جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

لول سوئیچ یا سوئیچ سطح چیست؟

 لول سوئیچ یا سوئیچ سطح چیست؟
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

سوئیچ سطح به عنوان وسیله ای که  ارتفاع و سطح سیالات و مایعات درون مخازن را اندازه گیری می کند از اهمیت بالایی برخوردار است. انواع مختلف این دستگاه نسبت به تغییرات ارتفاع سیالات و جامدات حساس بوده و از خود عکس العمل نشان می دهند. همچنین به شکل مطلوبی سطوح مخازن را کنترل می کنند. انواع مختلف سوئیچ سطح جزء مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات و سنسورها در صنایع مختلف هستند. که در ادامه به بررسی کامل آن ها خواهیم پرداخت.

معرفی انواع سوئیچ سطح


فروش انواع سوئیچ سطح در صنایع مختلف به قرار ذیل می باشند:
۱: مدل خازنی.
۲: مدل القایی.
۳: مدل دیافراگمی.
۴: مدل دیسپلیسری یا جابجایی.
۵: مدل شناوری یا فلوتری.
۶: مدل نوری.
۷: مدل پره ای.
۸: مدل ارتعاشی یا دیاپازونی یا فورک.

 

لینک های مفید: قیمت سوئیچ سطح

 

کاربرد سوئیچ سطح


فروش انواع سوئیچ سطح با اهداف مختلفی انجام می گیرد. در واقع این دستگاه دارای کاربردهای متنوعی است و در بخش های مهم صنعتی از آن جهت اندازه گیری سیالات استفاده می شود. کاربرد اصلی سوئیچ سطح در تعیین میزان سیالات، کنترل، تنظیم و قطع و وصل خروجی در ست پوینت است. همچنین این دستگاه در صنایعی مانند: پتروشیمی، داروسازی، فرآوری غذایی، نفت و گاز کاربرد دارد. همچنین سوئیچ سطح وسیله ای جهت  اندازه گیری سطح سیالات و مایعات و سطح ارتفاع مواد در مخازن است.


فروش انواع سوئیچ سطح با هدف به کارگیری آن ها در محفظه ها و سیلو هایی که امکان دسترسی و اندازه گیری آن برای افراد وجود ندارند، انجام می شود. لازم به ذکر است که این دستگاه دقیق و حساس نقش یک کنترل کننده را  بر روی مخازن ایفا می کند. به اینصورت که پس از رسیدن ارتفاع به یک نقطه مشخصی یا پایین تر آمدن از آن نقطه یک سوئیچ الکتریکی عمل کرده و یک کنتاکت الکتریکی قطع یا وصل میشود. به همین جهت میباشد که نام این تجهیزات را سوئیچ سطح یا لول سوئیچ نامگذاری میکنیم.

فروش انواع سوئیچ سطح و ساختار فنی آن

تفاوت های سوئیچ سطح


در زمان فروش انواع سوئیچ سطح مهمترین چیزی که مورد توجه قرار می گیرد تفاوت های موجود میان مدل های آن است. هر چند مکانیزم عمل تمامی مدل های این دستگاه یکی است اما به طور حتم تفاوت های بارزی میان آن ها وجود دارد. از جمله مهمترین این  تفاوت ها موارد استفاده، میزان سطح قابل کنترل توسط دستگاه ها،نوع سیال درون مخزن، جنس بدنه سوئیچ، نحوه و نوع ارسال سیگنال و نحوه ثبت اطلاعات و... می باشند.

 

 نحوه عملکرد سوئیچ سطح


فروش انواع سوئیچ سطح با هدف به کارگیری در بخش های مختلف انجام می شود. با این حال ممکن است این سوال پیش بیاید که نحوه عملکرد این دستگاه چگونه است؟ در جواب باید گفت انواع مختلف سوئیچ سطح دارای  برنامه هایی مداوم  فرستنده ای هستند که اطلاعات ثبت شده را به بخش کنترل منتقل می کنند. دستگاه سوئیچ سطح سیگنال هایی را به سیستم ارسال می کند مبنی بر این که آیا سطح ماده در حد نرمال قرار دارد یا خیر؟ در صورتی که اندازه سطح ماده یا هر سیال دیگری در حد استاندارد و نرمال نباشد سیستم کنتاکت یا اتصال آن را به حالت باز نگه می دارد.

 

لینک های مفید: فروش ابزار دقیق

 

نکات مهم جهت انتخاب، خرید و فروش انواع سوئیچ سطح


مسئله انتخاب، خرید و فروش انواع سوئیچ سطح مسئله مهمی است. حتی گاهی خریداران و استفاده کنندگان این محصول انتخاب مدل مناسب را کاری سخت و دشوار می دانند. از این رو ممکن است زمان زیادی را صرف تحقیق و بررسی درباره مدل های مختلف این دستگاه کنند تا بتوانند نوع متناسب با نیاز خود را انتخاب کنند. به طور کلی در زمان انتخاب این دستگاه  باید عوامل مهمی را مد نظر قرار داد. نوع سیستمی که دستگاه بر روی آن نصب می شود و نوع سیالات از جمله موارد مهمی هستند که باید در زمان انتخاب دستگاه مد نظر قرار بگیرند. همچنین محیط و شرایط جوی که دستگاه در آن نصب می شود، ساختارو مشخصات فنی از دیگر موارد مهم و قابل تامل در زمان انتخاب سوئیچ سطح هستند.

 

سخن آخر


سال های متمادی است که فروش انواع سوئیچ سطح جهت بکارگیری در صنایع مختلف در حجم وسیعی انجام می گیرد. با این وجود تا به امروز نه تنها از استفاده و کاربرد آن ها کم نشده است بلکه روز به روز دامنه به کارگیری آن ها وسیع تر می شود. زیرا لزوم استفاده از آن ها در بخش های متعدد صنعت بخصوص پروژه های عظیم بیشتر از پیش محرز شده است. بنابراین انتظار می رود مدل ها و انواع جدید تری از این دستگاه منحصر به فرد ساخته و روانه بازار مصرف شوند.
 

 

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.