جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

کاربرد شیرآلات برنجی

کاربرد شیرآلات برنجی
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

شیرآلات برنجی از جمله ولوهای اغلب صنعتی هستند که در سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق از آن ها استفاده می شود. نقطه قوت این نوع شیرها جنس بدنه آن ها است که باعث محبوبیت و استفاده روز افزون از آن ها شده است. همچنین به دلیل ویژگی های خاصی که در ساختار این دستگاه ها وجود دارد در موارد بسیاری کاربرد داشته و مورد بهره برداری قرار می گیرند.شیرآلات برنجی از جمله ولوهای اغلب صنعتی هستند که در سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق از آن ها استفاده می شود. نقطه قوت این نوع شیرها جنس بدنه آن ها است که باعث محبوبیت و استفاده روز افزون از آن ها شده است. همچنین به دلیل ویژگی های خاصی که در ساختار این دستگاه ها وجود دارد در موارد بسیاری کاربرد داشته و مورد بهره برداری قرار می گیرند.

انواع شیرآلات برنجی

 

لینک های مفید: قیمت شیرآلات برنجی

 

شیرآلات برنجی در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند که شامل موارد ذیل می شوند.

  •   نوع آونگی.
  •    نوع ربع گرد.
  •   نوع یک طرفه.
  • نوع فلکه کشویی.
  •  نوع صافی.
  • نوع آتش‌نشانی.
  •   نوع پیشواز.
  •  فلکه سوزنی.

لازم به ذکر است که برای تولید انواع ذکر شده این نوع شیر از آلیاژ برنج استفاده می شود. البته مواد به کار رفته در آن ها دارای درصدهای مختلف عناصر برنج هستند. استفاده از برنج برای ساخت این تجهیزات جهت استفاده در صنایعی که اتصالات هیدرولیکی دارند بسیار مهم است. همچنین در شیرهای گازی از آلیاژ برنج با درصدی معین و به اندازه استفاده می شود. به همین دلیل است که اغلب شیرهای گازی را از متریال برنج تولید می کنند. البته نباید فراموش کرد که در تولید ولوهای یاد شده از مقدار اندکی روی و مس نیز استفاده می شود.

اهمیت استفاده از این شیرآلات چیست؟

شیرآلات برنجی یکی از متداول ترین و پر مصرف ترین انواع شیرها هستند که در موارد متعددی کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرند. دلیل نام گذاری این شیرها به خاطر آلیاژی است که در آن ها به کار رفته است. در ساخت این تجهیزات از استانداردهای خاصی پیروی می شود. به همین دلیل در صنایع مختلف عملکرد مطلوبی از خود به نمایش می گذارند. نکته قابل توجه درباره این شیرها آن است که گاهی به صورت فشار قوی نیز طراحی و تولید می شوند.

کاربرد شیرآلات برنجی

 

لینک های مفید: قیمت شیرآلات چدنی

 

کاربرد شیرآلات برنجی به حدی متنوع و گسترده است که از آن ها در بخش های مختلفی از جمله تجاری، صنعتی و خانگی بهره گرفته می شود. این تجهیزات به دلیل خاصیت چکش خواری و انعطاف پذیری بالایی که دارند از مقاومت و استحکام فوق العاده ای برخوردار هستند. بنابراین کاربرد و استفاده آن ها بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی خواهد بود. به طور عمده و مشخص از این نوع شیرها در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، تأسیسات ساختمانی و تهویه مطبوع استفاده می شود. علاوه بر آن از این مدل تجهیزات در صنایعی که سیالات داغ در آن ها به کار گرفته می شود مورد بهره برداری قرار می گیرد. دلیل این امر هم مقاومت مطلوب و خارق العاده ولوهای برنجی است. همچنین بسیاری از شیرهای خانگی که در طرح های شیک و زیبا عرضه می شوند جزو شیرهای برنجی هستند.

جنس بدنه این شیرآلات از چیست؟
جنس اصلی بدنه شیرآلات برنجی از آلیاژ برنج است که در ترکیب جنس بدنه برخی از مدل های این نوع شیر از عناصر دیگری مانند روی و مس نیز استفاده می شود.

اجزای تشکیل دهنده شیرآلات برنجی

تمام مدل های شیرآلات برنجی از اجزای مشخص و یکسانی تشکیل شده اند که شامل موارد ذیل است.
بدنه:
بدنه همان محفظه فلزی است که سایر بخش ها ی تشکیل دهنده شیر را در خود جای می دهد.
 دﻳﺴﻚ:
این بخش از دستگاه بخش متحرک آن است که تأثیر ﻣﺴﺘﻘﻴمی در دﺑﻲ ﺟﺮﻳﺎن سیال دارد.
  نشیمنگاه:
نشیمنگاه بخش لغزنده و البته ثابت شیر است که دیسک بر روی آن قرار می گیرد.
دﺳﺘﻪ:
دسته مسئول حرکت دﻳﺴﻚ است ﻛﻪ در دو ﺣﺎﻟﺖ risin stem و non rising stem تولید می شود.
   ﺗﺮﻳﻢ:
این بخش مهم نرین اجزای تشکیل دهنده انواع شیرها است که خود شامل رینگ، ﻧﺸﻴﻤﻨﮕﺎه، روﻳﻪ و stem است. در واقع این بخش از شیرها به حدی حائز اهمیت است که بدون وجود آن عملکرد شیرها دچار اختلال می شود.
   کارتریج:
یکی دیگر از بخش های بسیار مهم و حساس این نوع شیرها کارتریج است که به منظور تنظیم فشار و دمای آب و سایر سیالات. از آن استفاده می شود.

مزایای استفاده از شیرآلات برنجی

 

مهم ترین مزیت استفاده از شیرآلات برنجی عمر طولانی آن ها به دلیل مقاوم بودن در برابر ضربات است. مقاوم در برابر سیالات و آب های سخت، کیفیت بالای آب بندی به دلیل عدم ترکیب شدن با سرب، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی و عدم زنگ زدگی از دیگر مزیت های شیرهای برنجی است.


سخن پایانی

برای انتخاب شیرآلات برنجی لازم است به مکان و محل نصب و همچنین سایز آن ها توجه کرد. در صورتی که قصد دارید شیرهایی را برای کنترل لوله های حاوی سیال گرم خریداری کنید حتماً ولوهای برنجی را انتخاب کنید. زیرا این شیرها از استحکام بالایی در برابر گرما برخوردار هستند و در مواجه با دمای بالا ذوب و با فرسوده نمی شوند. لازم به توضیح است که این تجهیزات گزینه ای عالی و کاربردی برای استفاده در پروژه خاص هستند. زیرا میزان دقت آن ها در حد بسیار بالایی بوده و مانع خوبی برای نشتی سیالات به شمار می آیند.

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.