جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

معرفی نرم افزارeplan

معرفی نرم افزارeplan
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

نرم افزازeplan:

تنوع برنامه های نقشه کشی در زمینه برق و الکترونیک بسیار زیاد است. شرکت آلمانی Eplan توانسته با طراحی راهکارهای جدید و هوشمند سازی و همچنین حذف بخش های اضافه موجود در نرم افزار، خود را به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای نقشه کشی در زمینه برق و نقشه کشی مسیر راه ها، در زمینه صنعت و تولید انواع نقشه ها استفاده می شود. شرکت Eplan با تولید انواع نرم افزار ها به عناوین مختلف توانسته است، انواع نرم افزارهای کاربردی چون Eplan PropPlane، Eplan Electric و Eplan Fluid توانسته هر کدام با کاربردهای متفاوت در صنایع مختلف دارای کاربردهای فراوانی باشد.

Eplan P8 و کاربرد آن در برق و اتوماسیون صنعتی
معرفی Eplan Electric p8 یکی از قدرتمند ترین برنامه های نقشه کشی برق
یکی از ابزارهای اصلی این شرکت نرم افزار eplan p8 می باشد که توسط آن می توان به رسم مدارهای الکترونیکی و همچنین نقشه کشی های مختلف در زمینه برق و صنعت پرداخت. این نرم افزار با داشتن تعداد بسیار زیادی از ابزارهای کاربردی در زمینه برق توانسته به یکی از محبوب ترین برنامه های طراحی در زمینه الکترونیک تبدیل شود و در پروژه های صنعتی بسیار محبوب باشد. یکی از ویژگی های اصلی این نرم افزار استفاده آن در طراحی و راه اندازی کارخانه های مختلف و تاسیسات تازه ساز می باشد که می تواند راندمان کاری را بالا برده و باعث کاهش هزینه های برق رسانی میشود.

نرم افزار eplan p8 با داشتن حالت ها و فایل های آماده متعدد و همچنین ابزارهای بسیار زیادی که در اختیار کاربران میگذارد، میتواند به راحتی انتخاب های بسیار زیادی را به کاربران خود نمایش دهد و کاربران براساس نیاز خود یکی از آنها برگزیند و با یک ویرایش جزئی به مطلوب ترین حالت نقشه کشی خود دست یابد. همچنین در این برنامه می توان با ساخت یک پروژه جدید اقدام به طراحی و تولید 0 تا 100 نقشه توسط خود کاربر نیز نمود و هر فرد و مهندس برق می تواند از آن در پروژه های صنعتی خود استفاده نماید.

معرفی نرم افزار Eplan P8با توجه به توضیحات سازندگان این نرم افزار مشخص شده است که در نسخه های جدید این برنامه تمرکز اصلی برنامه به ایجاد راهکارهای اتوماسیونی خودکار برای طراحی و مدیریت سیستم های برقی می باشد که در حالت های عادی بسیار زمان بر و خسته کننده می باشند. از دیگر مزیت های اصلی برنامه eplan p8 می توان به پشتیبانی از استانداردهای مختلف جهانی نیز اشاره نمود و همچنین کاربران می توانند در هنگام استفاده از این نرم افزار یک استاندارد دلخواه را نیز برای کشور خود در صورت نبودن در لیست کشورهای مختلف ایجاد نمود.

کاربردهای نرم افزار eplan8

کاربردهای مختلف نرم افزار eplan p8 راهی به سوی آینده
نرم افزارهای بسیاری برای کار در زمینه برق و نقشه کشی برقی وجود دارد، اما برنامه eplan p8 با داشتن ساختاری بسیار هوشمند و ساده و در عین کامل توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای این زمینه با داشتن المان های بسیار زیاد و مختلف تبدیل نماید.

نرم افراز eplan p8 برای طراحی و ساخت انواع تابلو برق ها بسیار کاربرد دارد و بسیاری از کاربران از این ابزار برای ترسیم صفحات گرافیکی مختلف، ارتباط بین المان های موجود در یک نقشه برقی، ساخت شماتیک اصلی از نقشه مورد نظر و همچنین ایجاد خروجی های مختلف همانند تعداد و نوع المان های به کار رفته و همچنین، نمودارهای مختلف اشاره نمود.

