جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

لوله سوپر پایپ

لوله سوپر پایپ
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

لوله سوپرپایپ یکی از بهترین لوله های ۵ لایه می باشند که تحت لیسانس کشور آلمان تولید و عرضه می‌گردند. این لوله ها در موارد مختلف از جمله سیستم‌های گرمایش از کف از کاربری بالایی برخوردار هستند. لوله های پنج لایه سوپر پایپ در سایزهای ۱۶ الی ۱۱۰ به همراه کلیه اتصالات و ابزالات لوله کشی موجود و قابل ارائه می باشد. با توجه به هزینه های بالای ساختمان ها در حال حاضر، برنامه ریزی برای افزایش طول عمر ساختمان و مواد و وسایل به کار رفته در ساخت آن ضروری به نظر می رسد. در مورد سیستم لوله کشی ساختمان, نوع لوله پیشنهادی لوله سوپرپایپ است که در این مقاله از پیاتک می خواهیم به بیان مزایا آن بپردازیم.

لوله سوپر پایپ

لوله 5 لایه

یکی از مهمترین بخش های هر ساختمان نصب و راه اندازی سیستم لوله کشی آن می باشد. در لوله کشی های ساختمان می توان از سه نوع لوله ی موجود در بازار استفاده کرد، لوله های فلزی، لوله های پلی پروپیلن (لوله های سبز) و لوله های پنج لایه.از مزایای لوله های فلزی می توان به مقاومت در برابر فشار و مقاومت بالا در دمای بالا و اتصالات کم هزینه اشاره کرد اما این لوله ها به سرعت دچار خوردگی و زنگ زدگی می شدند، وزن زیادی داشتند و نصب و راه اندازی آن ها دشوار بود.

لوله های پلی پروپیلن یا لوله های سبز به راحتی دچار خوردگی نمی شوند، وزن کمی دارند و نصب و راه اندازی آن ها آسان و سریع است اما عدم تحمل دمای کم و امکان رشد جلبک داخل لوله ها از معایب آن ها به شمار می رود.همزمان با پیشرفت های اخیر و استفاده از فن آوری های مدرن در صنعت ساختمان، لوله های مورد استفاده در ساختمان نیز اصلاح شده اند. امروزه لوله های مورد استفاده در ساختمان ها لوله های تلفیقی یا پنج لایه ای پلیمری با طول عمر بیش از 50 سال و تحمل حداکثر دما 90 درجه سانتیگراد و فشار بیشتر از 10 بار می باشند.

 

 

تولید لوله های 5 لایه

این نوع لوله ها که انعطاف پذیری بالایی هم دارند از دو لایه پلیمر، دو لایه چسب و یک لایه آلومنیوم تشکیل شده است. لایه بیرونی و لایه درونی از نوعی پلیمر بر پایه پلی اتیلن ساخته شده است که با دولایه چسب به لایه میانی که از جنس ورق آلومنیوم است متصل می شود. ورق آلومینیوم به کار رفته در ساخت این لوله ها از ورود اکسیژن به آن ها و فرسودگی جلوگیری می کند.

 

 

لوله سوپر پایپ

لوله 5پنج لایه سوپر پایپ، یکی از بهترین انواع لوله های 5 لایه می باشد که تحت لیسانس کشور آلمان تولید می شود. این لوله کاربرد های زیادی در صنعت ساختمان دارد که می توان از مهم ترین آنها به استفاده در سیستم گرمایش از کف اشاره کرد. نسل جدید لوله های 5 لایه سوپر پایپ از جنس لوله های تلفیقی pex-al-pex می باشد. فناوری pex-al-pex جایگزین مناسبی برای لوله های فلزی محسوب می شود که با تلفیق پلیمر و فلز، به بهبود کیفیت آب آشامیدنی کمک زیادی می کند، همچنین سهولت نصب و اتصالات آن باعث می شود تا محصول مناسبی برای کاربرد در تأسیسات ساختمان باشد.

آخرین دستاورد لوله های 5 لایه سوپر پایپ، لوله سوپر پایپ +2 است که طبق جدیدترین تکنولوژی های بین المللی ساخته شده است. استفاده از لوله 5 لایه سوپر پایپ ، داشتن یک لوله کشی بدون نقص را برای دهه های متمادی تضمین می کند، چرا که این محصول به دلیل آلیاژ آلومینیومی خاص به کار رفته در آن و البته دارا بودن بهترین پلیمر موجود (پلی اتیلن) میزان رسوب پذیری را به حداقل رسانده و باعث دوام سیستم لوله کشی می شود.لوله های 5 لایه سوپر پایپ با دستگاه هیدروستاتیک مورد آزمایش قرار گرفته اند و مقاومت زیادی در برابر فشار و دمای بالا از خود نشان می دهند.

