جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

رطوبت سنج چست و چه کاربردی دارد؟

رطوبت سنج چست و چه کاربردی دارد؟
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

پیش از پرداختن به موضوع فروش انواع رطوبت سنج بهتر است تعریفی کلی از این دستگاه داشته باشیم. رطوبت سنج دستگاهی است که جهت اندازه گیری میزان رطوبت هوا یا بخار آب مورد استفاده قرار می گیرد. منظور از رطوبت مقدار بخار آبی است که در گاز ها وجود دارد. از آن جا که تعیین میزان رطوبت در شرایط مختلف و در صنایع گوناگون از اهمیت بالایی برخوردار است لازم است آن را با دستگاه های مختلف مورد سنجش قرار داد. با توجه به موارد یاد شده و اهمیت استفاده از این نوع دستگاه در ادامه به بررسی نکات بسیار مهمی درباره آن خواهیم پرداخت.

 

لینک های مفید: قیمت رطوبت سنج

 

انواع رطوبت سنج

قبل از هر گونه اقدام در خصوص خرید و یا فروش انواع رطوبت سنج بهتر است با انواع مختلف آن آشنا شد. بر همین اساس و جهت معرفی مهم ترین و رایج ترین انواع دماسنج عبارتند از:

 

 مدل دیجیتال رومیزی یا ثابت

مدل دیجیتال رومیزی یا ثابت یکی از انواع دماسنج است که  قابلیت قرارگیری بر روی میز و نصب بر روی دیوار را دارد. از این نوع دستگاه برای اندازه گیری و سنجش رطوبت و دما در یک محیط بسته مانند محیط کار، بیمارستان، منزل، آزمایشگاه و  محیط های صنعتی استفاده می شود.


 مدل دیجیتال صنعتی و حرفه ای 

فروش رطوبت سنج صنعتی و حرفه ای اغلب به منظور استفاده در کارخانه ها و محیط های صنعتی انجام می شود. در این نوع دستگاه امکان ثبت بالاترین و کمترین مقدار رطوبت وجود دارد. همچنین امکان تنظیم ست پوینت جهت آلارم وجود دارد. 


 مدل رطوبت سنج جامدات

همان گونه که از نام این دستگاه پیدا است از آن جهت اندازه گیری  میزان رطوبت جامدات استفاده می شود. خاک، گچ ، چوب، کاغذ و بتون از جمله جامداتی هستند که میزان رطوبت آن ها توسط این نوع رطوبت سنج اندازه گرفته می شود.


رطوبت سنج چرخان 

فروش انواع رطوبت سنج از نوع چرخان اغلب جهت استفاده بر روی مخازن صنعتی و سیلوهای بزرگ انجام می شود.

 

کاربرد رطوبت سنج

فروش رطوبت سنج برای بهره گیری در محیط ها و مکان های مختلف انجام می شود. سنجش میزان رطوبت هوا در مکان هایی مانند آزمایشگاه ها، کارگاه ها، مرغداری ها، گلخانه ها و پرورش قارچ بسیار مهم است. از این رو مهم ترین موارد کاربرد این دستگاه در چنین مکان هایی است. به طور کلی کاربرد های مهم رطوبت سنج عبارتند از

 کنترل و نظارت بر مکان های نگهداری و انبارهای مواد غذایی.


 استفاده در کالیبراسیون.

  1.  محیط های کاری کامپیوتر و الکترونیکی.
  2. در شبیه سازی الکترونیکی.
  3.  در آنالیز محیطی.
  4.  پروژه های حساس عمرانی.
  5.  مواد شیمیایی.
  6.  صنایع چوب.
  7. مصالح ساختمانی.  

 

لینک های مفید: فروش ابزار دقیق

 

تفاوت های رطوبت سنج

در نظر گرفتن تفاوت ها نکته مهمی است که باید در زمان فروش انواع رطوبت سنج مد نظر قرار گیرد. زیرا با توجه به تولید و ساخت مدل های مختلف قطعا هر کدام جهت کاربرد خاصی طراحی شده اند. جنس، مقدار رطوبت قابل سنجش، موارد استفاده و سایر قابلیت های دیگر از جمله تفاوت های بارز رطوبت سنج ها می باشند.

 

راهنمای فروش انواع رطوبت سنج در پیکاتک

اگر به دنبال خرید یک رطوبت سنج مناسب جهت استفاده در محل کار یا منزل خود هستید می توانید از فروش انواع رطوبت سنج در پیکاتک استقبال کنید. دستگاه های تولید شده این شرکت قابل استفاده در محیط ها و شرایط مختلف می باشند. همچنین از قیمت مناسبی نسبت به سایر نمونه ها و برند های مختلف برخوردار هستند. شرکت پیکاتک یکی از بهترین و پیشرفته ترین شرکت های تولیدی در خصوص تجهیزات صنعتی است که دستگاه های رطوبت سنج ان شهرتی خاص پیدا کرده اند.

  نکته مهم در خصوص فروش انواع رطوبت سنج 

هنگام خرید و فروش انواع رطوبت سنج باید به نکته مهمی دقت کرد و آن هم سایز بودن و یک نوع بودن دماسنج های مورد استفاده در دستگاه است.

اهمیت استفاده از رطوبت سنج در صنعت

زمانی که از فروش انواع رطوبت سنج سخن به میان می آید مشخصا درباره استفاده از این دستگاه در صنعت بحث می شود. زیرا به کار گیری رطوبت سنج در بخش های مختلف صنعت امری اجتناب ناپذیر است. در بسیاری از صنایع اندازه رطوبت و نم هوا از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. زیرا در صورت بالا رفتن و یا کاهش غیر استاندارد رطوبت امکان بروز خسارت های غیر قابل جبران وجود دارد. لازم به ذکر است که در حوزه صنعت علاوه بر اهمیت اندازه گیری رطوبت محیط باید رطوبت داخلی نیز مورد سنجش و کنترل مداوم قرار بگیرد.

فروش انواع رطوبت سنج و مشخصات فنی آن

درباره فروش رطوبت سنج و مشخصات فنی آن باید گفت که این دستگاه از  دو دماسنج جیوه ای تشکیل شده  است. دماسنج های موجود در این دستگاه  در دو نوع مختلف در نظر گرفته شده اند.  یکی از دماسنج ها دماسنج خشک و دیگری دماسنج تر یا مرطوب می باشند. دماسنج مرطوب در رطوبت سنج حاوی مقداری آب است و  زمانی که در معرض گرما قرار بگیرد اب موجور در آن به بخار تبدیل خواهد  شد. سپس این دماسنج  گرمای موجود در محیط را به خود جذب می کند. چنین حالتی  باعث می شود تا سطح آب در ترمومتر پایین بیاید. سپس جهت تعیین دقیق  رطوبت  هوا  از  جدول محاسباتی استفاده خواهد شد.   

سخن پایانی

ساخت و فروش انواع رطوبت سنج از گذشته های دور تا به امروز متداول بوده است. به نحوی که برای اولین بار چینی ها به اهمیت اندازه گیری و کنترل نم هوا پی بردند و دستگاهی را جهت این کار طراحی و تولید کردند. از آن پس تا کنون شرکت ها و تولید کنندگان بسیاری در سراسر جهان اقدام به ساخت انواع مختلفی از این دستگاه کرده اند. 

 

 

 

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.