جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

شیر پروانه ای upvc

شیر پروانه ای upvc
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

  شیرهای پروانه ای برای تنظیم فشار سیالات در صنایع استفاده می شود. شیرهای پروانه ای به علت دارا بودن صفحه ای که موجب تنظیم فشار جریان و یا قطع جریان می شود و مانند بال پروانه دوران دارد، پروانه ای می گویند. این نوع شیرآلات در جنس های مختلفی در بازار موجود است که یکی از آن ها شیر پروانه ای UPVC است. در چند سال اخیر به دلیل مزیت هایی که یو پی وی سی دارد، مصرف شیر پروانه ای یو پی وی سی نسبت به دیگر شیرهای پروانه ای گسترش یافته است. شیر پروانه ای UPVC قیمت بسیار پایین تری دارند، به آسانی نصب و بهره برداری می شوند و گشتاور مورد نیاز برای باز و بسته کردن آن ها پایین است.

 

 

لینک های مفید: شیر پروانه ای

 

معرفی UPVC

این ماده که نخستین باردرسال 1912تولید آزمایشگاهی شد برپایه سنگ نمک ونفت تشکیل شده که طی فرآیندی شیمیایی وپس ازگذارازچندین مرحله به پودری سفید رنگ بدل می شود که پی وی سی نام دارد. پی وی سی در درآمدزایی ، یکی ازارزشمندترین فرآورده های شیمی به شمارمی رود.در دنیا بیش از 50 درصد پی وی سی تولیدشده درساختمان به کارمی رود. علاوه براین از پی وی سی به عنوان پلاستیک سخت برای کارت های نوار مغناطیسی ، صفحات گرامافون ، سیستم لوله کشی و کانال نیزاستفاده می شود . همچنین با اضافه کردن افزودنی هایی که اصلی ترین آنها فتالیت است می توان پی وی سی را نرمتر و قابل انعطاف ترکرد، آنگونه که امروزه درصنایع پوشاک ولوازم خانگی مانند پرده ، روکش مبل، ساخت شلنگ، لوله نرم و تاشو درکف سازی ساختمان ها و رویه بام ها وعایق سازی کابل های برق استفاده می شود. درآتش سوزی ها ،سیم های روکش شده با پی وی سی، گازهیدروژن کلراید تولید می کنند که کلر به عنوان از بین برنده ی رادیکال های آزاد، منشا موادی که احتراق را به تعویق می اندازد. ماده اصلی upvc پلیمر pvc یا همان Poly Vinyl Chloride است. پلیمر pvc نسبت به نور و گرما حساس است و با اکسیژن نیز ترکیب می شود. به همین خاطر باید یک پایدار کننده به آن اضافه شود. در صنعت upvc از پایدار کننده های مختلفی استفاده می شود تا کیفیت pvc در پروسه تولید upvc کاهش نیابد. پس از آن برای افزایش استحکام از پر کننده هایی مانند کربنات کلسیم استفاده می شود.

 

شیر پروانه ای upvc

 

 

لینک های مفید: شیر پروانه ای گیربکسی

 

مزایایی یوپی وی سی

  • پایایی این ماده بسیار بالا است و از این رو از لحاظ بهداشتی ماده بسیار بی ضرری محسوب می شود.
  • خنثی بودن این ماده آنقدر بالا است که برای ساخت وسایلی که وارد بدن انسان می شوند نیز کاربرد دارد.
  • Upvc یکی از کم هزینه ترین و با دوام ترین مصالح ساختمانی و صنعتی به شمار می رود.
  • هیچگاه نمی پوسد
  • زنگ نمی زند
  • رنگ آن از بین نمی رود
  • در صورتی که خش بردارد با یک پولیش معمولی به شکل روز اولش در می آید.
  • پروفیل های رنگ شده upvc ، به صورت کامل رنگ می شوند یعنی اگر پروفیل خراش بردارد رنگ آن عوض نمی شود.
  • Upvc کاملا در برابر آب و آتش مقاوم است.
  • کاملا قابل بازیافت است و به همین دلیل یکی از مواد دوست دار طبیعت شناخته می شود.
  • Upvc سبک است، کار با آن راحت است و هزینه تمام شده آن بسیار پایین است.

