جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

ترمومتر تاشو ویکا

ترمومتر تاشو ویکا
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

ترمومتر تاشو ویکا یکی از ابزارهای دقیق جهت اندازه گیری و سنجش گرما و حرارت است که به عقیده بسیاری جزء مطمئن ترین و با کیفیت‌ترین دستگاه های موجود است. این دستگاه دارای قابلیت اندازه گیری بسیار دقیق است به همین دلیل در موارد متعدد از جمله بخش صنایع از آن استفاده می شود. این دستگاه دارای ویژگی ها ی بارز بسیاری است که مهم ترین آن ها ساختار منحصر به فرد آن است. در ادامه به بررسی کامل ویژگی های آن و سایر موارد مرتبط با آن خواهیم پرداخت.

فروش ترمومتر تاشو ویکا

فروش و واردات انواع ترمومتر تاشو از برند ویکا و انواع تجهیزات ابزار دقیق دیگر در فروشگاه ابزار دقیق پیکاتک با قیمت مناسب. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشخصات فنی یا استعلام قیمت ترمومتر تاشو ویکا با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

ترمومتر تاشو یا تلسکوپی چیست؟(every angle type )

ترمومتر تاشو نوعی دماسنج صنعتی است که توسط سنسور بی-متال درجه حرارت را اندازه گیری می کند. این مدل ترمومتر ساخت شرکت آلمانی ویکا است و از محبوبیت بالایی در کشور ما برخوردار است. بسیاری از شرکت های صنعتی در فرآیندهای صنعتی خود از این دستگاه کاربردی استفاده می کنند. لازم به ذکر است که طراحی این دستگاه به صورت ماژولار است بنابراین در اندازه صفحه مختلف، طول غلاف و محدوده دمایی، متفاوت و گوناگون تولید می شود به همین دلیل قابلیت استفاده در صنایع کوچک و بزرگ را دارد.

 

لینک های مفید: ترمومتر الکلی

 

ویژگی های ترمومتر تاشو

مهم ترین و بارزترین ویژگی ترمومتر تاشو مدل ویکا متریال به کار رفته در ساختار آن است. بدنه و بخش های مهم این دستگاه از جمله سنسور آن را از جنس استنلس استیل تولید می کنند. بنابراین از مقاومت بالایی در برابر رسانه های تهاجمی و شرایط آب و هوایی سخت برخوردار است. از دیگر ویژگی های این دماسنج می توان به قابلیت استفاده از آن در دماهای مختلف اشاره کرد. به عبارتی ساده تر این دستگاه قادر است نیاز مبرم و اساسی پروژه ها و تجهیزات صنعتی جهت اندازه گیری دمای سیالات را به خوبی پوشش دهد.

همچنین تولیدکننده‌های ترمومتر تاشو جهت تأمین تمامی نیازهای مشتریان خود اتصالات متعدد و طول های مختلف دنباله را برای این محصول طراحی کرده اند. علاوه بر آن از دیگر مشخصه های حائز اهمیت این محصول کارکرد مناسب آن در تماس با مواد خورنده و فرایندهای لرزشی بالا است.

 

ترمومتر تاشو چه کاربردی دارد؟

پیش تر نیز گفتیم که ترمومتر تاشو مدل ویکا در صنایع متعدد قابل استفاده است. بخشی از مهم ترین کاربردهای این دستگاه در صنایع شیمیایی، صنعت نفت و گاز، صنایع مهندسی و صنعت انرژی است. همچنین این دستگاه را به دلیل قابلیت چرخش در جهات و زوایای مختلف صفحه مدرج نمایش دما، قابلیت نصب در جاهایی که دسترسی یا دید برای خوانش دما سخت و دشوار میباشد بسیار مناسب و کارآمد میباشد.

 

لینک های مفید: ترمومتر پکنز

 

ویژگی های فنی ترمومتر تاشو

 

  •   محدوده اندازه گیری:

مدل های مختلف این دستگاه قابلیت اندازه گیری دمای سیالات از دماهای 70- تا 500+ درجه سانتی گراد را دارند. به همین دلیل می توان این دستگاه را به عنوان یک ابزار مهم با کارکردهای متنوع معرفی کرد.

  • تکنولوژی اندازه گیری:

در ساختار فنی این دستگاه از برترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا از جمله تکنولوژی بی متال استفاده شده است. تکنولوژی بی متال را برای اندازه گیری و سنجش دقیق دما در دستگاه به کار می برند.

  •  اندازه صفحه:

این نوع ترمومتر را با توجه به نوع کاربرد در صفحه نمایش هایی با اندازه های متنوع تولید می کنند. هرچه اندازه صفحه دستگاه بزرگ تر باشد به همان نسبت نیز پروژه ای که دستگاه در آن نصب می شود بزرگ تر است. به طور کلی این نوع دماسنج را در صفحه نمایش های 63 میلیمتر، 100 و 160 میلیمتر طراحی و تولید می کنند.

  • اتصال تلسکوپی(تاشو)   :اتصال تلسکوپی(تاشو) غلاف به صفحه نمایش که قابلیت چرخش در صفحه مدرج را جهت سهولت خوانش دما فراهم میکند.

انواع اتصالات ترمومتر تاشو ویکا

ترمومتر تاشو یا تلسکوپی برند ویکا را در اتصالات مختلف تولید و روانه بازار مصرف می کنند. برخی از این دستگاه ها دارای اتصالات استاندارد و برخی دیگر دنباله هموار هستند. همچنین برخی مدل های آن را در اتصالاتی از نوع مهره نری، مهره یونیون، اتصالات فشرده شده، اتصال از پشت، اتصال رشته ای و اتصال از زیر تولید می کنند. لازم به توضیح است که طول دنباله دار موجود در این نوع ترمومتر قابل تنظیم است و افراد می 
توانند با توجه به شرایط نصب و همچنین محدوده اندازه گیری دما و قطر طول آن را زیاد و یا کم کنند. معمولاً طول دنباله این دستگاه از 63 تا 1,000 میلی متر در نظر گرفته می شود.

کلام پایانی


تولیدکننده‌های ترمومتر تاشو این دستگاه را به نحوی طراحی کرده اند که قادر است تغییرات ایجاد شده در حرارت سیالات مختلف را در دقت بسیار بالایی اندازه گیری کند. سپس بر روی صفحه نمایش خود مقادیر ثبت شده را به نمایش بگذارد. به همین دلیل این دستگاه را می توان به عنوان دستگاهی کاربردی و قابل اطمینان جهت جلوگیری از بروز حوادث در پروژه ها مختلف مورد استفاده قرار داد.

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.