جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

معرفی نرم افزار DIALUX

معرفی نرم افزار DIALUX
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

نرم افزار  DIALUX:

نرم افزار دیالوکس ایو چند سالی است جایگزین نرم افزار دیالوکس 4.12 شده است، چند سالی است که تنها نرم افزار دیالوکس ایو توسط شرکت سازنده آن توسعه داده می شود. البته شما می توانید در صورت نیاز هر دو نرم افزار را روی یک سیستم به طور همزمان داشته باشید.

از ویژگی بارز و منحصر به فرد این نرم افزار این است که مشخصات چراغ را دقیقا مطابق با داده های سازنده در پروژه شبیه سازی می نماید. حدود 200 سازنده چراغ مشخصات چراغ های خود را با فرمت هایی که برای نرم افزار دیالوکس ایو قابل استفاده  است ارائه داده اند. در بین شرکت های داخلی هم برخی از آنها اصطلاحا پلاگین قابل نصب جهت نرم افزار دیالوکس را به مشتریان خود ارائه می دهند.

 

ویژگی های نرم افزار DIALUX:

تولید گنندگان چراغ در دیالوکس

1.طراحی از سطوح ساده تا پیچیده!
به کمک نرم افزار دیالوکس ایو می توانید روشنایی کل یک ساختمان چند طبقه را یک جا شبیه سازی نمایید. این شبیه سازی میتواند  از سطوح ساده تا سطوح بسیار پیچیده در نرم افزار انجام شود. همچنین می توانید جزییات دقیق کار خود را به کمک ایزار های موجود در این نرم افزار  شبیه سازی نموده و اثر روشنایی را با دقت در آن بررسی نمایید.

شبیه سازی روشنایی کل ساختمان با دیالوکس

2.محاسبات دقیق روشنایی روز
از دیگر قابلیت های جالب توجه این نرم افزار شبیه سازی روشنایی روز متناسب با مختصات جغرافیایی محل می باشد. این ویژگی امکان شبیه سازی حالت های مختلف آسمان مثل ابری و نیمه ابری را هم برای پروژه فراهم می نماید. با جانمایی دقیق پنجره ها و دادن مشخصات محلی درست به نرم افزار می توان دید خوبی جهت روشن شدن ساختمان با نور خورشید برای بهره برداری هر چه بیشتر از آن بدست آورد.

3.شبیه سازی روشنایی روز در نرما افزار دیالوکس

4.ارتباط با سایر نرم افزار ها نظیر AutoCAD
از نرم افزار دیالوکس ایو 7 به بعد به غیر از فایل های DWG  مخصوص نرم افزار اتوکد  امکان  اضافه کردن فایل های IFC  (Industry Foundation Classes) هم به نرم افزار اضافه شده است. به کمک این قابلیت امکان برقراری ارتباط با نرم افزار هایی مثل Revit   با دیالوکس ایو وجود خواهد داشت.

5.استفاده از عکس های فضای طراحی
علاوه بر استفاده از نقشه های اتوکد به عنوان پس زمینه جهت طراحی در دیالوکس می توان از عکس با فرمت های مختلف مثل jpg ، bmp و png به عنوان پس زمینه استفاده نمود. فقط به درست انتخاب کردن اسکیل اندازه بایستی دقت شود.

6.استفاده از پس زمینه عکس در نرم افزار دیالوکس ایجاد و مشاهده سناریو های مختلف مشاهده سناریو های مختلف روشنایی با نرم افزار دیالوکس ایو امکان پذیر می باشد. به عنوان مثال شما می توانید با روشن کردن تعدادی مشخص چراغ در پروژه وضعیت میزان روشنایی را در زمان های مختلف شبانه روز مشاهده نمایید. همچنین با تقسیم بندی فضا وضعیت روشنایی هر قسمت و چراغ هایی را که با هم روشن می شوند را مشاهده نمایید.

7.طراحی روشنایی معابر و خیابان ها
ایجاد و مشاهده روشنایی جاده ها و خیابان ها با چیدمان های مختلف به سرعت با کمک نرم افزار دیالوکس ایو امکان پذیر می باشد. امکان ایجاد جاده و خیابان با ابعاد مختلف و استانداردهای متفاوت امکان پذیر می باشد.

8.طراحی روشنایی معابر و خیابان ها در دیالوکس ایو طراحی روشنایی فضای خارجی و مبلمان شهری با نرم افزار دیالوکس ایو همچنین شبیه سازی روشنایی جهت فضاهای بیرونی مثل پارکینگ، پارک و سایر فضاهای شهری به سرعت قابل انجام می باشد.

 

لینک های مرتبط :

معرفی نرم افزار AutoCAD Electrical

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.