جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

پالایشگاه نفت بندرعباس

پالایشگاه نفت بندرعباس
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

پالایشگاه نفت بندرعباس يكي از 9 شركت پالايشي كشور است كه در فضايي به وسعت تقريبي 700 هكتار در كرانه شمالي آبهاي خليج فارس و مجاورت شهر بندرعباس احداث و در سال 1376 مورد بهره برداري قرار گرفت . اين مجموعه به منظور تأمين بخشي از فرآورده هاي نفتي مورد نياز كشور و امكان صدور فرآورده هاي مازاد تاسيس شده است.

 

 

پالایشگاه نفت بندرعباس

ظرفیت اسمی پالایشگاه بندرعباس تاپایان تیرماه سال 1387 به میزان 232 هزار بشكه در روز بوده است كه با تلاش نیروهای متعهد و متخصص داخلی در مرداد 1387 به ظرفیت 320 هزار بشكه در روز رسید.

همچنین این شركت در سال 1391 با اجرای موفقیت آمیز طرح مبتكرنه، بدون سرمایه گذاری 30 هزار بشكه در روز خوراك پالایشگاه را افزایش داد و هم اكنون با ظرفیت 350 هزار بشكه در روز مشغول فعالیت است و خوراك آن شامل 300 هزار بشكه نفت خام سنگین و 30 هزار بشكه میعانات گازی استحصالی از منابع گازی سرخون و 20 هزار بشكه نفت خام سبك جزیره هنگام است و بیشترین فرآورده های میان تقطیر را تولید می كند.

در حال حاضر حدود 18درصد پالایش نفت خام داخل كشور و به تبع آن فرآورده های نفتی مورد نیاز كشور در پالایشگاه بندرعباس تولید می گردد.شركت پالایش نفت بندرعباس طی دوران فعالیت خود با وجود نیروهای متخصص و با تجربه و از سویی با انجام طرحهای مختلف از جمله طرح مبتكرانه افزایش ظرفیت و رسیدن به ظرفیت 350 هزار بشكه در روز ، به عنوان یك پدیده فنی و صنعتی دریچه جدید و مباركی را به روی استان هرمزگان گشود كه نام این استان را در سبد تولید انرژی كشور پررنگتر گرداند .

 

 

طراحی  پالایشگاه نفت بندرعباس

در طراحی این پالایشگاه كه با پیشرفته ترین فن آوری های روز جهان ساخته شده، رعایت اصول ایمنی ، پیشگیری از آلودگی محیط زیست ، تقلیل اتلاف انرژی و انعطاف پذیری عملیاتی و تولید ، مهمترین مواردی است كه مد نظر قرار گرفته است .

 

 

ماموریت شركت

تأمین نفت خام و میعانات گازی به منظور تولید کارآمد و پایدار فرآورده های نفتی با کیفیت جهت عرضه به بازارهای داخلی و خارجی

 

 

راهبرد های پالایشگاه نفت بندرعباس

1) حفظ و استمرار تولید فرآورده های نفتی 2) اجرای طرحهای بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت و در نتیجه

2-1 ارتقاء كیفیت محصولات تولیدی

2-2 افزایش تولید فرآورده های نفتی با ارزش افزوده بیشتر

2-3 كاهش تولید فرآورده های نفتی با ارزش افزوده كمتر

2-4 صیانت از محیط زیست

3) دستیابی به بازار های جهانی با توجه به موقعیت ویژه پالایشگاه و امكان دسترسی به آب های آزاد جهت صادرات فراورده های نفتی 4) بهینه سازی مصرف انرژی و كاهش مصرف سوخت و ضایعات 5) مراعات قوانین، مقررات و الزامات بهداشت ، ایمنی و محیط زیست و رعایت استاندارد های فنی محصولات و تجهیزات

 

منبع: پالایشگاه نفت بندرعباس

 

لینک های مرتبط :

پالایشگاه نفت کرمانشاه

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.