جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

غبارسنج چیست و چه کاربردی دارد؟

غبارسنج چیست و چه کاربردی دارد؟
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

فروش انواع غبار سنج به عنوان وسیله ای برای اندازه گیری میزان ذرات گرد و غبار و معلق در هوا انجام می گیرد. گاهی اوقات ذرات، گرد و غبار و گاز ها و سایر آلاینده های دیگر در هوا می توانند زندگی انسان ها را با چالشی جدی روبه رو کنند. از این رو لازم است به طور مداوم و مستمر این آلاینده ها را کنترل کرد تا در صورت بروز خطر تمهیدات جدی اعمال شوند. در این مقاله به بررسی دقیق دستگاه غبارسنج و نکات مهم در خصوص استفاده از آن خواهیم پرداخت.

انواع غبار سنج

فروش انواع غبار سنج با توجه به نوع استفاده به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

 

 

لینک های مفید: قیمت غبار سنج

 

۱:  نوع آئروسل یا ذرات معلق

غبار سنج آئروسل یکی از انواع دستگاه هایی است که می تواند میزان ذرات معلق در محیط های مختلف را تشخیص دهد. این دستگاه قادر است کیفیت هوا را در حد بالایی محاسبه کند

۲: مدل مایع

فروش غبار سنج مدل مایع بیشتر با هدف سنجش میزان آلودگی موجود در مایعات انجام می شود. از این دستگاه مدل های مختلفی تولید می شود که می توان به نمونه های قابل حمل و یا قابل نصب اشاره کرد.

۳: مدل جامد

فروش غبار سنج مدل جامد در حد بسیار گسترده ای انجام می شود. زیرا این مدل جزء پر کاربرد ترین مدل ها در صنعت است. این دستگاه قابلیت فوق العاده ای در شمارش و تعیین میزان گرد و غبار خشک را دارد.

کاربرد غبارسنج

 

فروش انواع غبارسنج با توجه به کاربرد آن ها می تواند زیاد و یا کم باشد. مدل های مختلف این دستگاه دارای کاربرد های مختلفی هستند. مثلا مدل جامد غبار سنج اغلب در حفره معدن ها و جهت تشخیص و تعیین ذرات سنگ ها استفاده می شود. همچنین از مدل مایع غبار سنج برای تعیین میزان آلودگی آب های آشامیدنی، داروهای تزریقی، ساخت قطعات، پاک کردن تجهیزات برقی و تعیین تمیزی و پاکی مایعات هیدرولیکی استفاده می شود.
فروش انواع غبار سنج مدل آیروسل نیز اغلب برای تشخیص تمیزی محیط ها و اتاق های بیمارستان ها و هتل ها انجام می گیرند.

تفاوت های غبار سنج

فروش انواع غبار سنج با توجه به تفاوت های موجود میان مدل های آن متغیر است. مهم ترین تفاوت میان انواع مختلف  این دستگاه میزان درجه آنالیز ذرات است. علاوه بر آن موارد کاربرد و استفاده، کیفیت، سایز و نوع عملکرد از جمله تفاوت های دیگر میان انواع مختلف غبار سنج می باشند.

نکات مهم در زمان انتخاب و فروش انواع غبار سنج
مهم ترین نکته ای که لازم است در زمان خرید و فروش انواع غبار سنج به آن دقت شود تعداد کانال های ذرات است. زیرا همان گونه که می دانید ذرات دارای سایز های مختلفی هستند. بنابراین جهت تشخیص آن ها باید کانال های متعددی بر روی دستگاه وجود داشته باشند. نکته مهم بعدی تشخیص بیشترین ذره موجود در هوا است. دستگاه انتخابی باید دارای قابلیت تشخیص بیشترین ذره موجود در هوا باشد. نکته مهم دیگری که لازم است مد نظر قرار بگیرد تشخیص کوچک ترین و بزرگترین ذره قابل اندازه گیری توسط دستگاه است.

 

لینک های مفید: فروش ابزار دقیق

 

فروش غبار سنج و بهترین راه تشخیص و تعیین میزان غبار

راه های بسیاری برای تشخیص میزان غبار در محیط وجود دارند. تصویر برداری، پراکندگی و مسدود کردن نور از جمله این راه ها هستند. با این حال هنگام  فروش غبار سنج معمول ترین و بهترین راه را مسدود کردن نور معرفی می کنند. بنابراین اغلب دستگاه های ساخته شده بر همین اساس میزان ذرات را تشخیص و اندازه گیری می کنند. همچنین دستگاه های غبار سنجی که از روش مسدود کردن نور جهت شناسایی ذرات استفاده می کنند دارای درجه اطمینان و تشخیص فوق العاده ای در اندازه گیری هستند.

  فروش غبار سنج و نحوه عملکرد آن

فروش انواع غبار سنج بر اساس نوع عملکرد آنها متفاوت است. برخی از مدل های این دستگاه به واسطه کاربردشان از فروش بالاتری برخوردار هستند. با این حال نحوه عملکرد و  شمارش ذرات در تمامی آن ها بر اساس فاکتور های مشخصی انجام می گیرد. تعیین میزان ذرات در دستگاه های غبار سنج بر اساس تشکیل تصویر، تابش نور و تیرگی نور است. به این صورت که بعد از رد شدن ذرات از میان منبعی  نوری مانند لیزر نور توسط یک سنسور مشخص می شود. هنگامی که از روش تشکیل تصویر مستقیم جهت تشخیص ذرات استفاده شود ذرات به وسیله دوربینی مخصوص تفکیک می شوند. ذرات عبوری به وسیله دوربین تا حد زیادی بزرگ شده و سپس توسط نوعی نرم افزار کامپیوتری جدا می شوند.  

کلام آخر

تولید و ساخت و همچنین فروش انواع غبار سنج از زمانی که اولین آلاینده های مضر در جهان کشف شدند مورد توجه قرار گرفته اند. شاید پیش تر تنها ذرات غیر معمول و آزار دهنده دود و ذرات ناشی از فوران آتشفشان ها بودند اما امروزه با پیشرفت های بزرگی که در حوزه صنعت به وقوع پیوسته آلاینده های ناشی از دود کارخانه جات و سوختن مواد مصنوعی به اوج خود رسیده اند. از این رو استفاده از دستگاه هایی که پیوسته میزان این آلاینده ها را کنترل و تعیین کند به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. بنابراین این دستگاه ها توسط شرکت ها و کمپانی های تولید کننده در ابعاد و اندازه های مختلف و با کارکردهای متفاوت طراحی و روانه بازار مصرف شده اند‌.

 

 

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.