جهت مشاوره و خرید تلفنی با شماره : 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) تماس بگیرید
جستجو
Filters
بستن

شیر پروانه ای پلیمری

شیر پروانه ای پلیمری
موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح زیر است:

شیر پروانه ای پلیمری یا شیر پروانه ای پلی اتیلنی از انواع شیرهای متنوع در صنعت کشاورزی می باشند که به جهت قیمت مناسب نسبت به انواع شیرآلات چدنی از استقبال خوبی برخوردار بوده اند. شیرهای پلیمری به منظور قطع و وصل جریان در ابعاد متناسب با نیاز هر لوله تولید و ارائه می گردند. مهمترین علت و مهمترین ویژگی شیر پروانه ای پلیمری رسوب ناپذیری و طول عمر بالای این شیرها میباشد. شیر پروانه ای پلیمری به راحتی آببندی شده و اگر تحت شرایط ویژه و درست مورد استفاده قرار بگیرد, می‌تواند تا سالیان دراز مورد استفاده قرار گیرد.

 

معرفی شیر پروانه ای

از بین انواع شیر ها ، شیرهای پروانه ای به دلایل مختلف از جمله راحتی در نصب و استفاده و همچنین به دلیل سرعت العمل بالای این شیر به عنوان وسیله کنترل در برخی مصارف و مکان ها استفاده می شود.شیر پروانه ای یک دستگاه کنترل جریان است که یک دیسک چرخشی را در اختیار دارد تا بتواند جریان روان را در یک فرآیند کنترل کند. دیسک همیشه در گذرگاه است ، اما از آنجا که نسبتا نازک است ، مقاومت کمی در برابر جریان دارد.فناوری این نوع شیر ها طی نیم قرن گذشته و همچنین محبوبیت صنعت آن به طرز چشمگیری تکامل یافته است. این محبوبیت را می توان تا حدودی به عملکرد ربع چرخشی ، خاموش شدن محکم و در دسترس بودن آن در انواع مصالح کشاورزی و صنعتی نسبت داد. استفاده اولیه شیرآلات پروانه ای روی برنامه های کاربردی آب متمرکز شده است ، اما طرح های جدید و ساخت بدنه این شیرها از انواع آلیاژ های مختلف, باعث شده است تا بتوان آنها را در برخی برنامه های کاربردی سیال صنعتی مورد استفاده قرار داد. در حال حاضر ، شیرهای پروانه ای تقریبا در هر فرآیند رشد گیاه شیمیایی وجود دارد که دارای مایعات متنوعی است. شیر پروانه ای را می توان برای سرویس خاموش / روشن یا سرویس تنظیم جریان نیز استفاده کرد. فعال سازی معمولا به صورت دستی (دسته ، آچار ، اپراتور چرخ دنده) یا از طریق منبع تغذیه خارجی انجام می شود تا به طور خودکار سوپاپ را چرخانده باشد. محرک های اتوماتیک شامل عملگرهای برقی ، پنوماتیک و هیدرولیک هستند.

 

لینک های مفید: قیمت شیر پروانه ای

 

 

شیر پروانه ای پلیمری

 

جنس شیر پروانه ای

این شیر ها برای مصارف گوناگون دارای جنس بدنه مختلفی هستند که با توجه به مشخصات و ویژگی های جنس به کار رفته در ساخت این نوع شیر ها به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این دسته در برخی مکان ها و برای برخی سیالات مناسب است. شیر پروانه ای پلیمری یکی از انواع پرکاربرد این شیر ها هست که کاربرد فراوانی در مصارف کشاورزی دارد. جنس پلیمری این شیر باعث شده است تا دارای برخی برتری ها و مزایا نسبت به انواع فلزی باشد و برای برخی مصارف به انتخاب اول در مقایسه شیر هایی از جنس فلزات مختلف همچون چدن و استیل تبدیل شود. در ادامه به بررسی این نوع شیر های پروانه ای می‌پردازیم تا بیشتر با مزایا و مشخصات آن آشنا شوید.

 

 

آشنایی با شیر پروانه ای پلیمری

یکی از انواع شیرهای ویفری برای قطع و وصل و نیز کنترل ودبی و گذر حجمی سیال ، شیر پروانه ای ویفری پلیمری است. شیر پروانه ای پلیمری با قابلیت آب بندی عالی و مقاومت در برابر عوامل خارجی, مناسب جهت استفاده در طرح های صنعتی و کشاورزی می باشد. فشار اسمی شیرهای پروانه ای پلیمری برابر 10 بار می باشد. این شیر از جنس U-PVC است و دارای اورینگ های لاستیکی مقاوم به مواد شیمیایی جهت بهبود آب بندی می باشد. شیر پروانه ای پلیمری با اعمال نیروی مناسب باز و بسته می شود. مقاومت بدنه آن از نمونه های چدنی سه برابر بیشتر است. شیرهای پروانه ای پلیمری دارای بدنه بسیار محکم و مقاوم، لاستیک از جنس EPDM ، شفت استیل و دسته از جنس فلزی با استحکام بالا می باشد. مجموعه مشخصات فوق شیر پروانه ای پلیمری را شیری با قابلیت استفاده در بسیاری از محیط های صنعتی می نماید.به طور معمول شیرهای پروانه ای پلیمری در دنیا با کیفیت بالاتر از نمونه های چدنی عرضه می‌گردد. شیرهای پروانه ای پلیمری دارای بدنه ای بسیار مقاوم به ضربه می باشد. این بدنه از جنس UPVC بوده و مقاومت آن در محیط های خورده نیز بسیار بالا می باشد.در مجموع می توان گفت که شیرهای پروانه ای پلیمری دارای مزایایی زیر است

