جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

شرکت پتروشیمی تبریز

شرکت پتروشیمی تبریز
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

شرکت پتروشیمی تبریز : اجرای طرح مجتمع پتروشیمی تبریز در قانون بودجه سال 1366 کل کشور تصویب و کلیات طرح در بهمن ماه 1367 به تائید هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسیده است. فعالیت های طراحی و مهندسی در نمیه دوم سال 1368 و عملیات نصب در سال 1371 آغاز گردید.

 

شرکت پتروشیمی تبریز

شرکت  در زمینی به مساحت 391 هکتار و ارتفاع 1362 متر از سطح دریا در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده است.خوراک مجتمع ، نفتای سبک و سنگین و گاز مایع است که بخش عمده آن از پالایشگاه تبریز تأمین می‌شود. واحد الفین به عنوان واحد مادر فرایند تولید در دی ماه ۱۳۷۵ راه اندازی شد و پس از آن واحدهای پلی اتیلن و پلی استایرن تحت لیسانس TPL ایتالیا و تکنیپ فرانسه در سال ۱۳۷۷ در مدار تولید قرار گرفت.

همچنین واحد آروماتیک در سال ۱۳۷۵ تحت لیسانس ب‌آاس‌اف آلمان در مدار تولید قرار گرفت. واحدهای استخراج بوتادین و تولید ABS که اولین طرح توسعه مجتمع محسوب می‌شوند در تیر ماه ۱۳۸۲ تحت لیسانس Krupp Koppers آلمان وارد مرحله بهره‌برداری شدند. در سال ۱۳۸۴ واحد پنتان و در سال ۱۳۸۹ واحد پلی استایرن مقاوم ۲ که توسط کارشناسان مجتمع طراحی شده‌است، راه اندازی گردید و واحد SAN (خوراک واحد ABS) در مرحله مهندسی تفصیلی می‌باشد.

 

ماموریت شرکت

شرکت پتروشیمی تبریز با تولید اقتصادی محصولات متنوع پلیمری و شیمیایی، انعطاف بالا در تغییر نوع و گرید محصولات، تحویل سریع آن به بازارهای داخلی و خارجی بازده مناسبی را نصیب سهامداران کرده، با تکیه بر سرمایه های سازمان و با رویکرد توسعه پایدار به تعهدات خود در قبال تمامی ذینفعان عمل می کند."

 

محصولات

  • پلی اتیلن (سبک و سنگین و خطی )
  • پلی استایرن معمولی
  • پلی استایرن مقاوم
  • پلی استایرن انبساطی
  • آکریلونیتریل بوتادین استایرن

 

منبع :شرکت پتروشیمی تبریز

 

لینک های مرتبط :

شرکت پتروشیمی جم

 
ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.