جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

پرشر ترانسمیتر چیست ؟

پرشر ترانسمیتر چیست ؟
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

پرشر ترانسمیتر

پرشر ترانسمیتر به منظور اندازه گیری فشار، کنترل فشار و ارسال سیگنال های الکتریکی حاصل از فشار سیالات می باشد. پرشر ترانسمیتر می تواند فشار سیالال در لوله ها، مخازن، محیط، پمپ ها و ... را اندازه گیری کند و اطلاعات حاصل از آن را به اتاق های کنترل ارسال کند. این وسیله می تواند فشار سیالاتی مانند مایعات، گاز، هوا، روغن، جریان و چگالی را اندازه گیرد. ترانسمیتر در مواردی به کار می رود که اپراتور امکان بازدید از فشار سنج را نداشته باشد یا نمایش و کنترل آن در اتاق کنترل ضروری باشد. در چنین مواقعی لازم است که ترانسمیتر فشار اطلاعات را به اتاق کنترل بفرستند تا اپراتور بتواند آن را مشاهده نماید. 


پرشر ترانسمیتر نیز به همین منظور ساخته شده است. متوسط خطای این وسیله 0.25 تا 0.5 می باشد. تولید و فروش انواع پرشر ترانسمیتر توسط شرکت های زیادی انجام می شود. به همین دلیل برند های زیادی از تجهیز در بازار وجود دارد. پرشر ترانسمیتر از سه بخش تشکیل شده است که شامل سنسور، ترانسدیوسر و تقویت کننده ها میباشد. پرشر ترانسمیتر با استفاده از این سه جز می تواند کار اندازه گیری و دریافت اطلاعات مربوط به فشار و ارسال آن ها را در قالب سیگنال های دیجیتال انجام دهد. در ادامه بیشتر به توضیح اجزا می پردازیم.

 

 

لینک های مفید: پرشر ترانسمیتر

 

 

سنسور و ترانسدیوسر

کار سنسورها و ترانسدیوسر دریافت اطلاعات مکانیکی مربوط به فشار و تبدیل آن به سیگنال های الکتریکی است. سنسور ها برای انتقال اطلاعات مربوط به فشار از داده هایی مخصوص استفاده می کند. اما این داده ها شاید نتوانند در سیم های فلزی به اتاق های کنترل انتقال داده شوند. به همین دلیل ترانسدیوسر این اطلاعات و داده ها را به به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. ترانسدیوسر قطعه ای است که به عنوان مبدل انرژی کار می کند.

تقویت کننده


تقویت کننده قطعه ای است که ترانسمیتر را از ترانسدیوسر متمایز می سازد. سیگنال الکتریکی که ترانسدیوسر می سازد بسیار ضعیف است. به گونه ای که نمی تواند در سیم ها به اتاق کنترل ارسال شود. در نتیجه تقویت کننده ها سیگنال الکتریکی را از ترانسدیوسر دریافت می کنند و آن را از 4 تا 20 میلی آمپر تقویت می کنند.

کاربرد پرشر ترانسمیتر چیست؟

همان طور که قبلا ذکر کردیم فروش انواع پرشر ترانسمیتر به منظور اندازه گیری و ارسال اطلاعات فشار سیالات انجام می شود. ترانسمیتر در صنایع مختلفی چون پالایشگاه ها، پروژه های عمرانی و معدنی، کارخانه های مربوط به تولید مواد غذایی و مواد شیمیایی و ... به کار می رود. ترانسمیتر می تواند فشار مربوط به گاز ها و مایعات و همچنین چگالی آن ها را اندازه گیری کند و این داده ها را به اتاق های فرمان که وظیفه کنترل را به عهده دارند ارسال کند. 


کار ترانسمیتر از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا فروش انواع پرشر ترانسمیتر به صنایع فرآیندی مانند صنایع نفت و گاز، صنایع شیمیایی و دیگر صنایع مهم می تواند از خسارت ها، انفجار ها و نشتی ها در کارخانه های بزرگ صنعتی جلوگیری کند. همچنین در زیر دریایی ها، هواپیما ها، کشتی ها و مجموعه های هواشناسی برای اندازه گیری فشار آب، ارتفاع از سطح دریا و ... استفاده می شود.

 

لینک های مفید: پرشر ترانسمیتر ویکا

 

تفاوت انواع پرشر ترانسمیتر ها در چیست؟

 

تفاوت فروش انواع پرشر ترانسمیتر در ساختار آن ها و کاربرد آن ها می باشد. برخی از ترانسمیتر ها برای تعین فشار سیالات در حال جریان به کار می روند و برخی دیگر برای تعین فشار سیالات داخل مخازن. تفاوت عمده ترانسمیتر ها در نوع سنسور آن ها می باشد. در واقع قسمت ترانسدیوسر و تقویت کننده در اغلب ترانسمیتر ها یکی هستند و تنها در قسمت سنسور ها با هم متفاوت هستند.


فروش انواع پرشر ترانسمیتر با کیفیت در فروشگاه پیکاتک انجام می شود. ترانسمیتر ها انواع زیادی دارند. این فشار سنج ها بر اساس پارامتر های زیادی دسته بندی می شوند. این پارامترها می توانند نوع تکنولوژی به کار رفته، محدوده فشار قابل اندازه گیری و استفاده آن برای مواد مخصوص باشند. انواع ترانسمیتر ها عبارتند از: ترانسمیتر اختلاف فشار، ترانسمیتر ضد انفجار، ترانسمیتر دیافراگمی، ترانسمیتر صنعتی، ترانسمیتر قلمی، ترانسمیتر هوشمند و ... . در ادامه برخی از پرکاربردترین پرشر ترانسمیتر ها را معرفی می کنیم.


پرشر ترانسمیتر قلمی

فروش انواع پرشر ترانسمیتر- ترانسمیتر قلمی از پرکاربرد ترین ترانسمیتر ها می باشد. اندازه این ترانسمیتر بسیار کوچک می باشد و با کمترین خطا می تواند فشار را در مخازن و خطوط لوله اندازه گیری کرده و ارسال کند. ترانسمیتر های فشار قلمی قابلیت اتصال به پروتکل ارتباطی HART ندارند و مقادیر LRV و URV در آنها ثابت میباشد و قابل کالیبره شدن نیستند.


پرشر ترانسمیتر دیافراگمی

فروش انواع پرشر ترانسمیتر- این فشار سنج با استفاده از فشاری که سیال به صفحه دیافراگمی وارد میکند، فشار سیالات را اندازه گیری می کند. برای ساخت این ترانسمیتر ها از کامپوزیت های پلیمری و فولاد ضد زنگ استفاده می شود.

فروش انواع پرشر ترانسمیتر 

فروش انواع پرشر ترانسمیتر در دسته ابزار دقیق قرار می گیرد. پرشر ترانسمیتر از ابزار هایی است که در بسیاری از صنایع به کار می رود. این ابزار در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی، صنایع داروئی و غذایی، خودروسازی، صنایع شیمیایی و ... بیشترین کاربرد را دارد. فروش پرشر ترانسمیتر برای کاربرد های مختلفی صورت می پذیرد. به همین دلیل این وسیله انواع زیادی دارد.

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.