نرم افزار ای پلن پی 8مزایای نرم افزار eplan p8
کاربرد و تنوع کاری نرم افزار eplan p8 بسیار بالا می باشد و از این نرم افزار و مخصوصا نسخه جدید آن در طراحی های صنعتی بیشتر استفاده می شود. ویژگی ها جذاب eplan p8 باعث شده است که این نرم افزار به یکی از محبوب ترین نرم افزارهای این صنعت تبدیل شود. این ویژگی ها شامل؛

طراحی ساده و آسان و شماتیک انواع پروژه ها و نقشه های برقی
رابط کاربری بسیار ساده و سبک
وجود انواع طرح های آماده به منظور کاهش زمان طراحی و صرفه جویی در وقت
وجود دقت بسیار بالای نرم افزار در هنگام طراحی
طراحی کامل و دقیق بخش های مختلف پروژه
قابلیت استفاده از چند استاندارد مختلف برقی در یک پروژه
وجود روش های مختلف خروجی، نمایش میزان کار و مصرف مدار و همچنین قطعات به کار رفته
قابلیت حالت های مختلف پشتیبان گیری
وجود انواع حالت های مستند سازی به منظور تولید انواع گزارش در زمینه کاری
پشتیبانی از انواع فرمت های نرم افزاری برای اجرا در محیط برنامه
قابلیت تطبیق با نرم افزار CAE و همچنین برنامه های دیگر شرکت Eplan
معرفی نمای داخلی و آموزش استفاده از نرم افزار eplan p8
بعد از دانلود نسخه جدید برنامه eplan p8 می توانید آن را به صورت کامل بر روی سیستم خود نصب نمایید و با خرید لایسنس و یا استفاده از فایل های Patch اقدام به فعال سازی دائمی آن نمایید تا بتوانید از تمام امکانات این نرم افزار استفاده نمایید. با اجرای برنامه Eplan P8 با یک صفحه کاملا ساده روبرو خواهید شد که در سمت چپ آن ابزارهای کاربردی و در سمت راست یک صفحه بزرگ و سفید را مشاهده می کنید که می توانید در آن شروع به کار نمایید و پروژه خود را ترسیم کنید.

نرم افزار eplan چیستحال می توانید در این برنامه و از طریق بخش New اقدام به ایجاد یک پروژه جدید نمایید و یا از طریق منوی های دیگر این برنامه از نقشه های موجود و آماده این برنامه برای پروژه های خود استفاده نمایید. همچنین با استفاده از منوهای مختلف دیگر این برنامه میتوانید حالت های نمایش، خروجی ها، روش های اتصال، لیست سخت افزار و همچنین گزارش های موجود و مربوط به پروژه را به راحتی مشاهده نمود که هر کدام با داشتن امکانات بسیار زیاد می تواند تمام نیازهای کاری در زمینه برق را رفع نماید.

شما می توانید نرم افزار eplan p8 را از فروشگاه ما با کلیک روی تصویر تهیه کنید.

خرید eplan p8

لیست انواع مختلف ابزارهای موجود در نرم افزار Eplan p8
تنوع دیتابیس این نرم افزار بسیار زیاد می باشد و افرادی که به دنبال یک نرم افزار برای طراحی های خود هستند می تواند بسیار مناسب باشد. این برنامه با داشتن تنوع بسیار بالایی در قطعه ها و سوئیچ های مختلفی چون Float switch ، proximity switch، ultrasonic proximity switch بسیار معروف است و دارای تعداد بسیار زیادی از انواع ابزارها می باشد. این ابزارها شامل؛

انواع رله های موجود در بازار( دارای کوچکترین و در عین حال قوی ترین رله های موجود در بازار )
وجود انواع موتورهای الکترونیکی که شامل( استپ موتورها، موتورهای گیربکس دار و… می باشد )
وجود انواع مقاومت های مختلف و خازن ها می باشد که می توان مقادیر آنها را به راحتی تغییر داد.
وجود انواع فیلترهای تک فاز و یکسو کننده مدار و همچنین انواع ترانس ها
لامپ ها و فیوزهای مختلف
وجود انواع مختلفی از کنتاکتورها
استفاده از ماکروهای آماده در نرم افزار Eplan p8
یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در نرم افزار Eplan p8 استفاده از ماکروهای آماده و یا از پیش ساخته شده می باشد. بسیاری از بخش های یک نقشه ممکن است نیازمند چند تکیه کاری و یا قطعات الکترونیکی یکسانی باشد که مانند هم در یک مدار عمل خواهند کرد به همین منظور با استفاده از برنامه Eplan p8 میتوان تعداد نامحدودی از این ماکروها را طراحی کرده و در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند در پروژه های خود از آنها استفاده نمایند و زمان طراحی را بسیار کاهش دهند.

ماکروهایی چون صفحه، PLC، ماکروهای مربوط به مسیر، ماکروهای ترکیبی و… تنها تعدادی از آنها می باشد که هر کدام دارای پسوند های منحصر به فرد خود هستند. همچنین این برنامه با نرم افزارهایی چون simatic manager نیز می تواند ارتباط پیدا کرد و از این طریق می توانید پروژه های طراحی شده در PLC را برای ایجاد تغییرات گرافیکی خاص خود به نرم افزار Eplan p8 انتقال دهید تا طراحی دقیق تری برای نقشه خود داشته باشید.

 

لینک های مرتبط :

معرفی نرم افزار SIMATIK Step7

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.