکن است سبب ایجاد خسارت و آسیب های جدی به دستگاه ها شود

 

 

لینک های مفید: قیمت دور سنج

 

انواع دورسنج


فروش انواع دورسنج شامل موارد ذیل می باشد:


۱: مدل عقربه ای

یکی از مدل های بسیار قدیمی دستگاه دورسنج مدل عقربه ای آن است که برای اولین بار در موتور ماشین ها مورد استفاده قرار گرفت. امروزه این نوع دور سنج جای خود را به مدل های پیشرفته دیجیتالی داده اند.


۲: مدل نوری

مدل نوری نوعی دیگر از دورسنج ها می باشند که با استفاده از اشعه مادون قرمز به گردش در می آید و دور موتور وسایل مختلف را اندازه گیری می کند.

۳: مدل مادون قرمز

فروش انواع دورسنج مدل مادون قرمز بسیار متداول است. زیرا دقت و سرعت  این دستگاه به واسطه کار با نور لیزر بسیار بالا می باشد.


۴: مدل دیجیتالی مکانیکی

مدل دیجیتالی مکانیکی یکی دیگر از انواع دورسنج ها است که از یک شفت با محوری عمودی تشکیل شده است. در بخش انتهایی محور و در زمان چرخیدن دستگاه سوئیچی وجود دارد که فعال می شود. یک سر کلید یا سوئیچ موجود به پردازنده یا میکروکنترلر وصل است. میکروکنترلر هر بار سوئیچ شدن دستگاه را ثبت و شمارش می کند. در واقع هر بار کلید سوئیچ شود نشان دهنده گردش یک دور موتور خواهد بود.

۵: مدل دیجیتالی

جدید ترین مدل دورسنج مدل دیجیتالی است. این مدل دارای مدار الکترونیکی جهت اندازه گیری بسیار دقیق دور موتور در وسایل مختلف است.

کاربرد دورسنج

فروش انواع دورسنج به کارایی و همچنین کاربردهای آن بستگی دارد. با این حال در بسیاری از وسایل و ابزارها مورد استفاده قرار می گیرد که مهمترین آن ها عبارتند از:

  1. در اکثر وسایل نقلیه مانند: هواپیما، کامیون و تراکتور.
  2. در انواع خودرو ها.
  3.  در قطارها و سیستم های مربوط به راه آهن.
  4. در انواع ضبط صوت ها.
  5.  در دیسک و شفت انواع موتور ها.
  6. در وسایل پروانه دار.
  7.  اندازه گیری و کنترل سرعت خط های طولی مانند نوار نقاله.

تفاوت های دورسنج

فروش انواع دورسنج با توجه به تفاوت های بارزی که در مدل های مختلف دیده می شود اتفاق می افتد. به این صورت که هر کدام از مدل های تولید شده این دستگاه جهت استفاده خاصی طراحی شده اند. مهم ترین تفاوت های موجود در انواع دورسنج ها عبارتند از:

  •  نوع مکانیزم مانند لیزری، نوری و مکانیکی.
  •  موارد کاربرد و دستگاه یا سیستمی که دور سنج بر روی آن نصب می شود.
  •  وجود امکانات و قابلیت های مشخص در مدل های مختلف مانند وجود حافظه و غیره.
  •  ساختار فنی مدل های مختلف دستگاه.
  •   جنس و متریال به کار رفته در ساخت دستگاه.

نکات مهم در خصوص خرید و فروش انواع دورسنج

خرید و فروش انواع دورسنج بسیار مهم است از این رو لازم است موارد مهمی را در این باره مد نظر قرار داد. از جمله این موارد عبارتند از:


۱: وجود قابلیت های ویژه دستگاه از جمله داشتن ویژگی اندازه گیری دما، اندازه گیری لرزش.
۲: میزان سرعت اندازه گیری دستگاه دور بر دقیقه.
۳: وجود قابلیت هایی مانند متصل شدن به کامپیوتر و همچنین برخورداری از حافظه جانبی و داخلی.
۴: پرتابل بودن دستگاه و داشتن قابلیت نصب.
۵: نوع سیستم و مکانیزم موجود در دستگاه.
۶: میزان محدوده اندازه گیری تعداد دور.

 

لینک های مفید: فروش ابزار دقیق

 

فروش انواع دورسنج الکتریکی و اصول کار آن ها

فروش دورسنج الکتریکی به نسبت سایر دور سنج های دیگر بجز مدل دیجیتالی نسبتا بالا است. این نوع دور سنج طبق اصل حرکت نسبی میان میدان مغناطیسی و شفت دستگاه جفت شده عمل می کند. موتور موجود در این نوع دورسنج مانند  یک ژنراتور عمل می کند. به این معنی که  ولتاژ را طبق  سرعت شفت ایجاد می کند. همچنین میزان  چرخش ها و دورهایی که میل لنگ در دقیقه صورت می دهد را تعیین می کند. لازم به ذکر است جهت جلوگیری از وارد آمدن آسیب های جدی به موتور دستگاه، پیش از هر چیزی اندازه گیری دور موتور و نحوه و مکانیزم عملکرد آن ضروری است. ناگفته نماند دورسنج الکتریکی به وسیله جریان متناوب یا مستقیم عمل می کند.

کلام آخر
اولین چیزی که در زمان خرید و یا فروش انواع دورسنج باید به آن دقت کرد نوع نیاز و نوع مناسب دورسنج است. در صورتی که دستگاه را جهت کار تکنسین های باتجربه تهیه می کنید می توانید مدل های حرفه ای را انتخاب و خریداری کنید. در غیر این صورت مدل های ساده که کار با آن ها نیاز به دانش و تجربه خاصی ندارند بهترین آیتم خواهند بود. به هر حال آنچه که مهم است انتخاب دستگاهی است که بتوان نهایت استفاده را از آن برد.
 

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.