جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

شرکت نفت ستاره خلیج فارس در سال 1385 با هدف طراحی، مدیریت، تامین منابع مالی، احداث، بهره برداری، تعمیر و نگه‌داری از پالایشگاه میعانات گازی به ثبت رسید. این پالایشگاه مدرن‌ترین پالایشگاه خاورمیانه است که با مساحتی حدود 730 هکتار در 25 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

 

پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

تامین خوراک ستاره خلیج فارس توسط خط لوله ای به طول 388 کیلومتر و به قطر 36 اینچ با ظرفیت دریافت 840 هزار بشکه در روز صورت می‌پذیرد که این خط لوله با پیمایش استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان از مسیری صعب العبور می‌گذرد.

ابرپالایشگاه ستاره خلیج فارس به منظور حفظ و استمرار عملیات برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی و کاهش آلاینده های زیست محیطی و تضمین خودکفایی کشور در تامین فراورده‌های استراتژیک انرژی مانند بنزین و نفت‌گاز ایجاد شده و فراوارده هایی همچنون گاز مایع، هیدروژن، گوگرد، سوخت جت و انواع حلال ها را تولید می‌کند.

فاز سوم

در سال رونق تولید و پس از افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تثبیت تولید 41 میلیون لیتر بنزین در روز، فرآیند افزایش ظرفیت آغاز شد و توان تولید بنزین این پالایشگاه به 47 میلیون لیتر در روز با استاندارد یورو 5 افزایش یافت که سهم این پالایشگاه در تامین بنزین کشور را به حدود 50 درصد می رساند.

 

فاز چهارم

اینک با تصویب فاز چهارم ستاره خلیج فارس به نام «طرح بهینه‌سازی ظرفیت و رفع موانع تولید سه فاز موجود» ، شاهد افزایش 180 هزار بشکه ای تزریق خوراک از 360 به 540 هزار بشکه میعانات گازی خواهیم بود و این مساله نقشی اساسی در تامین خوراک پتروشیمی های کشور خواهد داشت. ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان هم اکنون جایگاهی استراتژیک در توازن انرژی کشور و منطقه ایفا می‌کند و توانسته است ایران را از وارد کننده بنزین به صادرکننده بالقوه‌ی این محصول استراتژیک تبدیل کند.

 

واحدهای پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

  • واحد تصفیه هیدروژنی نفتا 02-52-72 nht
  • واحد ایزومریزاسیون 18-68-88 Isomerization
  • واحد تبدیل کاتالیستی با احیا مداوم 02 -52-72CCR Octanizer واحد آبگیر از دریا
  • واحد خط لوله خوراک 36 اینچ

 

  منبع: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

 

لینک های مرتبط :

شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.