جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

رله بوستر کنترل ولو چیست ؟

رله بوستر کنترل ولو چیست ؟
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

بوستر فشار هوا از جمله دستگاه های بسیار مهمی است که در صنایع مختلف جهت فشرده کردن هوا مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلف این دستگاه ها به جهت کارکرد بسیار مناسبی که از خود به نمایش می گذارند مقرون به صرفه هستند. همچنین در تنوع بالایی تولید و روانه بازار مصرف می شوند.

 بوستر فشار هوا چیست؟

بوستر فشار هوا دستگاه ابزار دقیقی است که هوای از پیش فشرده شده توسط کمپرسور را متراکم می کند. متراکم سازی هوا توسط این دستگاه از فشار پایین شروع شده و تا فشارهای بالاتر ادامه دارد. به عبارتی ساده تر این دستگاه هوای فشرده شده را از سیستم های مخصوص گرفته و فشار آن را جهت استفاده تجهیزات صنعتی ارتقاء می بخشد.

 

لینک های مفید: قیمت بوستر فشار هوا

 

کاربرد بوستر فشار هوا در کنترل ولو

بوستر فشار هوا جهت تقویت فشار هوا در سیستم ها بخصوص کنترل ولوها مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب از این دستگاه اغلب برای جبران افت فشار هوا در خطوط لوله های انتقال به کار گرفته می شوددر مواردی که سرعت عملکرد اکچوئیتور کنترل ولو کم است و ولو به کندی باز و بسته می شود بوستر در بین راه سیگنال خروجی پوزیشنر و اکچوئیتور قرار گرفته و با افزایش سرعت جریان هوا به اکچوئیتور باعث افزایش سرعت باز و بسته شدن کنترل ولو می شود.

 
تجهیز بوستر یکی از لوازم جانبی کنترل ولو است که برای تقویت جریان هوای ورودی به اکچویتور (عملگر) استفاده می شود. در حالی که در ولو های بزرگ تر برای اینکه تجهیز باز یا بسته شود، زمان زیادی طول می کشد تا باد کافی در اکچیوتر جمع شود؛ در نتیجه دیرتر عمل می کند. این زمان بر بودن باعث حساسیت بعضی از ولوها شده و باعث ایجاد خسارت می شود. از این رو، برای چنین ولو هایی که نیاز است سریع تر عمل کند، تجهیز رله بوستر نصب می شود. در بوستر، باد به صورت فشرده پشت تجهیز بوستر ذخیره شده و به هنگام نیاز، رله بوستر باد را به صورت فوری از خود عبور داده و هوای مورد نیاز برای عملکرد اکچیوتر سریعآ تامین می شود و ولو بسیار سریع عمل میکند..
 
شکل زیر نمای داخلی یک رله بوستر به همراه مکانیزم داخلی و پورت های ورودی/خروجی آنرا نمایش میدهد

 

لینک های مفید: قیمت اکچویتور

 

یک رله بوستر فشار هوای کنترل ولو دارای 3 پورت ورودی و خروجی میباشد:

1- پورت سیگنال که بعنوان ورودی هست و از خروجی پوزیشنر بهش وصل می شه.
2- پورت supply که هوای ابزار دقیق بهش وصل میکنن( معمولا خروجی رگولاتور)
3- خروجی که به اکچویتور میره.
خود این تجهیز هم که برای افزایش فلو به کار میره.

سخن پایانی

بوستر فشار هوا از جمله مهم ترین و مؤثرترین ابزارهایی است که برای تولید هوای فشرده صنایعی که به چنین هوایی نیاز مبرم دارند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این دستگاه را اغلب در سیستم هایی که نیاز به هوای فشار بالا دارند به وفور مورد استفاده قرار می دهند. در حقیقت بهره گرفتن از این دستگاه یک نیاز واقعی و غیر قابل انکار است. زیرا با وجود آن علاوه بر پایین آوردن هزینه ها می توان سلامت و ایمنی سایر تجهیزات سیستم را تضمین کرد.

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.