 

  • عمر مفید بالا
  • کیفیت عملکرد
  • قابلیت نصب و استفاده راحت تر است
  • گزینه‌ای مناسب نسبت به نمونه های فلزی می‌باشد.
  • شیرهای پروانه ای پلیمری عموما عملکردی بهتر و طول عمری بالاتر نسبت به نمونه های فلزی دارا می باشند
  • مهم ترین مزیت شیرهای پروانه ای پلیمری ساخته شده از پلاستیک صنعتی, عدم خوردگی و زنگ زدگی دیسک می‌باشد.

 

 

مشخصات شیر پروانه ای پلیمری

شیرهای پروانه ای دارای اجزای داخلی مختلفی هستند که هر کدام بسته به مکان و هدفی که مورد استفاده قرار می‌گیرند, دارای متریالهای ویژه ای می‌باشند که بتوانند مدت زمان بیشتری را دوام آورده و کارایی شیر پروانه ای پلیمری را به حداکثر برسانند .

  • جنس دسته از چدن نشکن
  • جنس بدنه اصلی پلی پروپیلن سخت
  • جنس لاستیک آببندی EPDM, NBR, SBR, FKM
  • جنس سیت و یا زبانه ABS UPVC
  • جنس شفت استنلس استیل

 

شیر پروانه ای پلیمری

 

مزایایی شیر پروانه ای پلیمری

در مقایسه با انواع دیگر شیر ها ، شیرهای پروانه ای از مزایای بسیاری برخوردارند از جمله یک طرح اقتصادی ذاتی و ساده که از قسمت های کمتری تشکیل شده است و باعث می شود شیر های پروانه ای دارای تعمیر و نگهداری آسان شوند. بدنه ویفر شکل و وزن نسبتا سبک موجب صرفه جویی در هزینه اولیه شیر و هزینه نصب ، تجهیزات و پشتیبانی لوله کشی می شود.

 

  • مقاومت عالی در برابر رسوب گیری
  • باز و بسته شدن سریع و عدم رسوب پذیری
  • مقاومت در برابر ضربه و فشارهای محیطی
  • وزن سبک و در نتیجه حمل راحت‌تر به نسبت انواع شیرهای چدنی و فلزی
  • طول عمر بالا
  • مقاومت در برابر اکسیداسیون و ضد خورندگی و در نتیجه طول عمر بالا
  • استفاده در محیطهای اسیدی و قلیایی
  • مقاوم در برابر زنگ زدگی
  • شیرپروانه ای پلیمری در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش مقاوم می باشد.
  • شیرپروانه ای پلیمری در برابر اجسام خارجی مقاومت بالایی دارد و اثر پذیر نمی باشد.
  • شیرهای پروانه ای پلیمری عموما عملکردی بهتر و طول عمری بالاتر نسبت به نمونه های فلزی دارا می باشند

 

 

کاربردهای شیر پروانه ای پلیمری

معمولا این نوع شیر الات در مصارف آب آبیاری قطره ای و بارانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیر های پلیمری عموما به دلیل جنس ساختشان, در برابر مواد شیمیایی و مواد قلیانی گوناگون مقاومت بالایی دارند و بخاطر همین مزیت در صنعت هم بکار گرفته می شوند. این نوع شیر ها تحمل فشار 10 اتمسفر را دارا می باشند و میزان روسوب گیری آن خیلی کم می‌باشد. شیر پروانه‌ ای پلیمری, شیر قطع و وصل جریان بوده و از نوع اتصالات سریع می باشد و نصب و راه اندازی ان خیلی سریع وساده می باشد. البته می توان از این شیر برای تنظیم جریان سیال نیز استفاده کرد که این نوع شیر پروانه ای همانند دیگر شیرهای این مدلی, اگر برای تنظیم جریان استفاده شوند, ممکن است به تدریج و به مرور زمان دچار استهلاک شوند و کارایی خود را از دست دهند. این نوع شیرآلات با تمام لوله های آهنی گالوانیزه پلی اتیلن و غیره سازگاری دارد و با کمترین افت فشار در خط مورد استفاده قرار می گیرد.  

 

شیر پروانه ای پلیمری

 

قیمت شیر پروانه ای پلیمری

شیرهای پروانه ای پلیمری همانطور که ذکر شد دارای دامنه کاربردی بالایی هستند, بنابراین دارای انواع محتلفی در ابعاد و اندازه های متنوع است که هر کدام بسته به نوع سایز دارای قیمتهای متفاوتی از یکدیگر می‌باشند.

 

لینک های مرتبط :

شیر پروانه ای گیربکسی

ثبت نظر شما
تلفن پشتیبانی: 87700142-021 ( 30 خط ویژه ) | همه روزه پاسخگوی شما هستیم.