جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

معرفی نرم افزار PETREL

معرفی نرم افزار PETREL
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

نرم افزار پترل (PETREL) که توسط شرکت شلمبرژر به دنیای صنعت نفت معرفی شده است در تمامی رشته‌های اکتشاف، بهره، مخزن، و حفاری وارد شده است. در ورژن جدید این نرم افزار امکانات جانبی جهت سهولت کار مهیا شده است. همچنین برای بالا بردن کار و دسترسی سریع به داده‌ها، ویژگی کار به صورت آنلاین در آن پیشبینی شده است که کاربر قادر است داده‌های خود را در سروری مرکزی وارد کرده، و بقیه کاربران مرتبط بر اساس طبقه بندی محدودیت دسترسی، آنرا بررسی کرده، تغییرات لازمه را اعمال، سپس بروز شدهٔ آنرا ذخیره نماید.

از ویژگی‌های این نرم افزار معرفی فرمت جدید برای داده‌های لرزه نگاری است. با توجه به بالا بودن محاسبات process داده‌های لرزه نگاری، معمولاً برای اینکار ابرکامپیوترهایی در نظر گرفته شده است. اما این فرمت جدید، مقدار درگیری ram و CPU کامپیوتر را کمتر در نتیجه کاربر قادر به استفاده از این نرم افزار حتی در کامپیوترهای شخصی است.

 

توضیحاتی درباره نرم افزار Petrel

برای بالا بردن سرعت کار و دسترسی سریع به داده ها، خصوصیت سروری در نرم افزار Petrel تعبیه شده است که کاربر قادر است داده های خود را در سروری مرکزی وارد کرده، و بقیه کاربران مرتبط بر اساس طبقه بندی محدودیت دسترسی، آنرا بررسی کرده، تغییرات لازمه را اعمال، سپس بروز شده آنرا ذخیره نماید.از ویژگی های Petrel معرفی فرمت جدید برای داده های لرزه نگاری است. با توجه به بالا بودن محاسبات process داده های لرزه نگاری، معمولاً برای اینکار ابرکامپیوترهایی در نظر گرفته شده است. اما این فرمت جدید، مقدار درگیری ram و cpu کامپیوتر را کمتر در نتیجه کاربر قادر به استفاده از این نرم افزار حتی در کامپیوتر های شخصی است.

از ویژگی های مورد توجه ورژن جدید نرم افزار توجه به مدیریت مخزن است. این نرم‌افزار قابلیت دسترسی یک داده از یک ماژول به ماژول دیگر را دارا می باشد. یعنی گروه تعبیر لرزه نگاری بعد از انجام عملیات مورد داده ها را ذخیره کرده سپس گروه مخزن از آن استفاده می کنند. یعنی تمامی پایگاه داده های این نرم افزار با هم مرتبط هستند. دیگر ویژگی ورژن جدید این نرم افزار، جلوه های تصویری آن می باشد که تعبیر و تفسیر و همچنین بررسی قسمت‌های آنرا آسانتر می نماید. این نرم افزار همچنین قادر است مستقیماً داده ها را به بعضی نرم‌افزارها مانند CMG ارسال نماید که با توجه به ادعاهای صورت گرفته، توانایی این نرم افزار در نمایش شبیه سازی های طراحی شده، قویتر می باشد.نرم افزار پترل، توسط شرکت شلمبرژر بدنیای صنعت نفت معرفی شده است. این نرم افزار در تمامی رشته های اکتشاف، بهره برداری، مخزن، و حفاری وارد شده است. در ورژن جدید این نرم افزار توجه بیشتری به تکنولوژی های جدید دنیای نرم افزار شده که کار کردن با این نرم افزار را بسیار روان کرده است. همچنین برای بالا بردن کار و دسترسی سریع به داده ها، خصوصیت سروری در آن پیشبینی شده است که کاربر قادر است داده های خود را در سروری مرکزی وارد کرده، و بقیه کاربران مرتبط بر اساس طبقه بندی محدودیت دسترسی، آنرا بررسی کرده، تغییرات لازمه را اعمال، سپس بروز شده آنرا ذخیره نماید.از ویژگی های این نرم افزار معرفی فرمت جدید برای داده های لرزه نگاری است. با توجه به بالا بودن محاسبات process داده های لرزه نگاری، معمولاً برای اینکار ابرکامپیوترهایی در نظر گرفته شده است. اما این فرمت جدید، مقدار درگیری ram و cpu کامپیوتر را کمتر در نتیجه کاربر قادر به استفاده از این نرم افزار حتی در کامپیوتر های شخصی است.

به نظر می رسد که نرم افزار office drill که بوسیله این شرکت معرفی شده است، در زمینه حفاری از نرم افزار پترل قوی تر باشد. اما با توجه به ادعا های مهندسین این شرکت، نرم افزار پترل، در حال بهبود بوده و ویژگی های این نرم افزار گسترش می یابد، که یک شرکت فقط بوسیله یک نرم افزار قادر به تعمین تمامی نیاز های مهندسی خود می باشد.

از ویژگی های مورد توجه دیگر ورژن جدید نرم افزار توجه به مدیریت مخزن در این نرم افزار است. همان طور که می دانید، در مدیریت مخزن تمامی گروه های مهندسی با هم کار می کنند. این نرم افزار قابلیت دسترسی یک داده از یک ماژول به ماژول دیگر را دارا می باشد. یعنی گروه تعبیر لرزه نگاری بعد از انجام عملیات مورد داده ها را ذخیره کرده سپس گروه مخزن از آن استفاده می کنند. یعنی تمامی پایگاه داده های این نرم افزار با هم مرتبط هستند.

دیگر ویژگی ورژن جدید این نرم افزار، جلوه های تصویری آن می باشد که تعبیر و تفسیر و همچنین بررسی قسمت های آنرا آسانتر می نماید. این نرم افزار همچنین قادر است مستقیاً داده ها به CMG و Pennsys ارسال نمایید که با توجه به ادعاهای صورت گرفته، توانایی این نرم افزار در نمایش  شبیه سازی های طراحی شده، قویتر می باشد

ویژگی های نرم افزار Petrel

  • قابلیت copy/paste نتایج و داده‌ها
  • داشتن ابزارهای متنوع برای حوزه‌های کاری مختلف
  • افزایش بهره ‌وری گردش کار
  • ترسیم سه بعدی نمودارها با نهایت دقت و کیفیت
  • اشغال کم منابع سیستم و قابل استفاده بر روی سیستم‌های خانگی
  • قابل استفاده در رشته های حفاری، معدن و…
  • تجمیع تمامی ابزارهای لازم جهت تفسیر اطلاعات و داده های لرزه نگاری در یک بسته نرم افزاری یکپارچه
  • دارای رابط گرافیکی کاربر پسند

 

لینک های مرتبط :

معرفی نرم افزار LABVIEW

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.