جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

گیج فشار ضد انفجار یا Solid Front چیست

گیج فشار ضد انفجار یا Solid Front چیست
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

گیج فشار چیست ؟

گیج فشار یکی از پرکاربردترین تجهیزات ابزار دقیق در صنایع است. با توجه به کاربرد بالای این تجهیز در سیستم های مختلف لازم است تا با ساختار و روش کاربرد آن آشنایی کامل داشته باشیم تا عمر تجهیز و یا سیستم کاهش نیابد. گیج فشار ابزاری است که جهت اندازه گیری فشار ) غالباً سیال ( به کار برده می شود و این مقدار براساس نیروی اعمال شده توسط سیال )مایع یا گاز( بر روی دیسک آن مشخص می شود. در واقع فشار بر حسب نیرو بر واحد سطح اندازه گیری می شود. تکنیک های بسیاری برای اندازه گیری فشار وجود دارند. ابزار هایی که برای انداز گیری و نمایش فشار در یک واحد انتگرال استفاده می شوند، گیج فشار نامیده می شود.

 

مانومتر ضد انفجار یا Solid Front:

مانومتر ضد انفجار یا Solid Front برای حفاظت از کاربران و جلوگیری از حوادث طراحی شده اند.  گیج های سالید فرانت در قسمت جلویی تقویت می شوند و برای جلوگیری از انفجار یک طراحی ایمن را ارائه می دهند.  در این مدل گیج های فشار ضدانفجار یک صفحه محافظ جامد بین قسمت جلویی گیج (صفحه) و قسمت بوردون به کار می رود.

 

لینک های مفید: گیج فشار

 

در صورت انفجار سیال از قسمت عقب گیج خارج می شود و در نتیجه ایمنی کاربر تامین می شود. مانومتر Solid Front با توجه به طراحی استاندارد و ایمن در اکثر کارخانه های پتروشیمی و شیمیایی نصب می شوند.  این فشارسنج های ضدانفجار حتی در صورت نصب اشتباه، خطر آسیب به اپراتور انسانی و ضرر مالی را کاهش می دهند.این گیج ها بدلیل  وجود همین صفحه فلزی بین المنت اندازه گیری و صفحه نمایش از قیمت بالاتری نسبت به سایر گیج ها برخوردار هستند.

 

ساختار گیج فشار solid front:

ساختار ایمنی شامل یک دیوار جداکننده جامد از جنس استنلس استیل است که بین ترازو و المنت الاستیک قرار می‌گیرد و در صورت ایجاد فشار داخلی در اثر نشتی یا شکسته شدن المان الاستیک، پشتی بادی از بدنه خارج می‌شود. اگر ابزار با مایع مرطوب کننده پر شود تا از آسیب ناشی از ارتعاش جلوگیری شود، از اتصال محکم نشتی اطمینان حاصل می شود. این ابزار برای استفاده در صنایع شیمیایی و پتروشیمی و در نیروگاه های معمولی طراحی شده است. آنها برای مقاومت در برابر شدیدترین شرایط عملیاتی ایجاد شده توسط محیط و محیط فرآیند ساخته شده اند.

 

 

 

لینک های مفید: گیج فشار استیل

 

دلایل نصب فشارسنج Solid Front: 

متاسفانه نصب نادرست فشارسنج ها در صنایع بسیار متداول است. متداولترین اشتباهات در انتخاب مانومتر فشار:

  • انتخاب نادرست رنج فشار
  • عدم توجه به فشار پالسی بالا
  • عدم توجه به فرسودگی تجهیز
  • ارتعاش بالای سیستم
  • منطبق نبودن متریال گیج فشار با سیال
ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.