جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

فلومتر آب

فلومتر  آب
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

فروش فلومتر آب

فروش انواع فلومتر مایعات و آب با قیمت مناسب و ارسال سریع به سراسر کشور در فروشگاه ابزار دقیق پیکاتک. جهت کسب مشاوره رایگان و استعلام قیمت فلومتر آب با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

فلومتر آب یا فلومتر مایعات؟

در واقع هیچ فلومتری با اسم اختصاصی فلومتر آب یا فلومتر مایع وجود ندارد. و منظور از این عنوان فلومتر هایی است که بتوانند میزان آب یا مایعات عبور کرده در خط لوله را اندازه گیری کنند. که برای انجام این عمل فلومتر های مختلفی با تکنولوژی های مختلف وجود دارد که از نظر دقت یا تکنولوژی با هم متفاوت هستند که در ادامه این مطلب به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

فلومتر مایعات

در واقع واژه فلومتر آب اصطلاح غلطی هست که در بین عامه مردم جا افتاده چون فلومتر های مختلف با تکنولوژی های مختلف وجود دارد که میتوانند آب مقدار آب و مایعات درون خط لوله را اندازی گیری کنند. که بین این فلومتر ها بعضی دقت بیشتری دارند. که ما در ادامه این مقاله کامل به این موضوع خواهیم پرداخت.

بهترین فلومتر برای اندازی گیری مایعات فلومتر های مغناطیسی هستند.

لینک های مفید: فلومتر مغناطیسی

فلومتر آب:

در صورتی که نیازمند اندازه گیری روزانه دبی مایعات و یا آب هستید، استفاده از فلومتر مایعات و آب بسیار کاربردی و هوشمندانه خواهد بود. در بسیاری از صنایع، توجه به دبی مایعات و آب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. امروزه شاهد تجهیزات منحصر به فردی از ابزار دقیق اندازه گیری سیالات هستیم که می‌توانند نتایج  ایده آلی را به همراه داشته باشند. فلومتر آب، مقدار جریان عبور سیال از لوله را اندازه‌گیری نموده و نتایج به دست آمده را در اختیار اپراتور قرار می‌دهد. فلومترها با در نظر گرفتن شرایط سیال که از لوله عبور می‌کند، تغییر وضعیت می‌دهند. این تغییر وضعیت، توسط فلومترها به داده‌های آنالوگ و یا دیجیتال تبدیل می‌شود. جریان سنج های آب با توجه به عواملی مانند:

•    محل اندازه گیری

•    دانسیته

•    دما

 و غیره، در انواع مختلف تولید شده‌اند. برخی از این تولیدات به عنوان پرکاربردترین و معتبرترین دبی سنج‌ها شناخته شده‌اند.

 

فلومتر  آب چیست؟

 در توضیح برای سوال: فلومتر مایعات و آب چیست؟ می‌توان به تجهیزات منحصر به فرد و مدرن برای اندازه گیری حجم مایعات و آب اشاره نمود. جریان سنج آب ابزاری است که کاربردهای گسترده ای در ساختمان‌های مسکونی و تجاری را در بر دارد. در نظر داشته باشید که جهت اندازه گیری و محاسبه میزان مصرف و سرعت جریان آب، از کنتورهای مناسبی بهره برداری می‌شود. این کنتورها وظیفه اندازه گیری شدت جریان عبوری را بر عهده دارند. امروزه با توجه به پیشرفت دانش، شاهد استفاده از این دستگاه، برای اندازه گیری میزان آب عبوری از لوله خواهیم بود. 
همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، فلومتر مایعات و آب در انواع مختلفی تولید شده‌اند. در بسیاری از انواع این فلومتر‌ها می‌توان شاهد وجود نقاط مشترک بود. المان‌هایی مانند: بررسی اندازه گیری جریان آب عبوری بر اساس لیتر یا متر مکعب وجه مشترک این فلومترها خواهند بود. داده‌ها در این فلومترها به صورت مکانیکی و یا الکتریکی به دست می‌آیند. امروزه کنتورهای دیجیتالی جایگزین شده مزایای بسیار زیادی را به همراه دارند. از مزایای آنها می‌توان به اندازه گیری دقیق برای کوچکترین میزان عبوری آب، اشاره کرد. 
همچنین باید توجه داشت که در صنعت استفاده از لغت فلومتر آب به لحاظ فنی خیلی درست نمی باشد، چراکه هر نوع فلومتری که توانایی اندازه گیری فلوی مایعات را داشته باشد را میتوان در این دسته(فلومتر آب) قرار داد. لذا در این مقاله منظور ما از لغت فلومتر آب تمامی فلومترهایی می باشند که با بهترین دقت و کمترین هزینه قابلیت اندازه گیری فلوی آب را دارند و در ادامه مقاله نیز به بررسی مزایا و معایب هرکدام از انواع این فلومترها خواهیم پرداخت.

 

لینک های مفید: فلومتر

کارایی فلومتر مایعات و آب: 

آیا می‌دانید کارایی فلومتر مایعات و آب چیست؟ انواع مختلف فلومترهای تولید شده در این زمینه، کاربردهای منحصر به فردی را در بر خواهند داشت. این نوع از فلومترها از انواع مختلفی برخوردار هستند که هر کدام به نوبه خود، نیاز مصرف کنندگان را به بهترین نحو رفع می‌نمایند. از جمله انواع این نوع از فلومترها می‌توان به:


 فلومتر توربینی: 

(یکی از محبوب ترین و ارزان‌ترین انواع فلومتر مایعات و آب می‌باشد که از ساختار منحصر به فردی برخوردار است. در این نوع از فلومترها می‌توان شاهد توربین چرخان و پیستون بود. استفاده از این نوع فلومترها برای آب‎‌های آلوده هرگز مناسب نخواهد بود. زیرا سبب ایجاد خطا در اندازه گیری، خرابی و افزایش هزینه‌های نگهداری از آن خواهد شد. همچنین عملکرد این نوع از فلومترها با جریان کم آب، دقیق و مناسب نخواهد بود.)ورتکس: 

