جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

لوله مانیسمان رده 80

لوله مانیسمان رده 80
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

لوله مانیسمان رده 80 :

لوله مانیسمان یکی از پر کاربردترین مقاطع فولادی می باشد که در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های مانیسمان که با نام های بدون درز نیز شناخته میشوند با توجه به نامشان ، هیچ درزی بر روی این لوله ها نمی باشد و همچنین در اصطلاح علمی به آنها سیم لس (Seamless pipe) گفته میشود. برای اطلاعات بیشتر به لوله مانیسمان و مشخصات فنی لوله مانیسمان  مراجعه فرمایید.    

 

لوله مانیسمان رده 80

 

لوله مانیسمان رده 80

لوله مانیسمان رده 80 نوعی از لوله های فلزی فشار قوی است . که بدون درز جوش بوده و در صنایع نفت،گاز، پتروشیمی، کاربرد زیادی دارند. لوله های بدون درز مانیسمان رده 80 طبق استانداردASME B36.10, ASME B36.19 , SCHEDULE 80 ساخته شده است. لوله های رده 80 بیشتر در کاربردهایی استفاده می شود که در فضای روباز قرار دارند. بنابراین درجایی که نیازی به لوله ی بسیار قوی نباشد لوله رده 40 نیز کافی است.

 

 

روش های ساخت لوله مانیسمان رده 80

لوله مانیسمان رده ۸۰ بر اساس روش ساختی که دارند دسته بندی می شوند; لوله مانیسمان رده80 به دو روش ساخته می شود. روش اول ) به این صورت است که از صفحه ای مسطح به نام SKELP استفاده می شود، این صفحه باید لوله شود و لبه های آن به طور دقیق جوش داده شود. لوله های جوش داده شده باید در وضعیت ERW قرار بگیرد. روش دوم )سوراخ کردن قطعات استوانه ای شکل است. که در واقع در این روش شمش های آهنی باید به طور دقیق سواخ شوند .طول به کار رفته برای آن باید به صورتی طراحی شده است که بدون هیچ درزی باشد سوراخ کاری صورت پذیرد.

 

 

انواع لوله مانیسمان رده ۸۰

یکی از مواردی که برای لوله مانیسمان رده 80 دیده می شود استاندارد ساخت است.تست و ابعاد این محصولات در مدل های API5L دیده می شود. در نظر داشته باشید که این محصولات به طور کلی دارای سبک بندی های ASTM A 53 هستند. جنس لوله ها عموماً از فولاد کربنی هستند و گرید های مشخصی برای آن در نظر گرفته می شود. استاندارد API در دو رده PSL1 PSL2 وجود دارد. رده اول این محصول برای گریدهای بالای X42 وجود دارد. رده دوم آنها نیز با فرکانس های برقی مشخصی طراحی شده اند.

 

 

مراحل تولید لوله مانیسمان رده 80

1.برش

در این مرحله ، شمش های فولادی طبق خواسته سفارش دهنده می تواند در ابعاد مختلفی برش داده شود.

2. گرمادهی

باید شمش ها داخل کوره های قوسی قرار بگیرند و سوخت های گاز گرمادهی نیز برای آن نیاز خواهد بود.

3.پرس

نیاز به ارائه سامانه لخ پرس است که باید شمش ها به وسیله لخ پرش سوراخ شوند. در نظر داشته باشید که فولاد های گرم شده نیاز است که در دستگاه های مخصوص گرد شوند.

4.شلیک سمبه

نیز نیاز به شلیک سمبه است که باید سمبه به طول ۱۲ متر داخل شمش های فولادی قرار بگیرد.

5.تابگیری

لوله ها باید برای یکنواخت سازی و یکدست سازی به طور دقیق تابگیری شوند. سپس سمبه ها از داخل لوله ها خارج می شود و نیاز است که لوله ها سروته شده و به حال گرد در آید.

6.کشش

در مرحله کشش نیز لوله ها می بایست تا ۲۴ متر در جهت های گوناگون مورد کشش قرار بگیرد. پس از آن لوله ها با استفاده از آب و البته طبق فرآیندی دقیق خنک می شوند. لوله های خنک شده برش داده می شود . عموماً شاخه های ۶ متری برای برش آن انتخاب می شود.

7.تست

در نهایت لوله ها با استفاده از کامپیوتر تست می شوند;تا مشخص شود که ضایعاتی بر روی بدنه آن قرار ندارد.

8.مرحله کونیک

در مرحله کونیک کردن سر و ته لوله به وسیله دستگاه های مشخص صاف می شود . بهتر است که امر جوشکاری در این بخش به درستی انجام شود. پس از آن نیز عملیات پولیس و بسته بندی صورت می گیرد.

 

 

آلیاژ لوله مانیسمان رده80

استاندارد آلیاژی این لوله ها طبق ASTM A106 ، ASTM A53 و API 5L می باشد.

مقایسه لوله مانیسمان رده 80 با لوله مانیسمان رده40

قطر بیرونی لوله

لوله های مانیسمان رده40 و رده80 قطر بیرونی یکسانی دارند. اما لوله رده 80 ضخامت بیشتری دارد و بنابراین شعاع داخلی آن کوچکتر است.

قیمت لوله

لوله مانیسمان رده 80 قیمت بیشتری نسبت به لوله مانیسمان رده 40دارد;چرا که ضخامت بیشتری داشته و متریال بیشتری نیز در آن به کار رفته است.

ضخامت لوله

لوله مانیسمان رده 80 ضخامتی بیشتر از لوله مانیسمان رده 40 دارد.و می تواند فشار و دمای بیشتری را نسبت به رده 40 تحمل کند  

 
 
لینک های مرتبط:
ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.