جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

شرکت پلیمر آریا ساسول

شرکت پلیمر آریا ساسول
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

شرکت شرکت پلیمر آریا ساسول

وجود منابع عظیم گازی و نفتی در خلیج فارس که بخش عمده ای از آن نیز در حوزه گازی پارس جنوبی متمرکز شده است ، توجه مسئول محترم نظام و در نهایت مدیریت صنعت صنعت به بازیابی این منابع و سرمایه گذاری در منطقه پارس جنوبی معطوف شد. از این برنامه برنامه ساخت 17 مجتمع پتروشیمی در این منطقه از کشور ، در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت. در این راستا و با توجه به برنامه های تجاری استراتژیک توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، واگذاری مجتمع های تولیدی پتروشیمی به بخش خصوصی با گستردگی بیشتر دنبال شد. از اولین پروژه های توسعه یافته شرکت ملی صنایع پتروشیمی در منطقه عسلویه در منطقه گازی پارس جنوبی ، که به منظور ایجاد ارزش افزوده در منابع گاز ایجاد شد ، طرح الفین نهم بود که آن را به شرکت پلیمر آری عاملول واگذار کرد.

طرح الفین نهم در واقع از مجموعه طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران است ، که فعالیت آنها تحت مدیریت شرکت پتروشیمی پارس از اوایل سال ۱۳۷۹ آغاز و در ادامه ، امور مربوط به عملیات اجرایی و تأمین منابع مالی از طریق فاینانس انجام شده بود. با این حال در راستای سیاست های اقتصادی برنامه سوم و با توجه به طراحی شرکت SASOL از کشور آفریقای جنوبی ، به منظور مشارکت سرمایه گذاری در پروژه های طرح الفین نهم ، در تاریخ 19 فروردین 1381 (آوریل 202) تفاهم نامه های بین شرکت های ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ساسول آفریقای جنوبی (شعبه آلمان) ، به امضاء رسید و بر مبنای آن واحد الفین و همچنین دو واحد پلی اتیلن سبک و پلیاتیلن متوسط ​​و سنگین ، از شرکت پتروشیمی پارس منفک و به عنوان یک مجتمع مستقل ، برای اجرای به شرکت تازه تأسیس آری مورد قبول شد. ، با این هدف که شرکت احتمالاً عنوان بهترین و برترین تولید کننده پلیمر را در سطح منطقه خاورمیانه را خریداری کرده است.

تاریخچه

لازم به توضیح است که در خصوصی مشارکت با ذینفعان خارجی در طرح های پتروشیمی ، در ابتدا مذاکره کننده از طرف شرکت های ملی صنایع پتروشیمی با شرکت انگلیسی BP انجام شد ، اما به دلیل توسعه مذاکرات ، در اواخر سال ۱۳۸۰ ، خرید با شرکت مذکور لغو شد. در پی آن ، شعبه آلمان شرکت ساسول ، آمادگی خود را برای مشارکت در طرح الفین اعلام کرد و از بین طرح های مختلف ، الفین نهم به عنوان طرح مشارکت انتخاب شد و به همین ترتیب ، مذاکرات ظرف مدت یکسال به نتیجه رسید. در این میان با شرکت ساسول ، مطابق برنامه و برنامه های انجام شده ، در حال حاضر پیش بینی بود ، که در سال 1392 پس از اوج گیری حملات ، شرکت ساسول آفریقای جنوبی به خروجی مشارکت و فروش سهام خود آسیب رساند ، با توجه به موافقت شریک خارجی ، در مجموعه سهامداران رخ داد تغییرات اعمال شد و شرکت پارس تأمین کرد با خرید سهام شریک خارجی ، به عنوان سهامدار جدید در زمره ذیعنفان سازمان قرار داده شد.

اطلاعات شرکت شرکت پلیمر آریا ساسول

مجتمع (عسلویه):
آدرس: استان بوشهر، عسلویه، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس
کدپستی: ۷۵۱۱۸۱۱۳۶۵
تلفن: ۸۵۹۲۰۰۰۰ ۲۱ ۹۸+
نمابر: ۳۷۲۶۶۰۰۸ ۷۷ ۹۸+

دفتر مرکزی:
آدرس:تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر از خیابان ظفر، نبش خیابان شهید ناصری، پلاک ۲۵۵۱، برج کیان، طبقه هفتم
صندوق پستی: ۸۳۹۳-۱۵۸۷۵
کد پستی:۱۹۶۸۶۴۳۱۱۱
تلفن: ۸۵۹۲۰۰۰۰ ۲۱ ۹۸+
نمابر: ۸۸۶۴۵۱۹۳ ۲۱ ۹۸+

 

لینک های مرتبط :

شرکت آذر موتور

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.