 

 

شیر پروانه ای UPVC چیست ؟

شیر پروانه ای upvc در بین دیگر انواع شیر های پروانه ای گسترش بیشتری یافته و در بسیاری از صنایع کاربرد داشته است. آب بندی کردن شیر های پروانه ای یو پی وی سی بسیار راحت تر و مطمئن تر از انواع فلزی شیر های پروانه ای است. نصب بسیار ساده و پیچ و مهره ای دارند. شیر پروانه ای یو پی وی سی نسبت به دیگر شیرها حداقل افت فشار را دارد و مقاومت بالایی را در برابر نور خورشید و اشعه ماورای بنفش از خود نشان داده است. شیر پروانه ای یو پی وی سی را با انواع اکچیتور های بادی و برقی در انواع صنایع من جمله دارویی استفاده می کنند. نکته ی دیگری که باید به آن اشاره نمود این است که احتمال وجود آمدن خوردگی در آن نزدیک به صفر است چراکه سیال موقع بسته بودن شیر درون شیر نمی ماند. شیر پروانه ای یو پی وی سی یکی از ساده ترین شیرالات صنعتی می باشد که کاربردهای ویژه و گسترده ای در صنایع مختلف چون نفت، گاز، پتروشیمی، تاسیسات نیروگاهی، نیروگاه های حرارتی و هیدرولیکی، کشاورزی، سیستم فاضلاب و آبرسانی دارد.

 

شیر پروانه ای upvc

 

شیر پروانه ای یو پی وی سی به دلیل صفحه ی مدوری که در وسط شیر قرار گرفته و توسط یک اهرم به محرک متصل گردیده نام گذاری شده است. محرک شیر پروانه ای در انواع مختلف چون دستی، برقی و فشاری موجود می باشد. از مزایای شیر پروانه ای یو پی وی سی می توان به سبک بودن وزن، نصب فوری و راحت، مقاومت عالی در برابر رسوب گیری، مقاومت عالی در برابر خوردگی و پوسیدگی، افت فشار بسیار کم، مقاومت در برابر اشعه های خورشید و مقاومت مکانیکی و فیزیکی بالا اشاره کرد.

 

 

مزایایی شیر پروانه ای UPVC

مزایای شیر پروانه ای UPVC عبارتند از :

  • حداقل افت فشار
  • مقاومت مناسب در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی گوناگون
  • مقاومت مکانیکی خوب
  • مقاومت عالی در برابر رسوب گیری
  • مقاومت بالا در برابر محیط های اسیدی و قلیایی

 

 

کاربردهای شیر پروانه ای UPVC

این نوه شیرآلات پروانه ای کاربرد گسترده ای در انواع مصارف دارند. در ادامه به مهمترین مصارف شیر پروانه ای UPVC اشاره می کنیم :

  1. صنایع نفتی
  2. پترپشیمی
  3. آب و فاضلاب
  4. آکواریوم
  5. استخر

 

شیر پروانه ای upvc

 

طرز کار شیر پروانه ای UPVC

شیر پروانه ای upvc برای تنظیم فشار سیالات در صنایع استفاده می شود. شیرهای پروانه ای به علت دارا بودن صفحه ای که موجب تنظیم فشار جریان و یا قطع جریان می شود و مانند بال پروانه دوران دارد، پروانه ای می گویند و به همین دلیل شیر های پروانه ای از آن دسته شیرهایی هستند که میتوانند به سرعت فشار سیال را کنترل کنند.از دیگر ویژگی های شیر های پروانه ای میتوان به حداکثر رساندن فشار ممکن سیال اشاره کرد.دیسک شیر پروانه ای به کمک یک شفت به یک محرک خارج از شیر (دسته ی شیر) متصل میباشد و امکان چرخش دیسک را فراهم میکند. معمولا برخورد حاصل از فشار سیال با دیسک موجب جابجایی آن می شود. برای رفع این مشکل، یک گیره ی دستی در کنار دسته ی شیر قرار می گیرد تا با کمک آن بتوان دسته ی شیر را ثابت نگه داشت. در واقع گیره به عنوان یک لنگر برای شیر استفاده می شود و دسته شیر که با شفت به دیسک میانی شیر متصل است را قفل می نماید و شما دیگر نگران این که فشار شیر ممکن است تغییر کند نخواهید بود. البته لازم به ذکر است که شیر های گیره دار معمولا در فشار های کم استفاده می شود. از دیگر نکات لازم به ذکر در خصوص شیر های پروانه ای این است که حجم زیادی از سیالات را فورا انتقال میدهد.

 

لینک های مرتبط :

شیر پروانه ای چیست؟

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.