جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

معرفی نرم افزار Rhinoceros

معرفی نرم افزار Rhinoceros
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

نرم افزار های Rhinoceros 3D

در واقع نرم افزار راینو (Rhinoceros 3D) یک نرم افزار طراحی سه بعدی یا به عبارت بهتر نرم افزار طراحی صنعتی است. برای مدل سازی صفحات و حجم های پیچیده از راینو استفاده میشود. نرم افزار راینو یک نرم افزار مدل ساز سه بعدی قوی است که توسط شرکت مک نیل عرضه شده است. این نرم افزار بر پایه خطوط نربز تولید هندسه می کند. خطوط نربز چون تعریف ریاضی دارند دقیقتر از نرم افزار های بر پایه ی مش مثل مکس ، اسکچ آپ، اتوکد و غیره عمل می کنند. تعریف هندسه با خطوط ریاضی باعث شده است که راینو در تبدیل هندسه به نمونه های واقعی جلوتر از دیگر نرم افزار های مدل ساز باشد.

مزیت های نرم افزار های راینو:

از دیگر مزیت این نرم افزار مدل سازی پوسته های پیچیده با دستورات ساده است. سطوح پیچیده ی تولید شده با راینو خیلی سبک تر از سطوحی مشابه تولید شده با نرم افزار های مش می باشد. نرم افزار راینو در این چند سال بدلیل تولید ابزار های حرفه ای در زمینه ی مدل سازی سه بعدی توانسته است با دیگر نرم افزار های مدل سازی سه بعدی به صورت جدی به رقابت بپردازد. امکان فرم‌ پردازی و مدل‌سازی فرم‌های آزاد سه‌بعدی دقت فوق‌العاده؛ طراحی، نمونه‌سازی، مهندسی، تحلیل، مستندسازی و ساخت هرچیزی در اندازه‌ای  ویرایش و تغییر نامحدود؛
نقشه‌کشی دوبعدی و تصویرسازی؛
سازگاری و هماهنگی با نرم‌افزارها و سخت‌افزارها؛ راینو از تمام فرمت‌های دوبعدی و سه بعدی رایج پشتیبانی می‌کند و امکان تبادل فایل با تمام نرم‌افزارهای مدلسازی (از جمله Solidworks, Catia, 3DsMax, Sketchup و…) را به شما می‌دهد. همچنین برای نمونه‌سازی سریع (Rapid Prototyping)، راینو با سخت‌افزارهای موجود نیز به خوبی هماهنگ است و سرعت بالایی دارد.
طراحی ابزار و قطعات با راینو

کاربردهای راینو

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بخواهید طرحی را که در ذهن یا بر روی کاغذ دارید، به شکل کامپیوتری در آورده، روی جزئیات آن کار کنید و آن را تکمیل و به واقعیت تبدیل کنید. نرم افزارهای مختلفی برای این کار وجود دارند که راینو تری دی یکی از آنهاست. راینوسروس تری دی (Rhinoceros 3d) کاربردهای متنوعی دارد. ما نرم افزارهایی مثل تری دی مکس، اسکچاپ و … را می شناسیم. با آنها انیمیشن می سازیم، احجام را سه بعدی می کنیم، تصاویری جذاب خلق می کنیم و… پس راینو چه تفاوتی دارد؟

طراحی معماری با راینو
طراحی معماری با راینو

تفاوت اصلی نرم افزار راینو (در واقع باید گفت برتری اش) نسبت به سایر نرم افزارهای سه بعدی سازی در این است که: این نرم افزار بر پایه خطوط نربز (Nurbs) تولید هندسه می کند. خطوط نربز چون تعریف ریاضی دارند دقیق تر از نرم افزار های بر پایه ی مش مثل مکس ، اسکچ آپ، اتوکد و غیره عمل می کنند. تعریف هندسه با خطوط ریاضی باعث شده است که راینو در تبدیل هندسه به نمونه های واقعی جلوتر از دیگر نرم افزار های مدل ساز باشد. از دیگر مزیت این نرم افزار مدل سازی پوسته های پیچیده با دستورات ساده است. پس این نرم افزار سرعت مدل سازی را هم افزایش می دهد.

حتما بخوانید: آموزش کلیات نرم افزار راینو برای افراد مبتدی (فیلم فارسی)

بنابراین با راینو می توانید:
ایده ای را تکمیل کنید
احجام را سه بعدی کنید
فرم های پیچیده را خیلی راحت تولید کنید
انیمیشن بسازید و امکانات دیگر شامل:
طراحی طلا و جواهرات (Jewelry Design)
دکوراسیون داخلی (Interior Design)
 طراحی معماری (Architecture Design)
طراحی خودرو (Vehicle Styling Design)
 طراحی صنعتی (Industrial Design)
طراحی دریایی (Marine Design)
 طراحی مبلمان (Furniture Design)
 طراحی فیلم و سریال (Film and Set Design)
 طراحی هواپیما (Aircraft Design)
طراحی موجودات (Creatures Design)
 طراحی صورت و شخصیت (Figures Design)
طراحی کارتون و کاریکاتور (Cartoons Design)
طراحی جواهرآلات با راینو
طراحی جواهرآلات با راینو

پس این برنامه عمدتا برای رشته های مهندسی معماری، عمران، طراحی صنعتی، مکانیک و طراحی بازی های کامپیوتری و انیمیشن کاربرد دارد.

معرفی نسخه های مختلف راینو
نسخه های مختلف راینو از سال ۲۰۰۷ به این سمت، تقریبا همه کارهای مشابهی انجام می دهند و با تغییراتی اندک بروز می شوند. اما تجربه چندین ساله بنده و یک سرچ اینترنتی در وب سایت های داخلی و خارجی به شما می گوید که بهترین نسخه برنامه راینو، نسخه ۵ آن است. نسخه ۵ که بعد از نسخه راینو ۲ (۲۰۰۱) و نسخه ۳ (۲۰۰۲) و ۴ (۲۰۰۷) در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است کامل ترین نسخه بوده و برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک منتشر شده است.

لینک های مرتبط :

معرفی نرم افزار CATIA

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.