جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

هارت کامونیکیتور چیست و چه کاربردی دارد

هارت کامونیکیتور  چیست و چه کاربردی دارد
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

دستگاه هارت کامونیکیتور یکی از تجهیزات ابزار دقیق و کاربردی در صنایع مختلف است. این وسیله قادر است به اپراتورها و تکنسین های مهندسی در جهت تنظیمات و ارتباطات مهم و حساس میان اجزای مختلف خطوط پروژه ها و برنامه ها کمک کند. در ادامه به بررسی موشکافانه این ابزار فوق العاده خواهیم پرداخت.

دستگاه هارت کامونیکیتور چیست؟

دستگاه هارت کامونیکیتور دستگاهی ارتباطی مبتنی بر پروتکل هارت است که توسط تولید کننده ها و شرکت های متعددی در دنیا طراحی و تولید می شود. این دستگاه ابزاری دقیق است که بر اساس پروتکل هارت عمل می کند. این دستگاه را می توان نوعی دستگاه هارت کالیبراتور معرفی کرد که وظیفه پشتیبانی دستگاه های دیگر موجود  و کالیبره سنسور ها و ترانسمیترها را در یک سیستم را بر عهده دارد.

 

 

در حقیقت با استفاده از دستگاه هارت کامونیکیتور می توان تمام دستگاه های ابزار دقیق کنترل کرده و تحت پوشش قرار داد. طراحان اولیه این دستگاه آن را به عنوان یک زبان قابل درک و شیوه نامه در خصوص تجهیزات معرفی کرده اند. به نحوی که در زمان کالیبره کردن ابزار تغییرات قابل اجرا را به آن ها تفهیم می کند. به عبارت ساده تر این وسیله یک زبان مشترک میان یک ابزار با سایر ابزار های موجود در یک سیستم یا فرایند یک پروژه است.

انواع دستگاه هارت کامونیکیتور

دستگاه هارت کامونیکیتور را در مدل های مختلفی طراحی و تولید می کنند. تمام مدل های ساخته شده این دستگاه از قابلیت های مشترکی برخوردار هستند و تنها تفاوت میان آن ها در کاربرد و بعضی جزئیات دیگر است. رایج ترین و پر استفاده ترین مدل های ساخته شده این دستگاه مدل بی سیم و مدل باسیم است.
مدل های بی سیم توسط باتری کار می کنند و از راه دور و بدون وصل شدن به دستگاه های دیگر قادر به برقراری ارتباط با دستگاه های دیگر است. در مدل سیم دار این دستگاه دارای دو قطعه سیم برای برقراری ارتباط با تجهیزات و کالیبره کردن آن ها است. سیم های تعبیه شده در دستگاه به قسمت بالایی آن متصل شده اند که جهت کالیبره کردن هر تجهیزی دو سر مقابل این سیم ها به سوکت های موجود دستگاه متناظر متصل می شوند.

جنس بدنه این دستگاه

جنس بدنه دستگاه هارت کامونیکیتور را به دلیل قرارگیری در محیط های مختلف از متریال های بسیار مقاوم تولید می کنند. برای ساخت بدنه معمولاً از گرانیت لنز و پلاستیک مقاوم و همچنین فلزاتی مانند چدن، استیل و فولاد استفاده می شود. به طور کلی انتخاب جنس بدنه به کاربرد دستگاه، دما و شرایط محیط و نوع سیستم بستگی دارد. لازم به ذکر است که مدل های مختلف این دستگاه دارای بک محافظ برزنتی مقاوم بر روی صفحه کلید و صفحه نمایش خود هستند. به این ترتیب از آسیب ها و ضربات وارده در حین استفاده در امان خواهند بود.

کاربرد هارت کامونیکیتور

دستگاه هارت کامونیکیتور در موارد متعدد و بسیاری از جمله کارخانه ها، صنایع مختلف و واحدهای تولیدی کاربرد دارد. به طور کلی از این دستگاه جهت کالیبره کردن تجهیزات و دستگاه های ابزار دقیق استفاده می شود. همچنین از این وسیله برای رصد کردن دقیق و کامل تجهیزات و کالیبراسیون و تنظیمات آن ها استفاده می شود. به این معنی که اپراتور در اتاقی به نام اتاق کنترل می تواند به وسیله این دستگاه کل تجهیزات سیستم و نحوه عملکرد آن ها را زیر نظر داشته باشد. مهم ترین و اصلی ترین کاربرد این دستگاه در محیط های بسیار گرم با شرایط سخت و خطرناک است که نزدیک شدن به آن ها برای افراد خطرناک و مشکل آفرین است.

 

 

مزایای استفاده از دستگاه هارت کامونیکیتور

با توجه به ویژگی های ذکر شده درباره دستگاه هارت کامونیکیتور استفاده از آن دارای فواید و مزایای بیشماری است. قابلیت کنترل از راه دور مهم ترین و بارز ترین مزیت این دستگاه است. کنترل تجهیزات و دستگاه های متعدد به صورت هم‌زمان و در مدت زمان اندک از دیگر مزیت به کار گیری این وسیله است. حفظ سلامت افراد، اطلاع از نقص و اختلالات احتمالی در دستگاه ها در کم ترین زمان ممکن از دیگر فایده بهره گیری از این دستگاه است.

اجزاء تشکیل دهنده هارت کامونیکیتور

دستگاه هارت کامونیکیتور از اجزاء مختلفی تشکیل شده است که عبارت‌اند از:
●    بدنه.
●    صفحه نمایش.
●    صفحه کلید.
●    پورت.
●    هارت.
●    شارژ باتری.
●    باتری لیتیم.

سخن پایانی

دستگاه هارت کامونیکیتور دستگاهی فوق العاده و بسیار دقیق است که عمل کالیبره کردن پروتکل هارت را انجام می دهد. علاوه بر آن وضعیت ارتباطی میان حسگرها و کنترل کننده های موجود در یک سیستم خاص را بر عهده دارد. گاهی اوقات افراد سیستمی را با استفاده از ابزارهای دقیق طراحی می کنند. در این زمان لازم است از یک پروتکل کاربردی میان اجزاء و تجهیزات موجود در سیستم استفاده کنند. به عبارتی پروتکل را میان تجهیزات و به عنوان یک رابط میان آن ها برقرار کنند. ابن کار باعث حصول اطمینان از وضعیت مناسب سیستم مربوطه می شود. چنین دستگاهی بر اساس استانداردهای موجود عمل کرده و داده ها را به روش آنالوگ یا دیجیتال به اپراتور انتقال می دهد.

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.