(از دیگر انواع فلومترهای آب، می‌توان به فلومتر ورتکس اشاره کرد. این نوع از فلومترها از عملکرد مکانیکی برخوردار هستند. مبنای انجام اندازه گیری در این نوع از  فلومترها، قرار دادن مانع در مسیر عبور سیال، است. این مانع سبب ایجاد تلاطم و در نتیجه تفسیر شدت جریان از طریق تلاطم، می‌شود. در این نوع از فلومترها حسگر مناسبی نیز تعبیه شده است. تلاطم‌ها و فرکانس‌های تولید شده در مسیر آب، متناسب با سرعت جریان حجمی خواهند بود. اغلب از این نوع فلومترها برای اندازه گیری جریان لوله‌های بسیار بزرگ بهره‌برداری می‌گردد. این نوع از فلومتر نتایج مناسبی را در بر خواهند داشت.)فلومتر التراسونیک: 

(از دیگر فلومترهای کاربردی در فلومتر مایعات و آب، می‌توان به فلومتر التراسونیک اشاره کرد. در ساختار این دستگاه می‌توان شاهد یک گیرنده و فرستنده بود. در این ابزارها شاهد ارسال سیگنال به دیواره‌ی لوله برای اندازه گیری شدت جریان آب، خواهیم بود.)الکترومغناطیسی: 

(این فلومتر از قانون القای فارادای و ایجاد میدان مغناطیسی برای اندازه گیری سرعت جریان سیال، استفاده می‌کند. این فلومتر نسبت به انواع فلومترهای دیگر، از دقت پایین‌تری برخوردار است.) 
در نظر داشته باشید که برای بهره برداری از فلومتر مایعات و آب، توجه به موارد استفاده از آنها بسیار ضروری است. در برخی از مواقع با استفاده از فلومترهای نامناسب، علاوه بر ارائه نتایج نادرست، مشکلاتی را نیز تجربه خواهید کرد. از این جهت با در نظر گرفتن موارد استفاده و ساختار این فلومترها، اقدام به بهره برداری از آن‌ها نمایید. برای نمونه در جریان آب کثیف، می‌توان از فلومترهای الکترومغناطیسی بهره برداری نمود.اما استفاده از فلومترهای توربینی برای آب‌های آلوده، هرگز مناسب نخواهد بود. 

فلومتر مغناطیسی کرونه سایز 6

فلومتر مغناطیسی کرونه سایز "6

200,000,000 تومان

فلومتر الکترومغناطیسی سایز 12

فلومتر الکترومغناطیسی سایز 12

200,000,000 تومان

فلومتر مغناطیسی کرونه سایز 3

فلومتر مغناطیسی کرونه سایز 3

120,000,000 تومان

ساختار فلومتر مایعات و آب: 

آیا می‌دانید ساختار فلومتر مایعات و آب چیست؟ همانطور که ذکر شد، فلومترهای آب و مایعات از انواع مختلفی برخوردار هستند. لذا هر کدام از آنها، ساختار منحصر به فردی را در بر خواهند داشت. از ساختار متفاوت این فلومترها می‌توان به: 

•    فلومترهای مکانیکی (برخورداری از توربین، چرخ پره‌ای با پروانه، شانت و ... که برای اندازه گیری سرعت جریان آب مورد استفاده قرار می‌گیرند.)

•    فلومترهای ورتکس (این فلومترها از ساختار مکانیکی و حسگر دقیق برخوردار هستند.)

•    فلومترهای التراسونیک: (در ساختار این فلومتر مایعات و آب، از سیگنال بالا دست و سیگنال پایین دست بهره برداری می‌شود. در طراحی آنها می‌توان به تعبیه گیرنده و فرستنده اشاره کرد.)

•    فلومتر الکترومغناطیسی: (از ویژگی‌های ساختار این فلومترها، می‌توان به میدان مغناطیسی تعبیه شده در آنها اشاره نمود.) 

لینک های مفید: فلومتر کوبولد

مزایای فلومتر مایعات و آب: 

آیا می‌دانید مزایای بهره برداری از فلومتر آب چیست؟ این نوع از فلومترها از مزایای قابل توجهی برخوردار هستند که توجه هر مخاطبی را به سمت خود جلب می‌کند. از جمله مزایای این فلومتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  •     سهولت در نگهداری با هزینه‌ی بسیار کم 
  •     قابلیت کار در دو جهت 
  •     بدون بهره برداری از قطعات متحرک 
  •   بدون برخورداری از افت فشار اضافی 
  •    قابلیت استفاده برای آب گرم 
  •     قابلیت استفاده برای آب سرد
  •     قابلیت بهره برداری در آب‌های تمیز و کثیف
  •    قابلیت استفاده برای دوغاب 
  •   قابلیت بهره برداری در مکان‌های تجاری بسیار بزرگ و ساختمان‌های مسکونی و ... 

تفاوت فلومتر مایعات و آب با فلومترهای دیگر: 

یکی از مهمترین فاکتورها برای بهره برداری از این فلومترها، توجه به انواع مختلف آنها می‌باشد. در این نوع از فلومترها، با کارایی‌های متفاوتی مواجه خواهیم بود. برخی از این فلومترها قابلیت اندازه گیری مایعات کثیف را در بر داشته و برخی دیگر این قابلیت را در بر نخواهند داشت. لذا برای بهره برداری مفید از این فلومترها، توجه به نوع آب و همچنین شرایط آن، امری ضروری و قابل توجه خواهد بود. 

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.