 

لوله سوپر پایپ

مزایای استفاده از لوله سوپر پایپ

  • حمل حرارت تا حداکثر 90 درجه سانتیگراد
  • تحمل  فشار بیشتر از 10 بار
  • عدم نفوذ اکسیژن به داخل لوله و جلوگیری از تغییر رنگ آب
  • مقاومت در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مانند اسیدها و بازها
  • ضریب انبساط طولی بسیار کم
  • در مصرف انرژی تا 40 درصد صرفه جویی می شود
  • کل محوطه به طور یکنواخت گرم می شود
  • رطوبت هوا حفظ شده و مانع خشکی هوا می شود
  • میزان غبار معلق در هوا به شدت کاهش می یابد.
  • تمام سیستم در کف نصب می شود و فضای مفید سالن اشغال نمی شود
  • مقاومت عالی در برابر فشار به علت استفاده از آلومینیوم
  • افت فشار بسیار کم به علت سطح نرم داخل لوله
  • نصب آسان و سریع
  • این لوله ها دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شوند و امکان رشد جلبک در آن ها وجود ندارد

 

 کابرد لوله سوپر پایپ

  1. لوله کشی ساختمانی
  2. تمام سیستم های بهداشتی آب سرد و گرم
  3. سیستم تهویه مطبوع
  4. سیستم های گرمایشی و سیستم گرمایشی کف
  5. صنایع پزشکی مانند انتقال گازهای پزشکی و سیستم های دیالیز

 

لوله سوپر پایپ

 

کاربرد کد رنگ در سوپرپایپ

در سوپرپایپ +2 استفاده از کد رنگ نصب را باز هم راحت تر می کند. اختصاص کد رنگ برای هر ســایز لوله یکــی از ویژگی های اصلی ســوپرپایپ +2 است. به این معنی که برای هر سایز، رنگ خاصی در نظر گرفته شده است. این کد رنگ در روی نوار لوله، حلقه ی اتصال و همچنین بر روی فك پرس تکرار می شود.در سوپرپایپ +2 با سیستم ایمنی RTS و کد رنگ،دیگر هیچ دلیلی برای نشت سیســتم وجود ندارد، مگر آنکه لوله یا اتصالات مصرفی سوپرپایپ نباشد.

 

فناوری RTS در لوله سوپرپایپ

اســتفاده از تکنولوژي RTS در سوپرپایپ + 2 باعث حذف خطاي اجرا مي شود و ضریب ایمني و اطمینان از عملکرد سیستم، همچنین راحتي و سرعت نصب را افزایش مي دهد،RTS به معنای RELIABLE TEST SAFETY یا ایمنی تست فشار است.گاهی ممکن است یك اتصال در مسیر اجرا به دلیل خطای انسانی پرس نشود. درسیستم لوله کشی سوپرپایپ+2 هنگام تست فشار، آب از محــل این اتصال چکه می کند و مجری فرصت دارد تا اتصال پرس نشده را پرس کرده و از بروز نقص احتمالی آتی سیستم جلوگیری نماید

 

 

لوله سوپر پایپ در سیستم گرمایش از کف

در سیستم های گرمایش از کف DEM امکان صرفه جویی در مصرف انرژی تا 52 درصد ( 12 درصد بیشتر از یک سیستم معمولی) فراهم می شود، ضمن اینکه 60 % حرارت حاصل شده در این سیستم به صورت تابشی است که همین امر آسایش و بهداشت را برای ساکنین آپارتمان به ارمغان می آورد.

مدیریت هوشمند انرژی ( DEM ) امکان تنظیم دما را در سطح مطوب و به صورت خودکار فراهم می کند. DEM یک تکنولوژی کنترلی است که با استفاده از ترموستات های بی سیم، دقیقه به دقیقه شرایط فضاهای مختلف را مانیتور کرده و هر اتاقی را در دمای مطولب نگه میدارد. استفاده از لوله های 5 لایه سوپر پایپ در این سیستم، باعث بالانس هیدرولیکی مدارها به صورت خودکار می شود، بنابراین نه تنها در ابتدای نصب، بلکه در صورت اعمال تغییراتی از قبیل تغییر پوشش کف، یا تغییر کاربری اتاق ها نیز، نیازی به تنظیم دستی مدارها وجود ندارد.

چنانچه سیستم گرمایش از کف به خوبی بالانس نگردد، آب داخل لوله ها عمدتا از مسیر کوتاه تر عبور می کند که این امر باعث می شود از بقیه مسیرها دبی پایین تری عبور کند و در نتیجه سبب اتلاف زیاد انرژی می شود.DEM با دریافت بازخوردهای مربوط به زمان رسیدن به دماهای تنظیم شده، در ترموستات های محیط های مختلف ساختمان و همچنین با محاسبه دبی مدارها، به طور هوشمند و مداوم سیستم را بالانس می نماید و ضمن فراهم آوردن آسایش مطلوب، همواره سیستم گرمایش از کف را در حالت بهینه ( از نظر مصرف انرژی ) قرار می دهد.

 

اتصالات سوپرپایپ

اتصالات سوپرپایپ به صورت یکپارچه به لوله، پرس میشود و آبب ندی سیستم را به صورت کامل تر تامین میکند. در سوپرپایپ+ ،2جنس حلقهی پرس از آلومینیوم است، تا عمل پرس بهتر و دقیقتر انجام شود.
وجود شیارهای روی حلقه ی آلومینیومی و همچنین حلقه ی تکیه گاه فك پرس در سوپرپایپ+2 موجب می شود که صحت و دقت پرس افزایش یابد. به دلیل جدا شدن حلقه، عایق کاری لوله ها راحت تر انجام می شود

 لینک های مرتبط :

لوله جداری چاه

لوله نیوپایپ

لوله CPVC

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.